aof.sorular.net
İslam Mezhepleri Tarihi
İslam Mezhepleri Tarihi Deneme Sınavı
İslam Mezhepleri Tarihi Deneme Sınavı Sorusu #749872
İslam Mezhepleri Tarihi Deneme Sınavı Sorusu #749872
Şia, Hz. Muhammed’in vefatından sonra ………….. ve Ehl-i Beyt’ini halifeliğe en layık insanlar olarak gören, ……………’ı meşru halife kabul eden, ondan sonraki halifelerin de onun soyundan gelmesi gerektiğine inanan toplulukların müşterek adı olarak ıstılahî bir anlam taşımaktadır. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerler aşağıdakilerden hangisi doğru olarak doldurulur?
Hz. Ebubekir |
Hz. Ömer |
Hz. Osman |
Hz. Ali |
Hz. Ayşe |
Yanıt Açıklaması:
Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ali ve Ehl-i Beyt’ini halifeliğe en layık insanlar olarak gören, Hz. Ali’yi meşru halife kabul eden, ondan sonraki halifelerin de onun soyundan gelmesi gerektiğine inanan toplulukların müşterek adı olmuştur. Böylece ıstılahî bir anlam kazandığı andan itibaren Şîa, eş-Şîa şeklinde kullanılmak suretiyle, Hz. Ali ve ona tabi olanları ifade etmek için özel bir isim haline gelmiştir ve “filan Şîa’dandır” dendiği zaman, o kişinin Şîa mezhebinden olduğu anlaşılmaya başlamıştır.
Yorumlar
- 0 Yorum