Moders Felsefe 1 Deneme Sınavı Sorusu #663958
Hangisi John Locke hakkında doğrudur?
Bilginin duyu algılarına dayandığını kabul eden köktenci bir deneyimci-empiristtir. |
Tanrısal vahyi yadsıyarak dindarlığı yermiştir. |
Mantık ilkelerinin doğuştan herkeste bulunamayacağını iddia etmiştir. |
Locke’a göre erdemin genel onaylanışı, yararlılığından değil doğuştanlığındandır. |
Locke insan zihnini öncelikle üzerine hiçbir şey yazılmamış beyaz kâğıt (tabula rasa) olduğunu reddeder. |
Bilginin duyu algılarına dayandığını kabul etmekle birlikte köktenci bir deneyimci-empirist olmamıştır. A şıkkı yanlıştır. Tanrısal vahyi yadsımasa da eylem bakımından ılımlı bir dindarlığı yeğlemiştir. B şıkkı yanlıştır. Locke, bilginin duyu deneyimiyle başladığını savunan biri olarak aklın doğuştan idelerle donatılı olduğu fikrine karşı çıkmıştır. C şıkkı doğrudur. . Locke, bilginin duyu deneyimiyle başladığını savunan biri olarak aklın doğuştan idelerle donatılı olduğu fikrine karşı çıkmıştır. Locke’a göre bu idelerin başında, “a, a’dır” ve “hem a, hem -a olamaz” gibi temel mantık ilkeleri gelir. Locke bu ilkeleri tüm insanların aynı şekilde bilmediğini, örneğin çocukların ve budalaların bunlardan habersiz olduklarını söyler. Demek ki bunlar doğuştan herkeste bulunamazlar. C şıkkı doğrudur. Locke’a göre erdemin genel onaylanışı, doğuştanlığından değil yararlılığındandır. D şıkkı yanlıştır. Locke insan zihnini öncelikle üzerine hiçbir şey yazılmamış beyaz kâğıt (tabula rasa) kabul eder. E şıkkı yanlıştır.
Yorumlar
- 0 Yorum