Okulöncesinde Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı Deneme Sınavı Sorusu #520112

Aşağıdakilerden hangisi eğitsel bilgisayar oyunlarının tasarım, programlama ve değerlendirilmesinde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlardan birisidir?


Eğitsel bilgisayar oyunlarında hangi tür davranışların ne derece ödüllendirileceği belirlenmelidir.

Renk, müzik, ses ve canlandırma ögeleri yaş düzeyine göre ayarlanmalıdır.

Öğrenci oyunun nasıl oynanacağını, bilgisayar veya başka bir öğrenci ile hangi koşulda hangi hedefler için yarışacağını önceden öğrenmemelidir.

Eğitsel bilgisayar oyunu bir yardım ve kılavuz menüsüyle öğrencinin her an yardım alabileceği destek birimlere sahip olmalıdır.

Eğitsel oyunlarda şiddet ve argo gibi uygun olmayan davranış ve dil örüntüleri olağan durumlarda kullanılabilir.


Yanıt Açıklaması:
  • Eğitsel bilgisayar oyunlarının tasarım, programlanma ve değerlendirilmesinde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:
  • Öğrencinin ne yapacağı, yani oyundaki hedef açık olmalıdır. Öğrenci hedefini bilerek etkinliğe başlamalıdır.
  • Karmaşık oyunlarda, öğrenci hedefini öğreninceye dek uzun zaman harcamaktadır. Bu nedenle bu tür oyunları daha sistematik hale getirmek faydalıdır.
  • Eğitsel bilgisayar oyunları tasarımlanırken, oyunu oynayacak öğrencilerin tercih, düzey ve öğrenme hızlarının farklı olacak düşünülmelidir. Değişik bilgi ve beceri düzeyleri ile ses ve metin gibi özelliklerin değişil şekillerde işe koşulmasında öğrenciye kontrol verilmelidir. Öğrenci isterse ses ayarları yapabilsin, isterse yazı karakterlerini büyütebilsin, isterse farklı bilgi düzeylerinde kendini deneyebilsin.
  • Öğrenci oyunun nasıl oynanacağını, bilgisayar veya başka bir öğrenci ile hangi koşulda hangi hedefler için yarışacağını bilmelidir. Dolayısıyla oyun bu tür bilgileri veren mekanizmalara sahip olmalıdır.
  • Öğrenciyi yaptığı etkinliklerden haberdar eden, etkinliklerle öğrenciyi güdüleyen ve öğrencinin dikkatini ilk andan itibaren sürekli çekebilen mekanizmalar gereklidir.
  • Renk, müzik, ses ve canlandırma ögeleri öğrenciyi rahatsız etmeyecek bir formatta hazırlanmalıdır.
  • Eğitsel bilgisayar oyunu bir yardım ve kılavuz menüsüyle öğrencinin her an yardım alabileceği destek birimlere sahip olmalıdır.
  • Eğitsel oyunlarda şiddet ve argo gibi uygun olmayan davranış ve dil örüntüleri kesinlikle kullanılmamalıdır.
  • Eğitsel bilgisayar oyunlarında hangi tür davranışların ne derece ödüllendirileceği açık bir şekilde belirlenmelidir.
  • Yanlış yanıt ve yanlış davranışların ödüllendirilmesinden kaçınılmalıdır.
Yorumlar
  • 0 Yorum