Okulöncesinde Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı Ara 2. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

 I. Her öğrenme etkinliği sonrasında, sınıftaki çocukların eğitim yaşantılarını değerlendirip olumsuzlukların nedenlerini bularak sonraki eğitimi planlamak

II. Görsel-işitsel araçları saptadıktan sonra, bu araçların kullanılacağı ortamları hazır duruma getirmek

III. Eğitim etkinliklerine ilişkin amaçları saptamak

IV. Çocukların gereksinimlerini ve beklentilerini saptamak

V. Uygun görsel-işitsel araçları belirlemek

Yukarıda karışık halde verilen okulöncesi eğitimde kullanılacak görsel-işitsel araçların seçimi ve kullanılması ile ilgili takip edilmesi gereken basamakların doğru sıralaması nasıl olmalıdır?


I-III-IV-II-V

V-II-IV-III-I

III-IV-V-II-I

IV-III-V-II-I

IV-V-III-II-I


2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Edgar Dale’in Yaşantı Konisi’ndeki yaşantılar ve görsel-işitsel araçlar sıralamasında en alt tabakayı oluşturur?


Hareketli ve sesli görüntüleri gözleyerek öğrenme (televizyon, DVD’ler ve video teypler)

Hareketsiz görüntüleri gözleyerek öğrenme (saydam olmayan resim ve fotoğraflar ve saydam resim ve fotoğraflar)

Yaparak yaşayarak öğrenme (doğrudan doğruya edinilen yaşantılar, modeller yardımıyla edinilen yaşantılar ve dramalarla edinilen yaşantılar)

Soyut görsel sembolleri gözleyerek öğrenme (soyut görsel semboller, gerçeğe benzeyenler ve gerçeğe benzemeyenler)

Sözel sembolleri izleyerek öğrenme (sözcükler, kısaltmalar ve formüller)


3.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bilgisayarın bir çıktı aracıdır?


Klavye

Tarayıcı

Yazıcı

CD-Rom

Bellek


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi eğitsel bilgisayar oyunlarının tasarım, programlama ve değerlendirilmesinde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlardan birisidir?


Eğitsel bilgisayar oyunlarında hangi tür davranışların ne derece ödüllendirileceği belirlenmelidir.

Renk, müzik, ses ve canlandırma ögeleri yaş düzeyine göre ayarlanmalıdır.

Öğrenci oyunun nasıl oynanacağını, bilgisayar veya başka bir öğrenci ile hangi koşulda hangi hedefler için yarışacağını önceden öğrenmemelidir.

Eğitsel bilgisayar oyunu bir yardım ve kılavuz menüsüyle öğrencinin her an yardım alabileceği destek birimlere sahip olmalıdır.

Eğitsel oyunlarda şiddet ve argo gibi uygun olmayan davranış ve dil örüntüleri olağan durumlarda kullanılabilir.


5.Soru

  1. Doğrudan doğruya edinilen yaşantılar ve bunları kazandıran görsel- işitsel araçlar
  2. İletilen sesleri dileyerek öğrenme araçları
  3. Modeller yardımıyla edinilen yaşantılar ve bunları kazandıran görsel-işitsel araçlar
  4. Sözel sembolleri izleyerek öğrenme araçları
  5. Dramalar yardımıyla edinilen yaşantılar ve bunları kazandıran görsel-işitsel araçlar

Yaparak yaşayarak öğrenme grubunda yer alan üç tür görsel-işitsel araç vardır.

Yukarıdakilerden hangileri bu araçlar içerisinde yer alır?


III, IV, V

I, IIve III

I, III ve V

II, III ve IV

I, II, IV


6.Soru

I. Belirli bir öğretim konusu ile ilgili gerçek hayatta karşılaşılan  problemlerin sınıf ortamında neden, nasıl ve sonuç ilişkisine göre incelenerek çözümlenmesi yoluyla gerçekleştirilir.

II. Öğrencilerin o konu ile ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlamak ve benzer olaylar karşısında daha hızlı ve etkin çözüm yolları bulmalarına yardımcı olmak için kullanılır.

III. Daha çok kavrama ve üstündeki bilişsel davranışların kazandırılmasında kullanılır.

Yukarıda sözü edilen öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?


Problem çözme

Proje

Balık kılçığı

Gösterip yaptırma

Örnek olay


7.Soru

''Öğrencilere bir ön test uygulanacak mı? Nasıl ve ne zaman uygulanacak? Bu testte hangi davranışlar ölçülecek?’’ sorularına yanıt bulmayı hedefleyen etkinlik türü aşağıdakilerden hangisidir?


Giriş etkinlikliği

Sunu etkinliği

Dönüt etkinliği

Değerlendirme etkinliği

Alıştırma etkinliği


8.Soru

Çocuklara bir caddede karşıdan karşıya nasıl geçeceklerini öğretmek için en etkili yol aşağıdakilerden hangisidir?


Video

Drama

Fotoğraf

Açıklama

Şema


9.Soru

Okul öncesi öğretmeni olan Ayşe Hanım öğrenci velilerine yönelik bir bilgilendirme broşürü hazırlayacaktır. Aşağıdakilerden hangisi Ayşe Öğretmen'in hazırladığı materyalde dikkat etmesi gereken biçimsel görünümünü etkileyen faktörler arasında değildir?


Hizalama

Şekil

İçerik

Denge

Renk düzeni


10.Soru

Aşağıdakilerden hangisi soru cevap yönteminin öğrenme–öğretme  sürecinde kullanılabilmesi için dikkat edilmesi gereken durumlar arasında değildir?


Soruların cevapları hep aynı öğrencilerden istenmemelidir.

Öğrenmesi yavaş olan ve içine kapanık öğrencilere kolay sorular sorulmalıdır.

Yanlış veya eksik cevap veren öğrenciler ipuçları ile sorunun doğru cevabına yönlendirilmelidir.

Tüm öğrencilere soru sorulacak derslerde  sorular öğrencilerin numara sırasına göre sırayla sorulmalıdır.

Öğrencilere sorunun cevabını düşünmeleri için biraz zaman tanınmalıdır.


11.Soru

Öğrencilerin gerçek hayattaki riskli, zaman alıcı, tehlikeli veya zaman bağlamında mümkün olmayan olguların temsil edilmesi ve öğrencinin bunlarla deney yapıp incelemeler yapması sağlanabilir. Öğrencilere bu imkanı sağlayan yazılım türü aşağıdakilerden hangisidir?


Benzetim Yazılımları

Alıştırma ve Pratik Yapma Yazılımları

Öğretici Yazılımlar

Sanal Gerçeklik Yazılımları

Çoklu Ortam Yazılımları


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi geri bildirimin etkili olabilmesi için sahip olması gereken özelliklerden değildir?


Kapsamlı olmalıdır.

Gün sonunda verilmelidir.

Belirgin olmalıdır.

Düzeltici olmalıdır.

Davranışı pekiştirici olmalıdır.


13.Soru

I. Ölçütlerin hepsi uygulandığında arzulanan başarı elde edilir. II. Farklı durumlarda farklı ölçütlerin uygulanması gerekir. III. Materyalin öğrencinin katılımını sağlayıcı özelliklere sahip olması en önemli ölçüttür. Materyal seçiminde uygulanacak ölçütler ile ilgili hangisi doğrudur?


Yalnız I

Yalnız II

Yalnız III

I ve II

I ve III


14.Soru

Belli amaçlar doğrultusunda hazırlanmış komutlar bütününe ne ad verilir?


Yazılım

Donanım

Fiziksel birim

Bilgisayar

Ana bellek


15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Edgar Dale'in Yaşantı Konisi modelini oluşturan bilimsel ilkelerden biri değildir?


Öğrenme sürecine katılan duyu organlarının sayısı ne kadar çoksa o kadar geç unutur ve iyi öğreniriz.

En iyi şekilde öğrenme, yaparak yaşayarak edinilen yaşantılarla oluşur.

En iyi şekilde öğrenmenin yollarından biri, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa olan öğrenmedir.

Detaylı açıklamalar soyut bilgiyi somut bilgiye dönüştürür.

Daha çok gözümüzü kullanarak öğreniriz.


16.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bilgisayarın girdi birimidir?


Yazıcı

CD-ROM

Ekran

Klavye

Çizici


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi görsel ögelerin kullanımını öğrenmede sağladığı kolaylıklardan biri değildir?


Öğrenen bireylerin dikkatini çekerek onları güdüler.

Kavramları somutlaştırır.

Öğrencilerin dikkatlerini canlı tutar.

Öğrencilerin duygusal tepki vermemelerini sağlar.

Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve alınmasını kolaylaştırır.


18.Soru

Bir kavramı veya konuyu açıklamak için o kavrama benzer başka bir kavramla ilgili bir şey kullanarak benzerliklere dikkat çekme işlevi gören görsel unsur türü aşağıdakilerden hangisidir?


Gerçekçi görseller

Benzeşik görseller

Şematik görseller

Etkileşimli görseller

Paralel görseller


19.Soru

Ahmet Öğretmen, öğrencilerine ders anlatmak amaçlı hazırladığı "powerpoint" sunumunun tüm sayfalarında aynı yapısal özelliklerin bulunmasına dikkat etmiştir. Bu durumda Ahmet Öğretmen’in tasarımda düzenleme yaparken hangi ilkeyi göz önünde bulundurduğunu söyleyebiliriz?


Benzerlik

Yönlendiriciler

Zıtlık

Uyumluluk

Yakınlık


20.Soru

Aşağıdaki seçeneklerden hangisi alıştırma ve pratik yapma yazılımlarını değerlendirmede dikkat edilecek hususlardan biri değildir?


Yazılım öğrenciye açık ve anlaşılır yönergeler vermelidir.

Öğrenci gereksinim duyduğunda bu yönergelere her an ulaşabilmelidir.

Öğrenci yanıtları tutarlı ve doğru olarak değerlendirilmelidir.

Sorular öğrencinin yanıtları kısa olacak şekilde organize edilmeli ve öğrenci çok yazı yazma yükünden kurtarılmalıdır.

Öğrenciye verilen dönütler anlaşılır, detaylı ve açıklayıcı ifadelerden oluşmalıdır.