Çocuk Ve Drama Ara 16. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramada öğrenme türlerinden biri değildir?
Yaşantılara dayalı öğrenme |
Aktif öğrenme |
Hareket yoluyla öğrenme |
Ezberleyerek öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Dramada öğrenme türleri: Sosyal öğrenme, aktif öğrenme, etkileşimli öğrenme, yaşantılara dayalı öğrenme, hareket yoluyla öğrenme, tartışarak öğrenme, keşfederek öğrenme, duygusal öğrenme, iş birliği kurarak öğrenme, kavram öğrenme.
2.Soru
- Kendiliğinden başlayabilir.
- Bir lider tarafından önceden belirlenmiş hedef ve amaçlar vardır.
- Bir başlangıç ve sonuç bölümü vardır. Kazanma ve kaybetme söz konusudur.
Yukarıdakilerden hangileri dramanın özellikleri arasında yer almaktadır?
I ve III |
Yalnız II |
II ve III |
I ve II |
Yalnız III |
Dramada lider tarafından önceden belirlenmiş hedef ve amaçlar vardır. Drama planlı bir çalışmadır. Oyun ise kendiliğinden başlayabilir. Dramada önemli olan sonuç değil yaşanan süreçtir. 0 anda yaratılanlar ilk kez vardır ve doğrusu yanlışı yoktur. Bu nedenle dramada yanlış yapma korkusu yoktur. Oyunda ise bir başlangıç ve sonuç bölümü vardır. Çoğunlukla oyunda kazanma ve kaybetme söz konusudur. Doğru yanıt B seçeneğidir.
3.Soru
“Katılımcıların birbirlerine dokunmayacakları kadar geniş olmalı, bununla birlikte katılımcıların dikkatlerini dağıtacak şekilde de büyük olmamalıdır.” İfadesi ile aşağıdakilerden hangisi açıklanmak istenir?
Konu |
Lider |
Ortam |
Araç gereç |
Katılımcı |
Drama çalışmalarında "Ortam", katılımcıların birbirlerine dokunmayacakları kadar geniş olmalı, bununla birlikte katılımcıların dikkatlerini dağıtacak şekilde de büyük olmamalıdır.
4.Soru
Drama sürecinde, ana karakterin karşılaştığı herhangi bir ikilem ya da içinden çıkamadığı durumu çözmek için çocuklar yüzleri birbirine dönük olacak şekilde dizilirler. Ana karakter, çocukların oluşturduğu sıralar arasında yürür ve bu sırada çocuklar kahramanın karar veremediği konuda kendi görüşlerini söylerler. Bu tekniğin adı aşağıdakilerden hangisidir?
Dedikodu halkası |
Toplantı düzenleme |
Bilinç koridoru |
Düşünce takibi |
Aradaki boşluk |
Drama sürecinde, ana karakterin karşılaştığı herhangi bir ikilem ya da içinden çıkamadığı durum bilinç koridoru tekniği ile ele alınabilir. Bu teknikte çocuklar yüzleri birbirine dönük olacak şekilde karşılıklı iki sıra hâlinde dizilirler. Ana karakter, çocukların oluşturduğu iki sıra arasında yürür ve bu sırada çocuklar kahramanın karar veremediği konuda kendi görüşlerini söylerler. Doğru cevap C'dir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatizasyonun özelliklerinden biri değildir?
Dramatizasyonda, yaratıcılık diğer tekniklere göre daha sınırlıdır. |
Katılımcı olaya kendinden fazlaca bir şey katabilir. |
Kullanılan olayın başı-ortası-sonu bellidir. |
Katılımcı olayın aslına sadık kalmak zorundadır. |
Öykünmeyi içerir. |
Dramatizasyon: Dramatizasyon, yazılı olsun ya da olmasın başı-ortası-sonu belli olan, bitmiş olan, çocukların kendilerinden fazla bir şey katamayacağı bir öykü ya da durumun olduğu gibi, değişiklik yapılmadan, aslına sadık kalınarak canlandırılmasıdır. Dramatizasyonda, yaratıcılık diğer tekniklere göre daha sınırlıdır. Katılımcı belirli bir olaya sadık kalmak zorunda olduğu için, olaya kendinden fazlaca bir şey katamaz. Ancak, öğreneni pasif olmaktan çıkarıp aktif hâle getirdiği için, geçmişte etkili bir teknik olarak kullanılmıştır. Günümüzde ise drama çalışmalarında dramatizasyon, belli bir doğaçlamayı tekrar ve olabildiğince aynı şekilde oynamak istendiğinde kullanılan bir teknik olarak teknikler arasındaki yerini almaktadır. Dramatizasyon başta çocuklar olmak üzere bireylerin öykünme, devinim, dille ifade gibi güçlerine dayanan, doğal, kültürel ve toplumsal tüm olayların, imgelerin daha yoğun olduğu bir ortamda canlandırıldığı bir öğrenme yoludur. Dramatizasyon çocukların yaşamında geniş ölçüde yer alır. Çocukların oynadıkları oyunların hemen hepsi kendi kendine bir gelişimi olan ve öykünmeye özgü özelliği nedeniyle dramatizasyonu destekler. Doğru cevap B'dir.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramada kullanılan öğrenme türlerinden biridir?
Eğitimsel drama |
Eğitici drama |
Sosyodrama |
Sosyal öğrenme |
Drama |
Drama bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığında pek çok öğrenme
türü ortaya çıkmaktadır.
Bunlar aşağıdaki gibi sıralanır
Yaşantılara dayalı öğrenme,
Hareket yoluyla öğrenme,
Aktif öğrenme,
Etkileşim yoluyla öğrenme,
Sosyal öğrenme,
Tartışarak öğrenme,
Keşfederek öğrenme,
Duygusal öğrenme,
İşbirliği kurarak öğrenme ve
Kavram öğrenmedir.
7.Soru
Öğrencilerin inceleme ve araştırmaya dayalı tümevarım yolu ile bilgi
elde etme olanağı bulacakları bir ortamın hazırlanması dramada hangi öğrenme türüyle ilgildir?
Keşfederek öğrenme |
Aktif öğrenme |
Yaşantılara dayalı öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Hareket yoluyla öğrenme |
Drama etkinlikleri, keşfederek öğrenme için gerekli olan ve öğrencilerin inceleme, kullanma ve araştırmaya dayalı tümevarım yolu ile bilgi elde etme olanağı bulacakları çevrenin yaratılmasını sağlar.
8.Soru
Tekniklerin drama sürecinde kullanımında liderin hangi tekniği, hangi amaçla kullanacağını bilmesi aşağıdakilerden hangisine bağlıdır?
Drama araçları |
Liderin role girmesi |
Grubun özellikleri ile gruptaki her bir çocuğun bireysel farklılıkları |
Teknikleri sadece |
Değerlendirme |
Tekniklerin drama sürecinde kullanımında liderin hangi tekniği, hangi amaçla kullanacağını bilmesi; grubun özellikleri ile gruptaki her bir çocuğun bireysel farklılıklarına bağlıdır.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama yönteminde liderin görevlerinden değildir?
Hangi tekniğin hangi amaçla kullanılabileceğini bilmek |
Teknik kullanımını planlayabilmek |
Tekniği uygulayabilmek |
Yeni teknik geliştirebilmek |
Uygulanan tekniği değerlendirebilmek |
Yeni teknik üretebilmek liderin görevleri arasında yer almamaktadır. Doğru cevap D'dir.
10.Soru
Bir rol üstlenmenin ve rolü oynamanın temel süreçlerinden biri olduğu için dramanın olmazsa olmazlarından birisi aşağıdakilerden hangisidir?
Bir rol üstlenmenin ve rolü oynamanın temel süreçlerinden biri olduğu için dramanın olmazsa olmazlarından birisi aşağıdakilerden hangisidir?
Iraksak Düşünme |
Mış Gibi Yapmak |
U¨st düzey Bilişsel Beceriler |
Yaratıcılık |
Sosyodrama |
11.Soru
Bolton çalışmalarında, kendi bakış açısını yansıtan dramayı hangi tip drama başlığı altında ele almıştır?
A tipi |
B tipi |
C tipi |
D tipi |
E tipi |
Bolton kendi dramasını; D-tipi: “Anlayış için Drama” (Drama for Understanding) olarak isimlendirmiştir. Bu dramanın sembolik çocuk oyununu temel aldığını söyleyen Bolton, dramada anlamın çok katmanlı olduğunu açıklamıştır. Dramadaki deneyimin tanımını “öğretmen tarafından öğretilen değil” çocuk tarafından ‘yakalanan’ anlam üzerinden açıklanabileceğini söylemiştir.
12.Soru
Drama çocuğun en çok hangi yeteneğine dayanır?
Konuşma |
Taklit |
Yazma |
Hayal Gücü |
Matematiksel |
Drama en çok çocuğun taklit yeteneğine dayanır. Dramanın değerlendirme aşamasında yer alan zihinde canlandırma bu yaş döneminin kazanımlarından birinin öğrenme amaçlı kullanılmasına örnektir.
13.Soru
-Parçalara bölünmüş kâğıtların her birine karakterin evi, ailesi, sosyal yaşamı, okul yaşamı ile ilgili bilgiler yazılır.
-Karakter, çocukların karşısına bir sandalyeye yüzü dönük olarak oturtulur. Karaktere, gruptaki üyeler tarafından, onun değer yargıları, güdüleri, ilişkileri ve davranışları hakkında sorular sorulur.
Yukarıda özellikleri verilmiş olan drama teknikleri aşağıdaki seçeneklerden hangisinde sırasıyla doğru olarak verilmiştir?
Yaşam çemberi-Sıcak sandalye |
Fotoğraf karesi-Donuk imge |
Rol değiştirme-Rol içinde yazma |
Resim yapma-Mektup |
Dramatizasyon-Rol kartları |
Yaşam Çemberi: Parçalara bölünmüs kağıtların her birine karakterin evi, ailesi, sosyal yaşamı, okul yaşamı ile ilgili bilgiler yazılır. Bu şekilde karakterin yaşamı ile ilgili bilgiler oluşturulur. Bu karakterden yola çıkarak büyük grup ya da küçük grup doğaçlamaları yapılabilir.
Sıcak Sandalye: Bu teknik drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulması biçiminde ilerlemektedir. Karakter, çocukların karşısına bir sandalyeye yüzü dönük olarak oturtulur. Karaktere, gruptaki üyeler tarafından, onun değer yargıları, güdüleri, ilişkileri ve davranışları hakkında sorular sorulur. Sorulan sorular ve verilen yanıtlar yoluyla karakterin pek çok yönünün bulmasına olanak sağlamada oldukça etkili bir tekniktir.
14.Soru
Çocuğun büyük ve küçük kas gelişimi ile ilgili becerilerini kapsayan gelişim alanı aşağıdakilerden hangisidir?
Çocuğun büyük ve küçük kas gelişimi ile ilgili becerilerini kapsayan gelişim alanı aşağıdakilerden hangisidir?
Bilişsel gelişim |
Bireysel gelişim |
Psikomotor gelişim |
Kinestetik gelişim |
Zihinsel gelişim |
Psikomotor gelişim, çocuğun büyük ve küçük kas hareket gelişimi ile ilgili becerilerini ifade etmektedir. Büyük kasların motor gelişimi baş, gövde, kol ve bacakların hareketini kapsarken küçük kasların gelişimi el ve ayak parmaklarının gelişimi ile ilgili hareket vebecerileri kapsamaktadır.
15.Soru
"Bu teknikte çocuklar “nesneler, mektuplar, raporlar, kostümler, oyuncaklar, kimlik belgeleri vb. dikkatle seçilmiş kişisel eşyalar”dan yola çıkarak bir karakter yaratırlar" şeklinde ifade edilen teknik aşağıdakilerden hangisidir?
Buz dağı |
Liste yapma |
Bitmemiş nesneler |
Özel mülkiyet |
Sıcak sandalye |
Bu teknikte çocuklar “nesneler, mektuplar, raporlar, kostümler, oyuncaklar, kimlik belgeleri vb. dikkatle seçilmiş kişisel eşyalar”dan yola çıkarak bir karakter yaratırlar. Örneğin, bir çantanın içinden çıkan objelerden yola çıkarak çantanın kime ait olabilceği ile ilgili düşünceler üretilebilir ve bu şekilde bir karakter yaratılmış olunur. Doğru Cevap D'dir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Gavin Bolton'ın drama çalışmalarında incelediği başlıklardan biri değildir?
A tipi |
B tipi |
C tipi |
D tipi |
E tipi |
Bolton Peter Slade, Brian Way ve Heathcote ile beraber çalışarak kendi bakış açısını yakalamış ve drama çalışmalarını A, B, C, D tipi olmak üzere dört başlık altında incelemiştir.
17.Soru
Hangisi “Dramada kimler yer alacak?”, “Ne oluyor?”, “Nerede ve hangi zamanda oluyor?” gibi temel soruların planlanmasıdır?
Drama |
Bağlam |
Tema |
Çatışma |
Bakış Açısı |
Bağlam: “Dramada kimler yer alacak?”, “Ne oluyor?”, “Nerede ve hangi zamanda oluyor?” gibi temel soruların planlanmasıdır. Drama sürecinin ana hatları belirlenirken bu soruların yanıtları dikkate alınmalıdır.Doğru cevap B şıkkıdır
18.Soru
"Karakter bir oturağa yüzü çocuklara dönük olarak oturtulur. Grup üyeleri tarafından karakterin düşünceleri, güdüleri , ilişkileri ve davranışları hakkında sorular sorulur" cümlesi aşağıdaki şıklardan hangisiyle ilgilidir?
Mektup. |
Donuk imge. |
Resim yapma. |
Liste yapma. |
Sıcak sandalye. |
Bu eylem dramada sıcak sandalye olarak anılır.Doğru cevap E'dir.
19.Soru
Dramanın “çocuk draması” adında kendi başına bir sanat formu olduğunu söyleyen ilk eğitimci kimdir?
Harriet Finlay-Johnson |
Dorothy Heatcote |
Peter Slade |
Gavin Bolton |
Nellie McCaslin |
Peter Slade dramanın “çocuk draması” adında kendi başına bir sanat formu olduğunu söyleyen ilk eğitimcidir. Slade (1976) dramanın tiyatro ile karıştırılmaması fakat tanınması, saygı duyulması, kendi başına korunması ve çocuğun kişisel gelişimi adına okul programlarında bağımsız bir yer alması gerektiğini belirtmiştir. Dramanın gösterim amaçlı uygulanmasının, çocuğun kişiliğine zarar vereceğini savunmaktadır.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama sürecinin planlanması ve uygulanması aşaması sürecinde katılımcılarda dikkate alınması gereken özelliklerden birisi değildir?
Yaş |
Okuma-yazma bilgisi, hafıza |
Gelişim dönemi özellikleri |
Cinsiyet |
İlgi alanları |
Drama sürecinin planlanması ve uygulanmasında katılımcıların yaşları, gelişim dönemi özellikleri, cinsiyetleri, ilgileri, gereksinimleri dikkate alınmalıdır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ