Çocuk Ve Drama Ara 17. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Çocukların düşünmeyi öğrenmesini sağladığı gibi, kişiliklerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesini de sağlayan eğitim aşağıdakilerden hangisidir?
Çocukların düşünmeyi öğrenmesini sağladığı gibi, kişiliklerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesini de sağlayan eğitim aşağıdakilerden hangisidir?
Sanat eğitimi |
Okul öncesi eğitimi |
Psikolojik eğitim |
Hareket yoluyla öğrenim |
Yaşantılara dayalı öğrenim |
2.Soru
Dramada odak ne anlama gelmektedir?
Konunun ortası |
Konunun ele alınış biçimi ile yaratılan duygu ve düşünceler |
Konunun özü |
Konunun bütünü |
Konunun teknik bilgileri |
Odak, dramada katılımcılar tarafından canlandırılan konunun, olayın, durumun ele alınış biçimi ile yaratılan duygu, düşüncelerden oluşur.
3.Soru
Aşağıdaki tekniklerin hangisinde süreç drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulması biçiminde ilerlemektedir?
Röportaj |
Telefon Görüşmeleri |
Sıcak Sandalye |
Toplantı Düzenleme |
Bilinç Koridoru |
Sıcak Sandalye: Bu teknik drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulması biçiminde ilerlemektedir. Karakter, çocukların karşısına bir sandalyeye yüzü dönük olarak oturtulur. Karaktere, gruptaki üyeler tarafından, onun değer yargıları, güdüleri, ilişkileri ve davranışları hakkında sorular sorulur. Sorulan sorular ve verilen yanıtlar yoluyla karakterin pek çok yönünün bulmasına olanak sağlamada oldukça etkili bir tekniktir.
4.Soru
Türkiye'de Yaratıcı Drama hareketi kimler tarafından başlatılmıştır?
Levent Tamer ve İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Doç.Dr. İnci San ve İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Levent Tamer ve Selahattin Çoruh |
Levent Tamer ve Emin Özdemir |
Levent Tamer ve Doç.Dr. İnci San |
Adıgüzel (2012)’e göre Türkiye’de yaratıcı drama hareketinin başlangıcı 1982 yılında Devlet Tiyatrosu sanatçısı olan ve tiyatroda özgünlüğü ve yaratıcılık kavramının önemli olduğunu vurgulayan Tamer Levent ile Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi İnci San’ın bir araya gelmesiyle başlamıştır
5.Soru
Yazılı olsun ya da olmasın başı-ortası-sonu belli olan, çocukların kendilerinden fazla bir şey katamayacağı bir öykü ya da durumun olduğu gibi, aslına sadık kalınarak canlandırılmasını ifade eden drama tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
Dramatizasyon |
Rol oynama |
Rol değiştirme |
Rol içinde yazma |
Doğaçlama |
Yazılı olsun ya da olmasın başı-ortası-sonu belli olan, çocukların kendilerinden fazla bir şey katamayacağı bir öykü ya da durumun olduğu gibi, aslına sadık kalınarak canlandırılmasını ifade eden drama tekniği dramatizasyondur. Doğru cevap A'dır.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama çalışmalarını planlarken dikkat edilmesi gereken faktörlerden birisi değildir?
Aile katılımına önem verilmesi |
Plan yapma sürecine katılımın sağlanması |
Drama sürecinde somut malzemeler kullanılması |
Drama bitiminde mutlaka değerlendirme yapılması |
Drama çalışmasında mutlaka kazananların olması |
Drama çalışmalarında kazananların ve kaybedenlerin olmaması esastır. Bunun dışındaki diğer seçenekler drama çalışmalarını planlarken göz önünde bulundurulması gereken faktörlerdir.
7.Soru
"Çocukların biri role girer, diğer katılımcılar ise çocuğun girmiş olduğu karakter hakkında konuşurlar" cümlesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
Bitmemiş nesneler. |
Dedikodu halkası. |
Sıcak sandalye. |
Resim yapma. |
Donuk imge. |
Bu eylem dramada dedikodu halkası olarak tanımlanır Doğru cevap B'dir.
8.Soru
Aşağıdaki tekniklerden hangisi, drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulması biçiminde ilerlemektedir?
Sıcak Sandalye. |
Özel Mülkiyet. |
Liste Yapma. |
Forum Tiyatrosu. |
Buz Dağı. |
Sıcak Sandalye: Bu teknik drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulması biçiminde ilerlemektedir. Karakter, çocukların karşısına bir sandalyeye yüzü dönük olarak oturtulur. Karaktere, gruptaki üyeler tarafından, onun değer yargıları, güdüleri, ilişkileri ve davranışları hakkında sorular sorulur. Sorulan sorular ve verilen yanıtlar yoluyla karakterin pek çok yönünün bulmasına olanak sağlamada oldukça etkili bir tekniktir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, drama çalışmasını planlarken çocuklarla ilgili dikkate alınması gerekenlerden biri değildir?
İlgileri |
Gereksinimleri |
Yaşları |
Gelişim özellikleri |
Cinsiyetleri |
Drama çalışmasını planlarken çocukların ilgileri, gereksinimleri, yaşları ve gelişim özellikleri dikkate alınmalıdır.
10.Soru
Dramanın sınıflarda uygulanması ilk kim tarafından başlatılmıştır?
Franz Cizek |
Henry Caldwell Cook |
Harriet Finlay-Johnson |
Peter Slade |
Gavin Bolton |
Dramanın sınıflarda ilk olarak yirminci yüzyılda kendisi bir köy öğretmeni olan Harriet Finlay-Johnson tarafından uygulandığı vurgulanmaktadır. Bir sıralama yapılmak istenirse Harriet Finlay-Johnson’dan sonra Henry Caldwell Cook; 1950’lerde Peter Slade; 1960’larda Brian Way ve 1970’lerde Dorothy Heatcote ile öğrencisi sayılan Gavin Bolton’dır.
11.Soru
"Parçalara bölünmüş kağıtların herbirine karakterin evi, ailesi ve sosyal yaşamı ile ilgili bilgiler yazılır" cümlesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
Mektup. |
Yaşam çemberi. |
Aradaki boşluk. |
Liste yapma. |
Resim yapma. |
Bu eylem dramada yaşam çemberi olarak anılır. Doğru şık B'dir.
12.Soru
"Bir çantanın içinden çıkan objelerden yola çıkarak çantanın kime ait olabilceği ile ilgili düşünceler üretilebilir ve bu şekilde bir karakter yaratılmış olunur."
Örneği aşağıdaki tekniklerden hangisine aittir?
Bitmemiş Nesneler |
Yaşam Çemberi |
Liste Yapma |
Özel Mülkiyet |
Geriye Dönüş |
Özel Mülkiyet: Bu teknikte çocuklar “nesneler, mektuplar, raporlar, kostümler, oyuncaklar, kimlik belgeleri vb. dikkatle seçilmiş kişisel eşyalar”dan yola çıkarak bir karakter yaratırlar. Örneğin, bir çantanın içinden çıkan objelerden yola çıkarak çantanın kime ait olabilceği ile ilgili düşünceler üretilebilir ve bu şekilde bir karakter yaratılmış olunur.
13.Soru
İyi bir drama lideri değerlendirme aşamasında aşağıdakilerden hangisini yapmamalıdır?
Çocuklara yaşadıkları deneyimleri sorma |
Süreçte planlanan drama çalışmasının amacına ulaşıp ulaşmadığını sorgulama |
Çocuklarda gözlenen değişimleri kaydetme |
Çocukların hatalarını gösterme ve tekrar yapmamaları için uyarma |
Süreçte liderin kendisinden kaynaklanan sorunların olup olmadığını değerlendirme |
Çalışmaların her birinin ya da birkaçının ardından ya da drama sürecinin sonucunda değerlendirme yapılır. Değerlendirmenin ne zaman yapılacağına katılımcıların ihtiyaç duymalarına göre karar verilebilir; değerlendirme sürecin sonunda olabilir ama, süreçte katılımcıların ihtiyaçları olduğunda da drama sürecinde herhangi bir zaman diliminde de yapılabilir. Tartışmanın açılması, soru-cevap etkileşiminin başlaması değerlendirmenin somut başlangıcı olarak kabul edilebilir. Nelerin yaşandığı, hissedildiği, nerelerde güçlük çekildiği, başka nelerin yapılabileceği üzerine konuşularak değerlendirme yapılabilir. Doğru cevap D şıkkıdır.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi çocukların etkileşim, beden dilini kullanma becerileri gelişmekte, kişinin kendi potansiyelini ortaya çıkarmasına katkı sağlanmaktadır?
Esas çalışma /canlandırma |
Isınma |
Değerlendirme |
Gösteri |
Oyun oynama |
Canlandırma aşaması, çocukların etkileşim, beden dilini kullanma becerileri gelişmekte, kişinin kendi potansiyelini ortaya çıkarmasına katkı sağlanmaktadır.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığında ortaya çıkan öğrenme türlerinden biri değildir?
Yaşantılara dayalı öğrenme |
Etkileşim yoluyla öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Keşfederek öğrenme |
Sunuş yoluyla öğreme |
Dramanın öğretim yöntemi olarak kullanılmasıyla ortaya çıkan öğrenme türleri; yaşantılara dayalı öğrenme, hareket yoluyla öğrenme, aktif öğrenme, etkileşim yoluyla öğrenme, sosyal öğrenme, tartışarak öğrenme, keşfederek öğrenme, duygusal öğrenme, işbirliği kurarak öğrenme ve kavram öğrenme olarak belirtilebilir.
16.Soru
Drama süreci sonunda mutlaka yapılması gereken aşama aşağıdakilerden hangisidir?
Bakış Açısı/ Çevre |
Değerlendirme |
Bağlam |
Esas Çalışma/ Canlandırma |
Planlama |
Drama sürecinin sonunda mutlaka değerlendirme yapılmalıdır. Ancak nutulmamalıdır ki değerlendirme her zaman sözel değil, drama sürecinin
resmini yapma, süreçte çekilen fotoğrafların incelenmesi, mektup yazma gibi farklı yöntemlerle de olabilir.
17.Soru
Heatcote'un drama modeline göre bireylerin ve sorunlarının merkeze alındığı drama türü aşağıdakilerden hangisidir?
İnsanı Keşfetmek için Drama |
Uzman Rolü Yaklaşımı |
Yuvarlanan Rol |
Komisyon Modeli |
Sessiz farkındalık |
Dört drama modeli vardır ve bunlardan birincisi olan; İnsanı Keşfetmek için Drama (Drama used to explore people); bireyi ve bireylerin sorunlarını merkeze alan drama türüdür.
18.Soru
“Çocuk Draması” kuramında çocukların mutluluğunu, özgürlüğünü en üst sıraya koyarak vurgulayan; dramanın yurtdışındaki öncüsü aşağıdaki şıkların hangisinde verilmiştir?
Gavin Bolton |
Henry Caldwell Cook |
Peter Slade |
Brian Way |
Dorothy Heathcote |
Peter Slade, Johnson gibi çocukların mutlu olmalarının her şeyin önünde olduğunu ve çocukların kendine ait bir dünyası olduğunu ve yetişkin dünyasından farklı özellikler taşıdığını, oyunun kendini ifade edebilmesini sağlayan dillerinden biri olduğunu ve oyunun çoçukları yetişkinlerden ayıran özelliklerden biri olduğunu savunmaktadır. “Çocuk Draması” kuramında çocukların mutluluğunu, özgürlüğünü en üst sıraya koyarak vurgulamıştır. Slade, dramanın erken yaşlarda başladığını, bebeklerin anlamsız ve sürekli birbirini takip eden davranışlarının (ses çıkarması, el hareketleri, baş hareketleri gibi) dramatik etkinliklerinin oyun kaynaklı ve dramatik oluşlarının ilk denemeleri olduğunu ve bu etkinliklerle yeni becerileri kazanma yoluyla kendine özgü bir drama süreci oluşturduğunu bunun da kendine özgü özellikleri olan bir sanat formu olduğunu vurgulamıştır.
19.Soru
- Gözlemlerini duygularını ve deneyimlerini anlatmada bedenini kullanma
- Gözlemlerini, deneyimlerini ve düşlerini resimlerine renklerde aktarma
- Konu ile ilgili yaşantılarını gerçek yaşam deneyimlerine aktarma
Yukarıdaki verilen amaçlar dramanın hangi boyutlarıyla ilişkilidir?
Sanat eğitimi alanı – Disiplin alanı – Öğretim yöntemi alanı |
Disiplin alanı – Öğretim yöntemi alanı – Sanat eğitimi alanı |
Sanat eğitimi alanı – Öğretim yöntemi alanı – Disiplin alanı |
Disiplin alanı – Sanat eğitimi alanı – Öğretim yöntemi alanı |
Öğretim yöntemi alanı – Sanat eğitimi alanı – Disiplin alanı |
Drama; bilişsel davranışları, duyuşsal özellikleri ve devinimsel becerileri kazandırmada bir öğretim yöntemi, duyuların eğitimiyle bütüncül bir estetik anlayış oluşturmada bir sanat eğitimi alanı, yaşanılan süreci betimlemede, açıklama ve kontrol edebilmede bir disiplin olarak değerlendirilir. Bu nedenle doğru sıralama “Disiplin alanı – Sanat eğitimi alanı – Öğretim yöntemi alanı” şeklindedir. Doğru cevap D şıkkıdır.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramada teknik belirlerken amaçlananlardan birisi değildir?
Monotonluktan kurtulma |
Sosyal ortam oluşturma |
Bilginin kalıcı olmasını saglama |
Aktif katılımı sağlama |
Çatışmanın çözülmesi |
Drama sürecinde monotonluktan kurtulma, aktif katılımı sağlama, bilginin kalıcı olmasını sağlama ve çatışmanın çözülmesi gibi amaçlarla tekniklerden yararlanılmaktadır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ