Çocuk Ve Drama Ara 3. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Levent Tamer ile beraber gerçekleştirdikleri etkinlikler ile yaratıcı dramanın Türkiye’deki çağdaş kullanımlının kamuoyuna açılmasında öncülük eden kişi aşağıdakilerden hangisidir?
İnci San |
Emin Özdemir |
Selahattin Çoruh |
Brian Way |
Peter Slade |
İnci San, sanat tarihi ve estetik konuları üzerine çalışmış, sanat yoluyla eğitim anlayışını savunmuştur. İnci San, Levent Tamer ile birlikte 1985 yılında gerçekleştirdiği “Uluslararası Eğitimde Dramatizasyon Semineri”, yaratıcı dramanın Türkiye’deki çağdaş kullanımlının kamuoyuna açılması yönünde öncülük etmiştir.
2.Soru
Drama sürecindeki tüm dramatik anlar ve yaşantılar aşağıda yer alan hangi aşamada oluşur?
Isınma |
Esas Çalışma /Canlandırma |
Değerlendirme |
Ön hazırlık |
Planlama |
Esas Çalışma /Canlandırma dramanın en önemli bölümünü oluşturan aşamadır ve drama ile ilgili farklı kaynaklarda oluşum, oyun, doğaçlama, esas çalışma gibi farklı şekillerde adlandırılmaktadır. Drama sürecindeki tüm dramatik anlar, yaşantılar bu aşamada oluşur.
3.Soru
Drama sürecinde uygulama aşamasındaki ilk aşama aşağıdakilerden hangisidir?
Rol oynama |
Dramatizasyon |
Doğaçlama |
Isınma çalışmaları |
Değerlendirme |
Drama sürecine, çocukların hem birbirlerine hem de daha sonra yapılacak doğaçlamalara hazırlanmaları için ısınma çalışmaları ile başlamalıdır. Sonrasında ise rol oynama, dramatizasyon, doğaçlama gibi tekniklerin kullanıldığı küçük gruplar ya da tüm grup canlandırmaları yapılmalıdır. Drama sürecinin sonucunda ise mutlaka değerlendirmenin yapılması gerekmektedir.
4.Soru
Aşağıdaki tekniklerin hangisinde parçalara bölünmüş kağıtların her birine karakterin evi, ailesi, sosyal yaşamı, okul yaşamı ile ilgili bilgiler yazılır ve bu şekilde karakterin yaşamı ile ile ilgili bilgiler oluşturulur?
Yaşam Çemberi |
Fotoğraf Karesi |
Düşünce Takibi |
Sözsüz Oyun |
Donuk İmge |
Yaşam Çemberi: Parçalara bölünmüş kağıtların her birine karakterin evi, ailesi, sosyal yaşamı, okul yaşamı ile ilgili bilgiler yazılır. Bu şekilde karakterin yaşamı ile ile ilgili bilgiler oluşturulur. Bu karakterden yola çıkarak büyük grup ya da küçük grup doğaçlamaları yapılabilir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın ilk olarak MÖ 2000’li yıllarda başladığı, o dönemde yapılan bazı dini törenlerde ve ritüellerde görüldüğünü varsaymaktadır?
Cook |
Bolton |
Slade |
Heatcote |
Way |
Bolton, dramanın ilk olarak MÖ 2000’li yıllarda başladığı, o dönemde yapılan bazı dini törenlerde ve ritüellerde görüldüğünü varsaymaktadır.
6.Soru
Drama etkinlikleri sırasında arkadaşlarıyla paylaşım içinde çalışan çocuk aşağıdakilerden hangisinin gerekli olduğunu öğrenir?
Drama etkinlikleri sırasında arkadaşlarıyla paylaşım içinde çalışan çocuk aşağıdakilerden hangisinin gerekli olduğunu öğrenir?
Bağımlılık yerine bağımsız olmayı |
Olumsuz düşünmeyi |
Baskı altında hissetmemeyi |
İş birliğinin gerekli olduğunu |
Fırsat sahibi olmayı |
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatik öğelerden birisi değildir?
Öğrenci |
Bağlam |
Çatışma |
Öğrenme alanı |
Bakış açısı |
Bağlam, öğrenme alanı/tema, çatışma/gerilim ve bakış açısı/çevre kavramları dramatik öğeler arasında yer almaktadır. Doğru cevap A şıkkıdır.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama liderinin kullanacağı teknikleri seçerken göz önünde bulundurması gereken faktörlerden birisi değildir?
Katılımcıların ilgileri |
Katılımcıların hazırbulunuşlukları |
Katılımcıların gelişim düzeyleri |
Katılımcıların dış görünüşleri |
Katılımcıların gereksinimleri |
Lider; katılımcıların yaşları, gelişim düzeyleri, ilgileri, gereksinimleri ve hazır bulunuşluğuna göre drama sürecinde kullanacağı teknikleri tercih etmelidir.
9.Soru
Çocukların yaratıcılıkları, problem çözme becerileri, karar verme becerileri, iç disiplin kazanmaları, sorumluluk almaları hakkında drama çalışmaları bağlamında aşağıdakilerden hangisinin kapsamında yer alır?
Isınma |
Doğaçlama |
Değerlendirme |
Planlama |
Dramatizasyon |
Planlama birden fazla fayda sağlayıcı olmalıdır.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın Türkiye'deki öncülerinden biri değildir?
Selahattin Çoruh |
Emin Özdemir |
Tamer Levent |
Avni Akyol |
Doç.Dr. İnci San |
Dramanın Türkiye'deki öncüleri
Selahattin Çoruh (1903-1987)
Emin Özdemir (1931-)
Tamer Levent (1950-)
Doç.Dr. İnci San (1936-)
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın temel kavramları arasında değildir?
Çatışma/gerilim |
Bağlam |
Öğrenme alanı |
Bakış açısı |
Rol |
Rol
12.Soru
Canlı ya da cansız varlığa bürünerek onun olası duygu, düşünce ve davranışlarını anlayıp yansıtmak ve oynamak anlamına gelen drama tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
Doğaçlama |
Pratik yapma |
Rol değiştirme |
Dramatizasyon |
Rol oynama |
Rol oynama, drama çalışmalarında iki temel teknikten biridir. Rol oynama, drama sürecine katılan çocukların başka bir kimliğe, canlı ya da cansız varlığa bürünerek, onun olası duygu, düşünce ve davranışlarını anlayıp yansıtmak, oynamak anlamına gelmektedir.
13.Soru
Belirli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme süreci aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Drama |
Dram |
Yaratıcılık |
Doğaçlama |
Oyun |
Belirli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme süreci oyunla açıklanır.
14.Soru
Türkiye'de ilk defa 1956 yılında müzik, drama ve resmin bir arada yürütüldüğü atölye çalışmaları kim tarafından yapılmıştır.
Selahattin Çoruh |
Emin Özdemir |
Nevide Gökaydın |
Tamer Levent |
Doç.Dr. İnci San |
1956 yılında Nevide Gökaydın tarafından müzik, drama ve resmin birarada
yürüttüğü atölye çalışmaları yapılmıştır (Rakap - Parlak, 2014).
15.Soru
Drama bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığında pek çok öğrenme türü ortaya çıkmaktadır. aşağıdakilerden hangisi bu öğrenme türlerinden biri değildir?
Yaşantılara dayalı öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Duygusal öğrenme |
Kavram öğrenme |
Pasif öğrenme |
Drama bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığında pek çok öğrenme türü ortaya çıkmaktadır. Bunlar: Yaşantılara dayalı öğrenme,
hareket yoluyla öğrenme, aktif öğrenme, etkileşim yoluyla öğrenme, sosyal öğrenme, tartışarak öğrenme, keşfederek öğrenme, duygusal öğrenme, işbirliği kurarak öğrenme ve kavram öğrenmedir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, çocuğu eğitim sürecinde aktif kılan, çocuğun kendisini başkalarının yerine koyarak, çok yönlü düşünmesini ve yaratıcı olmasını sağlayan uygulamadır?
Etkili ve kalıcı öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Ezbercilik |
Eğitici drama |
Yaratıcılık |
Eğitici drama ya da eğitimde drama etkinlikleri çocuğu eğitim sürecinde aktif kılan, çocuğun kendisini başkalarının yerine koyarak, çok yönlü düşünmesini, kendini ifade edebilmesini ve yaratıcı olmasını sağlayan uygulamalardır. Eğitimde drama eğitim amaçlarıyla sınırlı bir etkinliktir ve kapsamı eğitim tarafından belirlenir.
17.Soru
Aşağıdaki drama tekniklerinden hangisinde amaç " üzerinde çalışılan hikayeden etkilenen insanların bir araya gelerek, rol içinde konuşmalarını sağlamaktır"?
Toplantı düzenleme |
Dedikodu halkası |
Telefon görüşmeleri |
Sözsüz oyun |
Forum tiyatro |
Dedikodu Halkası: Karakterin davranışları, grup içinde dedikodu yapılarak yorumlanır. Çocuklardan biri bir role girer, diğer katılımcılar ise girdikleri rol içinde bu çocuğun girmiş olduğu karakter hakkında aralarında konuşurlar. Amaç, üzerinde çalışılan hikayeden
etkilenen insanların bir araya gelerek, rol içinde konuşmalarını sağlamaktır. Halkanın etrafında söylentiler yayılırken, abartılı hâle getirilerek çarpıklaştırılabilir. Dramanın daha ileri aşamaları için çatışmaları yaratmada etkili bir teknik olarak kullanılabilir. Doğru cevap B'dir.
18.Soru
Psikodrama eğitimleri kaç aşamada yürütülmektedir?
İki aşama |
Üç aşama |
Dört aşamada |
Beş aşamada |
Altı aşamada |
Psikodrama eğitimleri üç aşamada yürütmektedir. Bunlar 1) Hazırlık Aşaması,
2) Temel Aşama, ) Üst Aşamadır.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi “doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerin kullanıldığı, bir grup çalışması içinde bireylerin bir yaşantıyı, olayı, fikri, soyut bir kavramı ya da davranışı oyunsu süreçlerle canlandırması” olarak tanımlanabilir?
Oyun |
Drama |
Komedi |
Sinema |
Yaratıcılık |
Doğaçlama ve rol oynama gibi tiyatro ve drama tekniklerin kullanıldığı, bir grup çalışması içinde bireylerin bir yaşantıyı, olayı, fikri, soyut bir kavramı ya da davranışı oyunsu süreçlerle canlandırması olayı “Drama” olarak tanımlanmaktadır.
20.Soru
Yaratıcı dramayı, hem bir sanat, hem de sosyalleşme aracı olarak kullanılan bir tür etkinlik olarak tanımlayan; eserinde dramatik yapı, oyun gibi terimler üzerinde durmuş, pantomim, sirk sanatları gibi daha çok gösteri amaçlı olarak tiyatroda kullanılabilecek terimleri ele alan dramanın öncüsü aşağıdakilerden hangisidir?
Brian Way |
Dorothy Heathcote |
Gavin Bolton |
Nellie McCaslin |
Winifred Ward |
Nellie McCaslin, “Creative Drama in the Classroom” (2006) isimli kitabında, yaratıcı dramayı, hem bir sanat, hem de sosyalleşme aracı olarak kullanılan bir tür etkinlik olarak tanımlamıştır. Eserinde dramatik yapı, oyun gibi terimler üzerinde durmuş, pantomim, sirk sanatları gibi daha çok gösteri amaçlı olarak tiyatroda kullanılabilecek terimleri ele almıştır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ