Çocuk Ve Drama Ara 9. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatik öğelerden biridir?
Lider |
Katılımcılar |
Bağlam |
Ortam |
Araç-gereçler |
Etkili bir drama çalışması söz konusu olabilmesi için bazı öğelere gereksinim vardır. Bu öğeler; bağlam, öğrenme alanı/tema, çatışma/gerilim ve bakış açısı/çevredir. Lider, katılımcılar, ortam ve araç-gereçler ise dramanın bileşenleridir. Doğru cevap C'dir.
2.Soru
“Çocuklar, diğer katılımcıların söylediklerini dinleyerek, diğerlerinin fikirlerine saygı duymayı, araya girmekten kaçınmayı ve iş birliği içinde bir etkinlik planlamayı öğrenirler.” Bu durum aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Dil gelişimi |
Bilişsel gelişim |
Aktif örenme |
Yaparak öğrenme |
Kavramsal öğrenme |
Çocuklar, diğer katılımcıların söylediklerini dinleyerek, diğerlerinin fikirlerine saygı duymayı, araya girmekten kaçınmayı ve iş birliği içinde bir etkinlik planlamayı öğrenirler. Bu durum dil gelişimi açıklanır.
3.Soru
Drama sırasında önemli bir oluşum gerçekleştirilirken, liderin grubu durdurması ve grubun “o an” üzerine tartışması hangi tekniğin özelliğidir?
Fotoğraf karesi |
Donuk imge |
Geriye dönüş |
Bilinç koridoru |
Düşünce takibi |
Drama sırasında önemli bir oluşum gerçekleştirilirken, liderin grubu durdurması ve grubun “o an” üzerine tartışması donuk imge tekniğinin özelliğidir. Doğru cevap B'dir.
4.Soru
Dramanın başarılı olabilmesinde aşağıdakilerden hangisi önemlidir?
Oyunculukların iyi olması |
Eğitim ortamının düzenlenmesi |
Eğlenceli sahneleyişler |
İzleyici tepkisi |
Deneyim |
Dramanın başarılı olabilmesinde eğitim ortamının düzenlenmesi önemlidir.
5.Soru
“Tiyatro İçin Doğaçlama” adlı kitabında çocuğun içinden geldiği gibi rol oynamasının, kendini ifade etme yönünden önemini vurgulayan kuram ve uygulamacı aşağıdakilerden hangisidir?
Heatcote |
Way |
Spolin |
Cook |
Bolton |
Spolin, “Tiyatro İçin Doğaçlama” adlı kitabında çocuğun içinden geldiği gibi rol oynamasının, kendini ifade etme yönünden önemini vurgulayan kuram ve uygulamacıdır.
6.Soru
Drama sürecinin planlanması ve uygulanmasında katılımcıların hangi özellikleri dikkate alınmalıdır?I.Yaşları II.Gelişim Dönemi Özellikleri III.Cinsiyetleri IV.İlgileri V.Fizikleri
Yalnız III. |
I.,II.,III. |
III. ve IV. |
Yalnız IV. |
I.,II.,III.,IV. |
Drama sürecinin planlanması ve uygulanmasında katılımcıların yaşları, gelişim dönemi özellikleri, cinsiyetleri, ilgileri, gereksinimleri dikkate alınmalıdır. Doğru cevap E şıkkıdır.
7.Soru
Çocukların oynadıkları evcilik, doktorculuk gibi oyunlar dramayla ilgili hangi kavrama aittir?
-Mış gibi yapmak |
Yaratıcılık |
Dramatik Durum |
Iraksa düşünme |
Devinim |
Çocukların oynadıkları evcilik, doktorculuk gibi çoğu oyun dramatik niteliktedir.Çocuklar bu tür dramatik oyunlarda bir başkasını canlandırarak rol yaparlar yani “-mış gibi” yaparlar.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisinde dramanın uygulama aşaması birlikte ve doğru sıralama ile verilmiştir?
Canlandırma/Değerlendirme/Isınma |
Değerlendirme/Isınma/ Canlandırma |
Canlandırma/Isınma/Değerlendirme |
Isınma/Değerlendirme/ Canlandırma |
Isınma/ Canlandırma/Değerlendirme |
Isınma/ Canlandırma/Değerlendirme, dramanın uygulama aşamasındaki doğru sıralama ile verilmiştir.
9.Soru
Aşağıdakilerin hangisi drama ve dramatik ögeler konu kapsamı içerisinde ele alınması gereken kavramlardan birisi değildir?
Şema |
Bağlam |
Tema |
Gerilim |
Çevre |
“Bağlam”, “öğrenme alanı/tema”, “gerilim” ve “bakış açısı/çevre” kavramları darama ve dramatik ögeler kapsamında ele alınması gereken kavramlardır.
10.Soru
Çocukların bir öyküyü olduğu gibi aslına bağlı kalarak canlandırması aşağıdaki şıklardan hangisiyle ilintilidir?
Dramatizasyon. |
Doğaçlama. |
Buz dağı. |
Mektup. |
Özel mülkiyet. |
Bir durumu yahut öyküyü aslına bağlı kalarak canlandırma dramatizasyondur. Doğru şık A'dır.
11.Soru
Canlandırma aşaması aşağıdakilerden hangisini kapsamaz?
Hikâye oluşturma |
Doğaçlama |
Rol oynama |
Ezber |
Dramatizasyon |
Ezber tiyatro oyunu için gereklidir. Dramada ezber zorunlu değildir.
12.Soru
I. Bir eğitim programı hazırlandıktan sonra bir yöntem seçilir.
II. Yöntem, bir şey yaparken tutulan, bir amaca erişmek için izlenen düzenli yoldur.
III. Teknik, bir öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünüdür.
IV. Teknik Yöntemden üstündür.
Teknik ve yöntemle ilgili olarak yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
I ve II |
I ve III |
II ve III |
II ve IV |
III ve IV |
Eğitim, öğrenme kuramları ve psikiloloji biliminin verileri üzerine oluşturulmuş ilke, yaklaşım, yöntem, teknik ve etkinlikler yoluyla gerçekleşen öğrenmelerin değerlendirilmesini içeren programlı bir süreçtir. Bir eğitim programı hazırlanırken öncelikle bir yöntem seçilir. Yöntem, “Bir şey yaparken tutulan, bir amaca erişmek için izlenen düzenli yol ya da bilimde belli bir sonuca erişmek için bir plana göre izlenen dizgesel yoldur”. Teknik ise “Bir öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünüdür.” Bir teknik hiçbir zaman yöntemin üstünde değildir. Uygun öğretim yöntem ve teknikler kullanıldığında, belirlenen amaca ulaşmak mümkün olmaz. Doğru Cevap C'dir.
13.Soru
Drama ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Çocukların gerçek ve kurgusal dünya arasında gidip gelmeleri olanaklıdır. |
Çocukların gelişimi ve yaratıcılığı desteklenir |
Bireysel farklılıklar dikkate alınır bunlara saygı duyulmaktadır. |
Çocukların gelişimleri desteklenirken eğlenmeleri de sağlanır. |
Çocukların anlayacağı sadece somut kavram ve olgulara değinilir. |
Drama çalışmalarında olay ve olgularla nasıl başa çıkılacağı yaşantı yoluyla öğrenilmekte ve ayrıca soyut kavramlar da olgular ya da yaşantılar ile birleştirilerek somutlaştırılmaktadır.
14.Soru
"Bu teknik, karakterin düşüncelerinin dışavurumunu sağlar. Bir gruptaki bireyler canlandırmalarını yaparken bir pozisyonda donarlar. Lider o kişilere düşünce ve duygularını yüksek sesle ve birkaç cümleyle anlatmaları için soru sorar." ifadeleri ile açıklanan teknik aşağıdakilerden hangisidir?
Buz dağı |
Dedikodu halkası |
Yaşam Çemberi |
Sözsüz oyun |
Düşünce takibşi |
Bu teknik, karakterin düşüncelerinin dışavurumunu sağlar. Bir gruptaki bireyler canlandırmalarını yaparken bir pozisyonda donarlar. Lider o kişilere düşünce ve duygularını yüksek sesle ve birkaç cümleyle anlatmaları için soru sorar. Bu her bireyin omuzuna hafifçe dokunma ya da onların başının üstünde mukavvadan yapılmış bir düşünce balonu tutmayla yapılabilir. Seçenek olarak düşünce izleme, grubun bir üyesinin, bir karakterin duygularını ve düşüncelerini yüksek sesle söylemesi biçiminde de olabilir.
Doğru Cevap E'dir.
15.Soru
Esas çalışma/Canlandırma aşamasında veya ısınma çalışmalarında da kullanılan tekniklerden olan ve drama sürecinde mutlaka olması gereken, dramanın bel kemiği olarak tanımlanan ve onsuz bir drama sürecinin gerçekleşemeyeceği belirtilen teknik aşağıdakilerden hangisidir?
Dramatizasyon. |
Doğaçlama. |
Rol oynama. |
Hikaye oluşturma. |
Canlandırmalar. |
Doğaçlama dramanın bel kemiğidir ve doğaçlama olmayan
bir drama sürecinin olmayacağı unutulmamalıdır.
16.Soru
Dramanın Türkiye’deki öncülerinden olan ve “Okullarda Dramatizasyon” isimli kitabın yazarı kimdir?
İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Selahattin Çoruh |
Emin Özdemir |
Tamer Levent |
İnci San |
Dramanın Türkiye’deki öncülerinden Selahattin Çoruh, İlk basımı 1943 yılında, ikinci basımı da 1950 yılında “Okullarda Dramatizasyon” isimli kitabı yazmıştır. Bu kitapta dramatizasyonun okullarda kullanımı ve bunun sayesinde ögrencilerin pasif bir sekilde eğitilmesinin ortadan kaldırılması gerektiğini belirtmiştir. Çocukların çevresinde var olanları taklit yoluyla ögrenmesi, oyunun çocuğun gelişimin-de ne denli önemli olduğunu vurgulamıstır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama sürecinin değerlendirilmesi ile elde edilen sonuçlar arasında yer almaz?
Bir yöntem olarak dramanın amaca ulaşmada etkili olup olmadığı belirlenmiş olur. |
Yöntem olarak dramanın iyileştirilmesi ve geliştirilmesini mümkün kılar. |
Lider için yol gösterici olabilir. |
Drama sürecinin katılımcılar üzerindeki olumlu etkilerini belirleme fırsatı verir. |
Drama dışındaki diğer yöntemler arasında seçim yapmakta zorlanan ve karar verme durumunda olan liderlere yol göstermede etkili olabilir. |
Bir yöntem olarak dramanın amaca ulaşmada etkili olup olmadığını belirlenmiş olur. Olumlu sonuçlar elde edilmiş olsa bile, yöntem olarak dramanın daha iyileştirilmesi ve geliştirilmesini mümkün kılar. Drama yöntemini kullanan diğer lider için yapılan değerlendirmeler yol gösterici olabilir. Drama dışındaki diğer yöntemler arasında seçim yapmakta zorlanan ve karar verme durumunda olan liderlere yol göstermede etkili olabilir. Değerlendirmenin çocuk/katılımcı, program ve eğitimci açısından yapılması gerekse de; değerlendirme drama sürecinin katılımcılar üzerindeki olumlu etkilerini belirleme fırsatı vermez.Doğru cevap D'dir.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın bireye sağladığı yararlar arasında gösterilemez?
Drama etkinlikleri sayesinde çocuk kendisi hakkında beceriler elde etme olanağı bulur. |
Kelime dağarcığının zenginleşmesine katkı sağlar |
Drama etkinliklerinde seyirci önünde olan çocuk kendisini baskı altından kurtarır. |
Drama etkinlikleri sırasında öğrenilecek her konu daha somut hale getirildiği için daha kolay öğrenme sağlanır. |
Drama etkinlikleri sayesinde çocuk, bağımlılık yerine bağımsız olma ve başkalarına karşı hoşgörülü olma gibi nitelikler kazanır. |
Drama etkinliklerinde seyirci olmadığı için çocuk kendisini baskı altında hissetmez ve böylece sıkılganlık duygusunu yenmiş olur. Doğru yanıt C seçeneğidir.
19.Soru
Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak ülkemizdeki gelişimi, kimin liderliğinde başlamıştır?
İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Nevide Gökaydın |
Tamer Levent |
Avni Akyol |
İnci San |
San (1998), Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak ülkemizdeki gelişiminin 1908’de eğitsel programlar başkanlığını yapan, pedagog olan İsmail Hakkı Baltacıoğlu ile başladığını belirtmektedir. “Tarihî Temsiller” ekiyle okullarda tiyatro çalışmalarının yapılmasını vurgulamıştır.
20.Soru
Planlanlanan ve uygulalanan drama sürecini çocuk, program ve eğitimci açısından değerlendiren kişi aşağıdakilerden hangisidir?
Öğretmen |
Öncü |
Lider |
Çocuklar |
Seyirci |
Liderin, planladığı ve uyguladığı drama sürecini çocuk, program ve eğitimci açısından değerlendirmesi gerekir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ