Çocuk Ve Drama Final 18. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Vygotsky tarafından geliştirilen sosyokültürel kuramın drama ile ilişkisi nedir?
Öğrenme ortamı eğitim ve öğretim üzerinde etkilidir. |
Çeşitli sosyal rolleri inceleme imkanı tanır. |
Problem çözmeye ilişkin deneyim kazanır. |
Farklı yaşantıları tanıma fırsatı sağlar. |
Yaşamı çok yönlü algılaması mümkündür. |
Greenfield ve Lave (1982) ve Resnick (1987) gayriresmi olarak adlandırılan sınıf dışı ortamların eğitim ve öğrenme üzerinde etkili olduğunu vurgulamaktadır. Bu tür eğitim ve öğrenme ortamlarının ise L. S. Vygotsky tarafından geliştirilen sosyokültürel kuramla örtüştüğü söylenebilir. B, C, D, E şıklarında yer alan ifadeler ise sosyokültürel kuramla drama arasındaki ilişki değil dramanın amaçlarını ve bireyde gelişmesi beklenen kazanımlardır. Doğru cevap A'dır.
2.Soru
Mekâna karar verip gerekli izinlerin alınıp ön çalışmaların yapılmasından sonra, drama çalışmasının en temel olan kısmına geliyoruz: Mekâna ve mekânın içeriğine uygun bir drama çalışması planlamak.Bu planlamada önemli olan bazı noktaları vardır bu noktalar aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Çalışılacak grubun özellikleri ve Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak |
Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak ve Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak: |
Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak,Çalışılacak grubun özellikleri ve Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak |
Çalışılacak grubun özellikleri, Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak ve Mekâna uygun dramatik yapılandırma. |
Çalışılacak grubun özellikleri, Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak, Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak ve Mekâna uygun dramatik yapılandırma |
Bu planlamada önemli olan bazı noktaları şöyle özetleyebiliriz:
1. Çalışılacak grubun özellikleri: Katılımcıların gelişim özellikleri, sosyoekonomik
düzeyleri, hazırbulunuşluklarının, deneyimleri, gibi özellikleri herhangi bir drama
çalışmasını etkileyeceği gibi, alternatif mekânda yapılacak drama oturumunu
da etkileyecektir. Bu nedenle çalışılacak grup özellikle çocuk veya genç grubu
ise tanınması ve özelliklerin bilinmesi gerekir. Çocukların özellikle müze, galeri
veya kütüphane gibi mekânlara dair deneyimleri yoksa veya kısıtlıysa, buralarda
gerçekleşecek drama oturumlarından önce hazırlık çalışmaları veya mekânlara
yapılacak ön ziyaretler gerekebilir.
2. Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak (Adıgüzel, 2013): Farklı bir mekânda
çalışıldığı için katılımcının mekânı tanıması ve özelliklerini anlaması için fırsat
vermek gerekir. Yaş grubu küçüldükçe mekânı tanımaya dair çalışmaların biraz
daha uzun tutulması gerekebilir. Dokunma, koklama, inceleme, tatma gibi algı
çalışmalarının yanı sıra, mekânın onlarda bıraktığı ilk izlenimlerin alınabileceği
sözsüz oyun, donuk imge teknikleri uygulanabilir.
3. Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak: Drama oturumu sırasında katılımcının
mekânı aktif olarak kullanabilmesi önemlidir. Mekânın özelliklerinin
ve mekânın içinde barındırdığı eser, nesne veya canlıların yapılandırmanın içinde
kendine fikirsel olarak yer bulmaları gerekir. Katılımcıların “Bunu sınıa da yapabilirdik,
neden buraya geldik?” gibi bir düşünceye düşmemelerini sağlayacak nitelikte
bir oturum olmalıdır. Çalışmada mekâna uygun çıktılar elde edilebilmelidir.
4. Mekâna uygun dramatik yapılandırma: Doğru bir mekân seçimi drama için çok
verimli bir öğrenim ortamı sağlayabilir fakat bunun temeli sağlam bir dramatik
yapılandırmadan geçmektedir. Mekânın gücü dramatik anlatım süreci ile etkisini
gösterecektir. Bu nedenle, çocukların rol içinde bir olgu veya olayı irdelerken yine
problem çözmeleri ve çatışma durumlarına dair fikirlerini sunarak çözüme gitmelerini
sağlayacak bir drama oturumu planlanmalıdır.
3.Soru
Geçmişten günümüze yaşadığı çevredeki nesnelerin nasıl geliştiğini, değiştiğini ve keşfetme çabasının nasıl sürdüğünü anlatan kapsam hangisidir?
Yaşam Bilimi |
Bilimin Doğası ve Tarihi |
Yaşam Tarihi |
Toplumsal tarih |
Uygarlık tarihi |
Bilimin doğası ve tarihi kapsamında çocuk, geçmişten günümüze yaşadığı çevredeki nesnelerin nasıl geliştiğini, değiştiğini ve keşfetme çabasının nasıl sürdüğünü anlar. Bu nedenle, eski yıllarda yaşamış bilim adamlarının yaşam öykülerine, keşif veya icatlarına ve bugüne kadar nasıl yansımalarının olduğuna dair ele alınan tüm konular bilimin doğası ve tarihi alanının içeriğine girer.
4.Soru
Drama gibi yaşantı odaklı bir yöntem, günümüzde müzelerdeki eğitim ve yaşam boyu öğrenme süreçleri için vazgeçilmez bir yöntem olarak kabul edilmektedir. Bu gelişmeyle ilgili olarak müzelerde drama yapılmasıyla ilgili bilgilerden hangisi doğru değildir?
Ülkemizde 1990’lardan başlayarak drama, artık müze eğitiminde önemli yöntemlerden biri haline gelmiştir. |
Günümüzde müze pedagojisi alanı giderek önem kazanmasıyla, drama gibi alternatif ve yaşantısal eğitim yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. |
Müzede drama uygulamasında temel amaç, müzeyi kapsamlı bir biçimde gezmek ve tanımaktır. |
Müzede koleksiyon ile müze ziyaretçisi arasında doğru bir ilişki oluşturmaya çalışırken, drama yoluyla kazanılan deneyimler bu ilişkiyi sağlamlaştırmaktadır. |
Müzede drama uygulaması belirli bir amaca yönelik olmadığı sürece tüm müzeye yayılmasına gerek duyulmamaktadır. |
Müzede drama uygulamasında temel amaç bir eseri, bir dönemi, bir eşyayı, bir kişiyi tanıtmak veya bir olayı işlemek olabilir. Konu okul programı ile paralel olabileceği gibi okul programından bağımsız bir şekilde de seçilebilir. Dolayısıyla asıl amaç bütün müzeyi en kısa zamanda gezip bir an önce çıkmak değildir. Tam tersine, amaç müzede bulunan eserler hakkında merak uyandırabilmektir.
5.Soru
O¨zel gereksinimli çocuklara uygun drama etkinlikleri planlanırken hangi modellerden yararlanmak mümkündür?
Yaratıcı-Etkileyici Model , Görevler ve Beceriler Modeli, Kendini Anlatma Modeli |
Drama Modeli , Görevler ve Beceriler Modeli, Kendini Anlatma Modeli |
Drama Modeli, Yaratıcı-Etkileyici Model, Görevler ve Beceriler Modeli |
Kendini Anlatma Modeli, Drama Modeli, Yaratıcı-Etkileyici Model |
Yaratıcı-Etkileyici Model , Görevler ve Beceriler Modeli, Kendini Savunma Modeli |
O¨zel gereksinimli çocuklara uygun drama etkinlikleri planlanırken farklı modellerden yararlanmak mümkündür. Bu modeller içerisinde Yaratıcı-Etkileyici Model, Görevler ve Beceriler Modeli ile Kendini Savunma Modeli çocuklarla yaygın olarak kullanılan üç modeldir.
6.Soru
Gözlem yoluyla toplanan verilerin düzenlenmesi olarak tanımlanan veya
başka bir deyişle, bireyin yaşantısı içerisinde karşılaştığı nesne veya olayların benzerlik ve farklılıklarını fark ederek, belirlediği gruplara yerleştirmedir. Tanımı aşağıdakilerden hangisinin tanımıdır?
Gözlem Yapma Becerisi |
Sınıflandırma Becerisi |
Ölçme Becerisi |
Tahmin Etme Becerisi |
Sonuç Çıkarma Becerisi |
Sınıflandırma becerisi, gözlem yoluyla toplanan verilerin düzenlenmesi olarak tanımlanabilir. Başka bir deyişle, sınıflandırma becerisi, bireyin yaşantısı içerisinde karşılaştığı nesne veya olayların benzerlik ve farklılıklarını fark ederek, belirlediği gruplara yerleştirmedir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi McCaslin'in personelle işbirliği olarak adlandırdığı sürecin konuları arasında yer almamaktadır?
Çalışma süresince nelerin gerekliği olduğunu öğrenmek |
Çalışma ile ilgili öğretmene düşen görev ve sorumlulukları bilmek |
Çocukların hazırbulunuşlukları hakkında karşılıklı olarak bilgi alışverişinde bulunmak |
Çalışma sonrasında nelerin gerekliği olduğunu öğrenmek |
Çalışmada verimliliği arttırmanın alternatif yollarını belirlemek |
McCaslin'in personelle işbirliği olarak isimlendirdiği konu çalışma öncesinde ve sonrasında veya çalışma süresince nelerin gerekliği olduğunu öğrenmek, çalışma ile ilgili varsa öğretmene düşen görev ve sorumlulukları bilmek, çocukların özellikleri ve hazırbulunuşlukları hakkında karşılıklı olarak bilgi alışverişinde bulunmak gibi konuları kapsamaktadır. Doğru cevap E'dir.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi çocuklarla drama yapılabilecek alternatif mekanlara örnek gösterilemez?
Sanat galerisi |
Kütüphane |
Müze |
Hapishane |
Hastane |
Kütüphaneler, müzeler, fabrikalar, sanat galerileri, çocuk parkları, meydanlar, huzurevleri, hastane, laboratuvar, sağlık ocağı, postane, banka, bir süpermarketin içi, antrepolar, pek çok meslek erbabı- nın atölyesi örneğin marangozhaneler, terzi dükkânları gibi mekânlar drama çalışmasının yapılabileceği alanlardır.
9.Soru
Uzman Mantosu tekniği ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bütün katılımcıların bilgi ve deneyimlerinden yola çıkarak öz-farkındalık oluşturmak amaçlanır. |
Bu teknikte, öğrenciler herhangi bir alanda uzmanlaşmaya çalışırlar. |
Öğrenciler rollerin içerisinde gerçek yaşam sorunlarını birlikte araştırır ve var olan bilgiyi kullanırlar. |
Dramanın uygulandığı sınıflarda öğretmen temel otoritedir. |
Bu teknikte uzman belli bir bilgiyi öğreten rolündedir. |
Uzman Mantosu, liderin/ öğretmenin otoritesinden ziyade bütün katılımcıların bilgi ve deneyimlerinden yola çıkarak öz-farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu teknikte, öğrenciler kendilerine herhangi bir alanda uzman rolü alırlar. Bu rollerin içerisinde gerçek yaşam sorunlarını birlikte araştırır ve yeni bilgi geliştirirler. Dramanın uygulandığı sınıflarda, bu nedenle, öğretmenin temel otorite olduğu bir durum yoktur. Aksine güç paylaşılır, öğrenme eşit ve birbiriyle ilişkilidir. Bu teknikteki uzman belli bir bilgiyi öğreten değil, bütün katılımcıların düşüncelerini oluşturabileceği ve paylaşabileceği hoşgörülü alanlardır. Doğru Cevap A'dır.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi ısınma / hazırlık aşamasının amaçları arasında yer almaktadır?
Çalışmaya katılan bireyleri bedensel olarak ısındırmak |
"-mış gibi" yapmak |
Drama çalışmasının kazanıma ulaşıp ulaşılmadığını belirlemek |
Çocuğun kendisi gibi değil başkası gibi davranmasını sağlamak |
Plan kapsamında ele alınan kazanımlara değinmek |
Isınma/Hazırlık Etkinlikleri: Isınma/Hazırlık aşaması bir drama planındaki ilk etkinliklerdir. Isınma/Hazırlık aşamasının üç amacı bulunmaktadır. İlk amaç grubun birbirleri ile kaynaşmasıdır. Özellikle uygulama yapacağınız bireyler daha önce birbirlerini tanımıyorlar veya yeni tanışmışlar ise bu aşamada grubun birbirini tanıması ve birbiri ile etkileşime girmesi üzerine etkinlikler gerçekleştirilebilir. İkinci amacı çalışmaya katılan bireyleri bedensel olarak ısındırmaktır. Son amaç ise drama planına alınan konunun ana kavramlarını oyunsu bir süreçte vermektir.
11.Soru
Dramayı sınıf dışına taşıdığımız zaman, pek çok dış etkene maruz kalınabileceğini de göz önünde bulundurmamız gerekir. Bu dış etkenlerden bazıları drama
çalışmasını olumsuz etkileyebilecek potansiyeldedir. O nedenle, bunlara dair önceden bilgi sahibi olup gerekli önlemleri almakta fayda vardır. Bu unsurların
ilki, aşağıdakilerden hangisidir?
Gerekli izinleri almak |
Güvenlik |
Seyirci |
Alanın genişliği |
Gürültü |
Dramayı sınıf dışına taşıdığımız zaman, pek çok dış etkene maruz kalınabileceğini de göz önünde bulundurmamız gerekir. Bu dış etkenlerden bazıları drama
çalışmasını olumsuz etkileyebilecek potansiyeldedir. O nedenle, bunlara dair önceden bilgi sahibi olup gerekli önlemleri almakta fayda vardır. Bu unsurların
ilki, güvenliktir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi üstün yetenekli çocukların karakter özelliklerinin drama çalışmasına yansıması olarak değerlendirilemez?
Sosyal liderler. |
Yüksek düzeyde dikkat. |
Yaratıcı entellektüeller. |
Asiler. |
Düşük özgüven. |
Düşük özgüven üstün yetenekli çocuklarda bir drama çalışması yansıması olarak değerlendirilmez. Doğru cevap E'dir
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi alternatif mekânda yapılacak drama oturumunu etkileyecek, çalışılacak grupla ilgili özelliklerden biri değildir?
Katılımcıların sosyo-ekonomik düzeyleri |
Katılımcıların cinsiyetleri |
Katılımcıların hazırbulunuşlulukları |
Katılımcıların deneyimleri |
Katılımcıların gelişim özellikleri |
Çalışılacak grubun özellikleri: Katılımcıların gelişim özellikleri, sosyoekonomik düzeyleri, hazırbulunuşluklarının, deneyimleri, gibi özellikleri herhangi bir drama çalışmasını etkileyeceği gibi, alternatif mekânda yapılacak drama oturumunu da etkileyecektir. Bu nedenle çalışılacak grup özellikle çocuk veya genç grubu ise tanınması ve özelliklerin bilinmesi gerekir. Çocukların özellikle müze, galeri veya kütüphane gibi mekânlara dair deneyimleri yoksa veya kısıtlıysa, buralarda gerçekleşecek drama oturumlarından önce hazırlık çalışmaları veya mekânlara yapılacak ön ziyaretler gerekebilir.
14.Soru
Hangisi tiyatro performansı sonrasında yapılan dramanın temel amacıdır?
Dramayı bir sanat dalı olarak vurgulamak |
İzlenen oyunu eleştirmeyi öğretmek |
Tiyatro ve drama arasındaki ilişkiyi göstermek |
Oyunda işlenen konuyu dramatize etmek |
Çocuklara izlenen oyuna ilişkin yorum ve paylaşım yapma olanağı sunmak |
Tiyatro performansı sonrasında asıl amaç tiyatro oyununu çocuklarla tekrar ve aynen oynamak değil, oyunun konusundan hareketle çocukların kendi duruşlarını ve deneyimlerini ortaya koymalarını sağlayacak, kendi tepkileri üzerine tekrar düşünüp yansıtabilecekleri güvenli bir ortam yaratmaktır. Tiyatro performansı sonrası dramada çocuklar izledikleri oyuna dair fikirlerini, tepkilerini ve kendi deneyimlerini ortaya çıkartıp drama ortamında oynayabilmekte ve tiyatro oyununda işlenen konuyu sıcağı sıcağına tartışabilmektedirler. Doğru cevap E'dir.
15.Soru
Fen ve matematik etkinliklerini drama yöntemi ile hazırlarken drama planının genel bilgilerini hazırladıktan sonra hangi aşamaya geçilmektedir?
Drama yönteminin ne olduğu ve nasıl uygulandığına dair alanyazın taraması |
Drama planının yapılandırılması |
Drama çalışmasının kime uygulanacağına karar verilmesi |
Drama çalışmasının ne kadar süreceğinin yazılması |
Drama çalışmasının kazanımlarının belirlenmesi ve yazılması |
Drama planının genel bilgileri hazırlandıktan sonra drama çalışmasının kazanımlarının belirlenmesi ve yazılması aşamasına geçilir
16.Soru
"Bir katılımcı, grubundaki bütün katılımcıların da ilgisini çekeceğini düşündüğü bir temayı diğer katılımcıların bedenlerini bir kilmiş gibi kullanarak ifade eder." tanımlaması imge tiyatrosunun hangi aşamasıdır?
İdeal imgeyi kurgulama |
Süreçsel imgeyi belirleme |
Geçiş imgesi yaratma |
Somut imge oluşturma |
Pedagojik imgeyi sunma |
İmge tiyatrosu, sırasıyla somut imge oluşturma, ideal imgeyi kurgulama ve geçiş imgesi yaratma olmak üzere üç aşamalıdır. İlk aşamada, bir katılımcı, grubundaki bütün katılımcıların da ilgisini çekeceğini düşündüğü bir temayı diğer katılımcıların bedenlerini bir kilmiş gibi kullanarak ifade eder. Herkes imgeyi anladığında ikinci aşamaya geçilir ve ilk aşamada var olan durumu canlandırırken ikinci aşamada "olması gereken" yine herykel formunda canlandırılır. Üçüncü aşamda ise var olan gerçeklikten, olması gerekene geçiş formunun canlandırılması istenir. Doğru cevap D'dir.
17.Soru
Drama çalışmaları ile bireyde hedeflenen durumlar dışında kalan seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
Demokratik davranışlarda bulunan bireyler yetiştirmek |
Konular arasında bağlantı kurabilen bireyler yetiştirmek |
Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak |
Bağımsız düşünebilen bireyler yetiştirmek |
Hoşgörülü ve yaratıcı bireyler yetiştirmek |
Drama çalışmaları ile demokratik davranışlarda bulunan, konular arasında bağlantı kurabilen, bağımsız düşünebilen, hoşgörülü, yaratıcı bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak ise; drama öğretmeninin planmada dikkat edeceği bir noktadır.
18.Soru
Hangisi müzede drama uygulamasına katılan kişileri müzeye tekrar gelmeye motive edici bir sebeptir?
Müzenin her yerinin gezilmesi |
Çeşitli dönemlere ait çalışmaların yapılması |
Farklı özelliklere sahip eserlerin incelenmesi |
Müzede ilham verici bir ortamın bulunması |
Müzedeki drama uygulamalarının odak noktasının sınırlı olması |
Müzede drama uygulamasında temel amaç bir eseri, bir dönemi, bir eşyayı, bir kişiyi tanıtmak veya bir olayı işlemek olabilir. Konu okul programı ile paralel olabileceği gibi okul programından bağımsız bir şekilde de seçilebilir. Dolayısıyla asıl amaç bütün müzeyi en kısa zamanda gezip bir an önce çıkmak değildir. Tam tersine, tek bir dönem hatta tek bir esere odaklanarak diğer eser ve dönemler hakkında merak uyandırabilmektir. Bu nedenle, müzede drama uygulamalarında tek bir odak üzerinden gidilmekte bir bölüm hatta bir eserle sınırlı tutulması tercih edilmektedir. C¸alışmanın belli bir amaç da^hilinde olmadığı sürece tüm müzeye yayılmasına gerek duyulmamaktadır. Müzede bir çalışmaya uygulamalı olarak katılan kişiler müzeye tekrar gelip gezmek konusunda daha motive olmaktadırlar. Doğru cevap E'dir.
19.Soru
Uzman Mantosu tekniği iki kelimeden oluşmuştur: uzman ve manto. Manto kelimesinin seçilme nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
Yapılacak çalışmanın ne ile ilgili olduğunu anlattığı için. |
İnsanların görevleri nedeniyle üzerlerine aldıkları sorumluluğu ya da otoriteyi karşıladığı |
Değerlendirme ve yargılamayı anlattığı için. |
İştirak etme ve katkı sağladığı için. |
Baskın öğrenme modellerini temsil ettiği için. |
Uzman Mantosu, Dorthy Heathcote tarafından, yeni başladığı için ne yapacağını şaşıran drama liderleri/ öğretmenleri için geliştirilmiş bir tekniktir. Teknik iki kelimeden oluşmuştur: uzman ve manto. Uzman ile kastedilen, yapılacak çalışmanın ne ile ilgili olduğu, geliştirilen mantıklı ve gerçekçi bilgiye saygı duyulmasıdır. Manto kelimesi ise insanların görevleri nedeniyle üzerlerine aldıkları sorumluluğu ya da otoriteyi karşıladığı için seçilmiştir. Bir araya özellikle getirilen bu iki kelimenin oluşturduğu ortak anlam ise etik, sorumlu vatandaş üzerine yorum yapabilmektir. Uzman Mantosunun diğer yaklaşımlar içerisindeki yeri aşağıdaki tabloda verilmiştir (Heathcote, 2010a).
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi okul dışı drama uygulamalarının asallarından birisi değildir?
Doğru yapılandırılmış plan |
Katılımcıların bireysel özellikleri |
Yetkin bir drama lideri |
Drama katılımcıları |
Gidilecek mekanın kendine has olan kuralları |
İyi bir drama çalışması için asal olan doğru yapılandırılmış bir plandır. Dolayısıyla hangi mekân seçilirse seçilsin (elbette yukarıdaki unsurlar da göz önüne alınarak) mekân ile katılımcı ve drama çalışmasının amaçları arasında organik bir bağ oluşturmak gereklidir. İyi bir drama planı dışında, ihtiyacımız olan diğer asallar, yetkin bir drama lideri ve grup oluşturabilecek drama katılımcısıdır. Bu nedenle eğitsel değeri olan pek çok mekân, ilişkili bir plan ile dramanın ortamı olabilir. Gidilen mekanların ise kendilerine has kuralları olabilir. Örneğin, kütüphanede drama çalışması için gerekli olan iki asal durum: Sessizliğin sağlanması ve drama için gerekli boş alanın oluşturulmasıdır. Katılımcıların bireysel özellikleri, uygulamaların asalları içinde değildir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ