Din Eğitimi Ve Din Hizmetlerinde Rehberlik Final 6. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

‘Diğergamlık’ kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Başkalarının hakkını ve menfaatini kendinden önce tutmak

Din hizmetlerini karşılık beklemeden yapmak

Her şeyini Allah yolunda feda etmek

İbadeti sadece Allah Teâlâ’nın hoşnutluğunu isteyerek yapmak

Başkalarının inancına saygılı olmak


2.Soru

Birr ve’s-Sıla, 29) hadisi aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?


Sadakat

Cömertlik

İstikamet

İhlas

Diğergamlık


3.Soru

‘Böyle bir dünyada, aynı nesneye pek çok kişi talip olacağından, ortaya yığılma, yarış, hasımlaşma, haset, kin ve kavga çıkmaktadır. Daha da ileri gidilip iş kan davasına kadar varmaktadır. İnsanlar bu kargaşa ve vehametin bitmesi için   bir üst   hakem arayışı içerisine girmiştir.   Bu hakemin mecazî   adı   devlettir’ görüşünü aşağıdakilerden alanlardan hangisi savunmaktadır?


Din

Hukuk

Psikoloji

Eğitim

Felsefe


4.Soru

Akademik dini iletişim ile ilgili aşağıda belirtilen ifadelerden hangisi doğrudur?


Din hizmetleri alanındaki dini iletişimler akademik dini iletişim kapsamındadır.

Din eğitimi konusundaki dini iletişimler, akademik dini iletişim kapsamındadır.

Akademik dini iletişimde farklı iletişim becerilerinin kullanımına ihtiyaç yoktur.

Öğretici konumundaki kişiler, akademik dini iletişimde duygusal güdülerini kullanabilir.

) Akademik dini iletişimdeki yanılsamalar başka alanlardaki iletişim yanılsamaları ile aynıdır.


5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sosyal yaşantı konusunda dinî rehberlik gerektiren durumlardan biri değildir?


Kötü alışkanlıklar

Kan davaları

Töre cinayetleri

Zorla evlendirmeler

İnançsızlık


6.Soru

I. Cinsiyete göre rehberlik

II. Sürece göre rehberlik

III. Fert sayısına göre rehberlik

IV.Fonksiyonlarına göre rehberlik

V. Yapıldığı alana göre rehberlik

Yukarıdakilerden hangisi/hangileri rehberliğin çeşitleri arasında yer alır?


Yalnız I

II ve III

III ve IV

III, IV ve V

IV ve V


7.Soru

Aşağıdaki etkinliklerden hangisi işlemsel iletişim modeli açıklamasına uygun düşmektedir?


Radyodan haber dinlemek
Televizyonda bir konuyu tartışmak
Camide vaaz etmek
Bir konferansı dinlemek
Sınıfta ders anlatmak

8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi felsefenin insanı dine yakınlaştıran sorularından değildir?


Görevim nedir?

Neye inanmalıyım?

Nereden geldim?

Neden geldim?

Sonum neden olacak?


9.Soru

Kaynağın iletişim becerisini orataya çıkarmak için ele alınan iki konu nedir?


Çekicilik ve güvenilirlik

Süreç yönetimi ve iletişim tarzı

İletişim tarzı ve uzmanlık

Uzmanlık ve çekicilik

İnanırlık ve uzmanlık


10.Soru

Atabetü’l Hakayık kimin eseridir?


Kaşgarlı Mahmud

Edip Ahmed Yükneki

Hoca Ahmed Yesevi

Mevlâna

Süleyman Çelebi


11.Soru

Dinî iletişimde kaynağın bilgi zenginliğinin yanı sıra bu bilgilerin kime, ne ölçüde ve nasıl anlatılacağı hususunda belli teknik birikime de sahip olması ile açıklanabilir?


Sevilen biri olması

İnandırıcılık

Çekicilik

Uzmanlık

Uzmanlık, kişinin bir konu üzerinde derinlemesine bilgi, beceri ve deneyim sahibi olması demektir. Günümüzde en ayrıntı konular bile bir uzmanlık meselesi haline gelmiş ve her iş uzmanlarınca yürütülür olmuştur. Dinî konularda halkı aydınlatma, sorunlarını çözme, onları dinî bilgi, tutum ve davranış yönünden geliştirme görevi yürütenlerin de bu konularda belli donanımlara sahip olmaları gerekir. Bilgi zenginliğinin yanında bu bilgilerin kime, ne ölçüde ve nasıl anlatılacağı hususunda belli teknik birikime de ihtiyaç vardır. 


12.Soru

“devlet okullarında din dersleri, din/mezhep merkezli olmakla birlikte, diğer dinlere kısaca da olsa yer verilmektedir”. Bu ülke aşağıdakilerden hangisidir?


AlmanyaAlmanya

Yunanistan

Avusturya

Belçika

İtalya


13.Soru

Seçeneklerden hangisi din hizmetlerindeki ilişki ve iletişimlerin esasları arasında olmayabilir?


Usandırıcı ve bıktırıcı olmamak

Dostça, samimi ve hasbi davranmak

Eleştirici, sorgulayıcı ve yadırgayıcı davranmamak

Otoriter ve buyurgan davranmak

Gereksiz ve ilgisiz söz ve davranışlardan kaçınmak


14.Soru

‘Diğergamlık’ kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Başkalarının hakkını ve menfaatini kendinden önce tutmak

Din hizmetlerini karşılık beklemeden yapmak

Her şeyini Allah yolunda feda etmek

 İbadeti sadece Allah Teâlâ’nın hoşnutluğunu isteyerek yapmak

Başkalarının inancına saygılı olmak


15.Soru

Konuşmada kullanılan sembollerin ses kanalı ile değil de yazı kanalı ile kurulan iletişim şekli nedir?


Sözlü

Yazılı

Nesnel

Duygusal

Psikolojik


16.Soru

“Bütün dinler aynı hakikate farklı biçimlerde işaret eder” ifadesi hangi dini yaklaşım içerisinde değerlendirilebilir.?


Genişlilik

Dışlayıcılık

Milliyetçilik

Çoğulculuk

Kapsayıcılık


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi dini iletişimlerde din dilinin özelliklerinden biridir?


Din dili sosyolojik ve antropolojik alanda rol oynayan bir dildir.

Din dili akıl yürütme, determinist çıkarmalar gibi zihinsel ikna yöntemlerine dayanır.

Din dili kanaate dayalı olduğu için mantıki doğrulama ölçüsünden uzaktır.

Sosyal dilin ölçüleri, din dilinin anlam derinliğine daima uygundur.

Din dili bilimsel dilin deneysel doğrulama ölçülerine ihtiyaç duyar.


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi din dili ile ilgili yanlış bir yargıdır?


Din dilinin kanaate dayalı olması onun mantıki doğrulama ölçülerinden uzak olduğu anlamına gelmez.

Dini kanaatler zihinsel muhakeme yetenekleri ile oluşmuştur.

Din dili sosyal dilin özgün bir alanıdır.

Din dili bilimsel dilin doğrulama ölçütlerine ihtiyaç duymadan belirli zihinsel ikna yöntemleri ile yetinir.

Doğruluk niteliği kanaat oluşturmakta din dilinin tutarlılık niteliğinden daha etkilidir.


19.Soru

Kişinin dürüstlüğü, samimiyeti, bilgi birikimi, konusuna ha^kimiyeti, yetenek ve yeterlikleri ne ile ilişkilendirilebilir?


İnanırlık

Söylemlilik

Güvenilirlik

Uzmanlık

Çekicilik


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi, dini^ konularda rehberlik yaparken dikkat edilmesi gereken ilkelerden biri değildir?


Muhatabı dinlemek, anlamak ve saygı göstermek
Baskı ve zorlama yapmamak
Zaman ve mekan faktörlerini önemsememek
Sorunlara ve tavırlara saygı göstermek
O¨zel durumlara ve mahremiyete saygı göstermek