Eğlence Pazarlaması Final 1. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi ürün yerleştirme örneklerinden biridir?

 


Bir filmde yer alan bir marka

Reklamlarda tanıtılan bir ürün

Bilbordlarda yer alan bir reklam

Radyodaki bir reklam

Gazetede yer alan bir ürün reklamı


2.Soru

Pine ve Gilmore’un önerdikleri deneyim kuramıyla, tüketim deneyimi iki ana boyutta ve dört alanda ele almaktadırlar. Aşağıdakilerden hangisi bu alanlardan biri değildir?


Eğlence

Eğitim

Pasif veya Aktif katılım

Estetik

Kaçış


3.Soru

aşağıdakilerden hangisi tüketicinin tatmin düzeyini etkileyen faktörlerden birisi değildir?


organizasyon türü

ürün kalitesi

hedef kitlenin türü

çalışanlar arası güven düzeyi

tutundurma düzeyi


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi popüler kültürün genel özelliklerinden birisidir?


Çatışma kültürüdür ve diğer kültürlerle çatışma içerisindedir

Aktarımı ya da iletimi, ortam ve teknoloji olarak doğrudandır

Ürün üreticiye dönüktür

Kendi var oluş koşullarını üretir

Tüketimi, bilinçli bir tercihe dayanmamaktadır


5.Soru

Prime time'da gerçekleştirilen televizyon izleme çeşidine ne denmektedir?


Eve gelme sonrası izleme

Akşam izlemesi

Geç akşam izlemesi

Alışkanlık ile izleme

Kafa dağıtmak için izleme


6.Soru

Aşağıda verilen oyuncu tipolojileri eşleşmelerinden hangisi doğrudur?


Tesadüfi oyuncular-Sosyal oyuncular

Yeni başlayanlar-Katı oyuncular

Zaman öldürücüler-Sürekli oyuncular

Meraklılar-Tesadüfi oyuncular

Müptelalar- Tesadüfi oyuncular


7.Soru

Bir müzenin halkla iletişim kurmaya başlarken aşağıdaki noktalardan hangisine dikkat etmesi gerekmez?


Kişisel satışın rolü

Müzikten faydalanma

Yapılabilecek imkân dâhilindeki şeyler için söz verme

İletişimde süreklilik

Hizmetin anlaşılır yapılması


8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi İnternet ve hazcı tüketim açısından bakıldığında temel hazcı güdülerden biri değildir?


Uzmanlık

Sosyallik

Fikir

Macera

Otorite


9.Soru

fiziksel yada sanal olarak deneyimin bir parçası olma deneyim kuramının hangi boyutuyla ilişkilidir?


sarmalama

özümseme

pasif katılım

aktif katılım

romantizm


10.Soru

En geniş anlamıyla ve kabul gören tanımıyla, gündelik hayatın kültürü,  tamamen ticari bir kültür; yani metalaşmış bir kültür olarak tanımlanmaktadır. Bu kültürde her şey satılabilir ve alınabilir bir meta haline ve gündelik tüketime sunulabilir hale getirilmiştir. Sözü edilen olgu aşağıdakilerden hangisidir?


Sanat

Pazarlama

Popüler kültür

Hedonik tüketim

Tiyatro


11.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internetin kendisinin eğlence olarak değerlendirilmesine örnek değildir?


İnsanların sanal sohbetler yapabileceği bir ortamın hazırlanması

Müzik ve video gibi ürünlerin internet üzerinden satın alınması

sanal topluluklara girmek

oyun oynamak

e-posta alınıp verilmesi


12.Soru

Aşağıda verilen ifadeler bilgisayar ve video oyunlarının hangi yönünü vurgulamaktadır?

  -Ses ve görüntü efektlerinin gerçeğe yakın olması,

  -Oyuncu ile bütünleşip kişiselleşmesi,

  -Çok kullanıcılı olması,


Bilgisayar ve video oyunlarıyla oynanma nedenlerini

Bilgisayar ve video oyunlarının kazançlarını

Bilgisayar ve video oyunlarının çeşitlerini

Bilgisayar ve video oyunlarının üretim sürecinin aşamalarını

Bilgisayar ve video oyunlarının özelliklerini


13.Soru

aşağıdakilerden hangisi kültürün belirgin özelliklerinden birisi değildir?


kültürler insanın temel ihtiyaçlarını farklı şekillerde karşılar

hiçbir birey kültürle doğmaz

bir kültürde öğrenme sembollerin kullanım yeteneğine dayanır

kültürel doku bireyin yada grupların özelliklerinden oluşur

kültür öğeleri durağan özellik göstermektedir


14.Soru

1800’lü yılların başından itibaren artarda yapılan birtakım buluşların sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Günümüzde medya denildiği zaman hemen hemen herkesin aklına öncelikle gelmektedir. Tüm diğer kitle iletişim araçlarını kapsadığı iddia edilmektedir. Birçok araştırmacı ve eleştirmene göre varlık nedeni, insanları eğlendirmek ya da onlara hoş vakit geçirildiği duygusunu yaratmak, yani oyalamak olarak göstermektedir. Sözü edilen eğlence aracı aşağıdakilerden hangisidir?

 


Bilgisayar

İnternet

Sinema

Telefon

TV


15.Soru

 müzelerin hedef kitleleriyle aralarında iyi ilişkiler oluşturmak amacıyla yürütülen planlı ve devamlı faaliyetlere ne ad verilir?


kişisel satışlar

basılı yayınlar

halkla ilişkiler ve tanıtım

ağızdan ağıza iletişim

reklam


16.Soru

20. yüzyılın en önemli kitle iletişim aracı hangisidir?


İnternet

Televizyon

Radyo

Sinema

Telefon


17.Soru

E-posta iletişim teknolojileri arasında en hızlı şekilde gelişen teknolojidir. 2001 yılında bir milyarın altında e-posta kullanıcısı varken, 2011 yılında bu sayı kaç olmuştur?


1 milyar

2 milyar

3 milyar

4 milyar 

5 milyar 


18.Soru

aşağıdakilerden hangisi müzelerin yapabilecekleri satış promosyonlardan birisi değildir?


müze kafelerinde ve restoranlarında yiyecek ve içecek

müzelerdeki perakende mağazalarda basılı yayınlar

özel koleksiyonlarla birlikte yapılan özel aktiviteler

müze içinde yapılan reklamlar

müzenin girişinde yapılacak gösterimler


19.Soru

İlk televizyon yayını 1936'da hangi ülkede gerçekleşmiştir?


Amerika

İngiltere

Almanya

Japonya

Fransa


20.Soru

I. Ürün

II. Dağıtım

III. Reklam

IV. Fiyatlandırma

V. Fiziksel ortam

Yukarıdakilerden hangi/ hangileri bir tiyatro işletmesinin, hizmeti sunarken ve pazarlarken dikkate alması gereken noktalardandır?


I, II, III, IV, V

I, II, III, IV

I, II, III

II, III, IV

III, V