Görsel Estetik Final 2. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Spot ışığının sertliğini yumuşatmak için spotların önüne koyacağımız “aydınger” diye bilinen filtre aşağıdakilerden hangisidir?
Mavi filtre |
Yeşil filtre |
Kırmızı filtre |
Mor filtre |
Beyaz filtre |
Beyaz Filtre
Spot ışığının sertliğini yumuşatmak için spotların
önüne koyacağımız “aydınger” diye bilinen filtredir.
Doğru cevap e'dir.
2.Soru
Felsefe tarihinde estetik sözcüğünü ilk kullanan filozof kimdir?
A. Baumgarten |
Platon |
Aristoteles |
Plotinus |
Decartes |
Alman filozofu Baumgarten (Alexander Gottlieb, 1714-1762) 1750’de yayımladığı Aesthetica adlı yapıtında, akıl’a göre daha aşağı düzeydeki «duyulardan gelen bilginin bilimi» üzerinde dururken felsefe tarihinde estetik sözcüğünü
ilk kullanan filozof olmaktadır.
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi doğal ışık kaynağıdır?
El feneri |
Şimşek |
Şömine ateşi |
Mum |
Projektör |
Doğal ışık kaynakları denildiğinde akla ilk gelen kaynaklar güneş ışığı ve gökyüzüdür. Bunların yanında ay, şimşek de doğal ışık kaynaklarıdır.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisinde diyafram en çok alan derinliğine sahiptir?
f/1.4 |
f/1.8 |
f/4 |
f/8 |
f/16 |
5.Soru
”Algı” için söylenen aşağıdakilerin cümlelerden hangisi doğrudur?
Algılamada bütünün algılanması parçaların algılanmasından önce gelir. |
Algılamada ilk önce parçaların algılanması bütünü çok daha iyi algılamamızı sağlar. |
Algı, sadece kendisini oluşturan duyusal girdilerin toplamını ifade eder. |
Bütünleştirme ilkelerinden uzaklaştıkça algı tamamlanmış olur. |
Duyum ile algı aynı temelde yer alır. |
Algılamada bütünün algılanması parçaların algılanmasından önce gelir. Algılama, ‘bütüncül ruhbilim öğretisi’ açısından bir bütünleşme, düzenleme, tamamlama işlevidir.
6.Soru
Objenin bir kısmının görüntü çerçevesini doldurması ile oluşturulan temel çekim ölçeği aşağıdakilerden hangisidir?
Ayrıntı çekim |
Yüz çekim |
Bel çekim |
Diz çekim |
Göğüs çekim |
Objenin bir kısmının görüntü çerçevesini doldurması ile oluşturulan temel çekim ölçeği ayrıntı çekim denir. Doğru cevap "a"dir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi otomatik netleme parametrelerinden biri değildir?
Merkez ağırlıklı ölçüm |
Dinamik odak alanı |
Sürekli otomatik odaklama |
Kullanıcı seçili netleme alanı |
Makro kilitleme |
Merkez ağırlıklı ölçüm, poz ölçüm modlarından birisidir. Diğer seçenekler ise otomatik netleme parametrelerinden olduğu için cevap A’dır.
8.Soru
Nesnelerin fiziksel yapılarının iç özelliklerini, dış yüzeylerinden anlamamızı sağlayan işlevsel özelliklerin genel adı nedir?
Çizgi |
Nokta |
Yön |
Doku |
Ölçü |
Nesnelerin fiziksel yapılarının iç özelliklerini, dış yüzeylerinden anlamamızı sağlayan işlevsel özelliklere doku denir ve doğanın en temel yapısal özelliklerinde birisidir Her nesnenin kendine özgü bir dokusu vardır ve bu doku görsel algılama da o nesneyi diğer nesnelerden ayırmamızı sağlayan en temel ögelerden birisidir. Dokuları fiziksel özelliklerine göre, iç ve dış, doğal ve yapay dokular olarak gruplayabiliriz, ama görsel algılama açısından bizde hissettikleri duygulara göre yumuşak, orta ve sert doku olarak tanımlarız. Doğru cevap D'dir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi ışığın temel işlevlerinden biri değildir?
Işık, konuyu aydınlatmak için kullanılır. |
Işık, konuya hacim ve derinlik vererek boyut kazandırır. |
Işık, atmosferi şekillendirir. |
Işık, düz çizgiler şeklinde ilerler. |
Işık, desen oluşturmak için kullanılır. |
• Işığın dört temel işlevi vardır. Bunlar;
• Işık, konuyu aydınlatmak için kullanılır.
• Işık, konuya hacim ve derinlik vererek boyut kazandırır.
• Işık, atmosferi şekillendirir.
• Işık, desen oluşturmak için kullanılır.
Doğru cevap d'dir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi simetrik kompozisyon türevlerinden biri değildir?
Üçgen kompozisyon |
Spiral kompozisyon |
Daire kompozisyon |
Dörtgen kompozisyon |
Serbest kompozisyon |
Serbest kompozisyon
11.Soru
Bulutsuz bir günde güneşten gelen ışınların rengi hangi renktir?
Kırmızı |
Yeşil |
Beyaz |
Mavi |
Gri |
Bulutsuz bir günde bu iki doğal ışık kaynağı birbirine bağımlı değildir ve güneşten gelen ışınlar eşit miktarda mavi, yeşil ve kırmızı renkleri içerir. Bu yüzden böyle bir günde güneşten gelen ışınların rengi beyaz olarak görülür
12.Soru
Soyut resim, Fovizm, Ekspresyonizm gibi sanat akımlarında daha çok görülen kompozisyon türü aşağıdakilerden hangisidir?
Soyut resim, Fovizm, Ekspresyonizm gibi sanat akımlarında daha çok görülen kompozisyon türü aşağıdakilerden hangisidir?
Zıt kompozisyom |
Birleşik kompozisyon |
Simetrik kompozisyon |
Asimetrik kompozisyon |
Kapalı kompozisyon |
Soyut resim, Fovizm, Ekspresyonizm gibi sanat akımlarında daha çok görülen kompozisyon türü Asimetrik kompozisyondur. Doğru cevap "d"dir.
13.Soru
Birim mesafedeki birim alana düşen ışık akışına ne ad verilir?
Miktar |
Derece |
Lümen |
Lüks |
Kelvin |
Birim mesafedeki birim alana düşen ışık akışına lüks (lx)’ denir. Doğru cevap D'dir.
14.Soru
1594-1596 tarihleri arasında tamamlanan “Narcissus” adlı yağlı boya tablosu hangi sanatçıya aittir?
1594-1596 tarihleri arasında tamamlanan “Narcissus” adlı yağlı boya tablosu hangi sanatçıya aittir?
Pablo Picasso |
Rembrandt |
Van Gogh |
Caravaggio |
Frida Kahlo |
İtalyan ressamı Caravaggio’nun 1594-1596 tarihleri arasında tamamladığı “Narcissus” adlı yağlı boya tablosu da görüntü kavramıyla ilgili güzel bir çalışmadır. Eser Roma’daki “Galleria Nazionale d’Arte Antica”da bulunuyor.
15.Soru
Işık kaynaklarına göre renk ısıları ile ilgili değerlerden hangisi doğrudur?
Tungsten stüdyo lambası 1800°K'dir |
Güneş batımındaki ışık 2000°K’dir. |
Güneş ışığı ve gökyüzü 3500°K'dir. |
Kandil alevi 2300°K'dir. |
Güneş batımındaki ışık 5500°K’dir. |
Güneş batımındaki ışık 2000°K’dir.
16.Soru
- Eğer bir düzen veya yapı içerisinde tek bir öge yinelenirse ....
- Birden fazla öge bir arada belirli aralıklarla yinelenirse ....
Yukarıdaki cümleleri sırasıyla tamamlayan uygun madde aşağıdakilerden hangisidir?
Ölçü-Tekrar |
Tekrar-Ritim |
Tekrar-Ölçü |
Ritim-Tekrar |
Ritim-Ölçü |
Eğer bir düzen veya yapı içerisinde tek bir öge yinelenirse (aralıklı ya da aralıksız) tekrar, birden fazla öge bir arada belirli aralıklarla yinelenirse ritim oluşturmuş oluruz,
Yani ritim tekrardan oluşmaktadır ama birden fazla ögenin bir arada tekrarlanması gerekir. Ritim düzenli bir tekrara dayanarak hareketi başlatan, sürdüren, birleştirici ve uyum sağlayıcı bir ögedir ve bireyin algılamasına kolaylık sağlar. Doğru cevap B'dir.
17.Soru
Filmde geçen bir zaman diliminin, öznel çekimlerle ya da kurgu yoluyla gerçek zamana göre kısaltılması veya uzatılmasına ne denilir ?
Reel zaman |
Hayali zaman |
Süjesel zaman |
Kurgusal zaman |
Algılanan zaman |
Kurgusal zaman; filmde geçen bir zaman diliminin, öznel çekimlerle ya da kurgu yoluyla gerçek zamana göre kısaltılması veya uzatılmasıdır. Dolayısıyla cevap D şıkkıdır.
18.Soru
Tüm iki boyutlu sanatsal çalışmalarda üç boyutlu görünüm elde etme (görüldükleri gibi çizme) aşağıdakilerden hangisi kullanılarak yapılır?
Tüm iki boyutlu sanatsal çalışmalarda üç boyutlu görünüm elde etme (görüldükleri gibi çizme) aşağıdakilerden hangisi kullanılarak yapılır?
Zıtlık |
Perspektif |
Renk |
Doku |
Nokta |
Tüm iki boyutlu sanatsal çalışmalarda üç boyutlu görünüm elde etme (görüldükleri gibi çizme) perspektif kullanılarak yapılır. Doğru cevap "b"dir.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi gözün tabakalarındandır?
I. Göz akı
II. İris
III. Retina
IV. Koroit
I ve II |
II ve III |
I ve III |
I, III ve IV |
Hepsi |
Yapısal ve işlevsel yönüyle karmaşık bir yapı gösteren insan gözü, yapısal olarak incelendiğinde üç
ana tabakadan oluşur. Bu tabakalar dışardan içeriye doğru; göz akı, renkli ‘koroit’ ve ağsı ‘retina’ tabakaları olarak adlandırılır. Doğru cevap D'dir.
20.Soru
Seçeneklerden hangisi alttan bakış çekimdir?
Kameranın omuzda, bel hizasında, diz hizasında durması sonucu elde edilen çekimdir. |
Kameranın konuyu görüntülemek için aşağıya doğru eğimlendirildiği bir çekimdir. |
Kameranın çekim konusunu görüntülemek için yukarı doğru doğrultulduğu her türden çekimdir. |
Kamera kendi ekseninde sağa-sola eğildiği takdirde çekilen görüntüler dikey kenarlara göre sağa-sola eğik olarak görünür. |
Kameranın merceğinin görüntüyü filmdeki kişilerden birinin gözüyle görüyormuş gibi kullanıldığı çekim biçimidir. |
Üstten bakış: Kameranın konuyu görüntülemek için aşağıya doğru eğimlendirildiği bir çekimdir. Kamera yüksekte bir görüş noktasından aşağıya doğru eğilmiş olarak çalıştırıldığında üstten görüş açısı meydana gelir. Bir insanın önüne bakması, yüksek bir yerden aşağıya bakma durumlarında bu bakış açısı kullanılır. Üstten bakış kameranın yüksek bir yere konumlandırılacağı anlamı taşımaz. Tüm açılar görelidir. Çekimi yapılan konunun yüksekliğiyle bağlantılıdır. Çekimi yapılan konunun yüksekliği ne olursa olsun, her türden aşağı doğru açılandırma üstten bakış olarak nitelendirilmelidir. Üstten bakış açısı ile çekilmiş görüntü çekimlerinde, objeler gerçekte küçülmediği hâlde olduğundan küçük görünür. Böyle çekim açısının kullanılması seyircilerde ezilmişliği, küçük düşmeyi, yenilgi duygusunu uyandırması içindir.
Alttan bakış: Kameranın çekim konusunu görüntülemek için yukarı doğru doğrultulduğu her türden çekimdir. Bunun dışında kameranın alt açıdan görüşü söz konusu olunca alt açıdan yapılmış çekimlerde de objeler gereğinden büyük görünürler. Burada çekilen, objenin, cismin özelliğine göre izleyicilerde güçlülük, heybetlik, ululuk duygusu uyandırmasıdır.
Eğik bakış: Kamera kendi ekseninde sağa-sola eğildiği takdirde çekilen görüntüler dikey kenarlara göre sağa-sola eğik olarak görünür. Böyle bir görüntü oluşturma olumsuzluk duygusunu verebilmek için kullanılır. Baş aşağı çekimde ise temel amaç kameranın tamamıyla baş aşağı duruma getirilerek yapılan çekimdir. Burada çekilen, görüntünün birisinin gözüyle çekilmiş gibi sahnenin alışılmamış bir açıdan verilmesidir.
Öznel görüş açısı: Kameranın merceğinin görüntüyü filmdeki kişilerden birinin gözüyle görüyormuş gibi kullanıldığı çekim biçimidir. Daha çok herhangi bir olayın belli bir kişinin gözüyle ortaya konmasında kullanılır. Bu çekimlerde oyunculardan birinin doğrudan doğruya kamera objektifine bakması da seyircinin ilgisini çekmesi bakımından etkilidir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ