Görsel Estetik Final 30. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangileri "Kamera Açısını Belirleyen Ögeler" arasında yer almaktadır ?
I-) Konunun büyüklüğü
II-) Konu açısı
III-) Kaydırma hareketi
IV-) Kameranın yüksekliği
I ve II |
I, II ve IV |
II ve III |
I, II ve III |
II ve IV |
Kamera Açısını Belirleyen Ögeler
a-) Konunun büyüklüğü
b-) Konu açısı
c-) Kameranın yüksekliği
şeklindendir. Kaydırma hareketi bunlardan biri değildir. Doalyısıyla cevap B şıkkıdır.
2.Soru
Aşağıdaki örneklerden hangisi subjektif zamana örnek olarak gösterilebilir?
Uçak korkusu olan bir yolcu 50 dakikalık yolculuğu |
3 aylık yaz tatili |
Günde 4 saat dersi olan öğrenci |
Bir günün 24 saat olması |
2 hafta yurtdışına çıkan iş adamı |
Subjektif zaman ise algılanılan, hissedilen zamandır. Kişiye göre farklılıklar gösterebilecek olan subjektif zamanın ölçülmesi daha zordur. Örneğin; saat 15.00’da Ankara Esenboğa Havalimanından kalkan ve 15.50’de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına inen uçağın yolcuları objektif zamanda 50 dakikalık bir yolculuk yapmışlardır. Bu zaman aralığı objektif zamanda bütün yolcular için eşittir. Ancak subjektif zaman açısından yolcular arasında hissedilen zamanda farklılıklar söz konusu olabilir. Örneğin; uçak korkusu olan bir yolcu 50 dakikalık yolculuğu çok daha uzun hissedebilir. Doğru cevap A'dır.
3.Soru
Tek ışık kaynağı kullanarak çekimi yapılacak olan konunun üzerinde oluşan etki, kaç
farklı şekilde denetlenebilir ?
5 |
7 |
4 |
3 |
6 |
Tek ışık kaynağı kullanarak çekimi yapılacak olan konunun üzerinde oluşan etki, altı farklı şekilde denetlenebilir. Dolayısıyla cevap E şıkkıdır.
4.Soru
Zamanın önceye ve sonraya göre devinimin/hareketin sayısı olduğunu söyleyen düşünür kimdir?
Aristoteles |
Kant |
Descartes |
Platon |
Locke |
Aristoteles ise harekete bağlı bir zaman tanımı yapmıştır. Ona göre zaman, önce ve sonraya göre devinimin/hareketin sayısıdır. Bireylerin, zihinlerinde bir şey değişmediğinde ya da herhangi bir değişimi fark etmediklerinde zamanın da geçmediğini düşünmektedir. hareket olmaksızın tek başına var olabilmesi olanaklı değildir.
5.Soru
Klasik dönem hangi zaman dilimini kapsar?
MÖ 6. yüzyıl-MS 4. yüzyıl |
MÖ 7. yüzyıl- MS 5. yüzyıl |
MÖ 4. yüzyıl- MS 3. yüzyıl |
MÖ 2. yüzyıl- MS 2. yüzyıl |
MÖ 1. yüzyıl- MS. 1 yüzyıl |
Antik dönem, Klasik dönem olarak da bilinir. Antik Yunan ve Roma dönemlerini tanımlamak için kullanılır. MÖ 6. yüzyıl ile MS 4. yüzyılları kapsar. Doğru cevap A'dır.
6.Soru
Nesnelerin fiziksel yapılarının iç özelliklerini, dış yüzeylerinden anlamamızı sağlayan işlevsel özelliklere ____________ denir ve doğanın en temel yapısal özelliklerinden birisidir.
Aşağıdakilerden hangisi yukarıdaki cümleyi en iyi şekilde tamamlar?
Biçim |
Doku |
Renk |
Ölçü |
Fiziksel yapı |
Nesnelerin fiziksel yapılarının iç özelliklerini, dış yüzeylerinden anlamamızı sağlayan işlevsel özelliklere doku denir ve doğanın en temel yapısal özelliklerinden birisidir.
7.Soru
Fotoğrafın Dünyaya ilanı kaç yılında olmuştur?
1839 |
1837 |
1841 |
1842 |
1844 |
Fransız mucit Nicéphore Niépce (1765-1833) tarafından 1826-27’de çekilmiş olan Pencereden Görünüm, Le Gras en eski fotoğraftır. Fotoğrafın dünyaya ilanı 1839’u bulur.
8.Soru
Bir filmdeki olaylar bir gün içerisinde gerçekleşiyorsa, o filmin sujesel zamanı nedir?
1 gün |
2 gün |
1 hafta |
2 gün |
2 saat |
Süjesel zaman, filmsel olayın sujede ele alınış biçimiyle ilişkili zamandır. Filmdeki olayların bir gün içerisinde gerçekleşmesi hâlinde filmin sujesel zamanı bir gün olmaktadır.
9.Soru
İç mekânlarda yapılan çekimlerde ışığın renk ısısı genelde kaç °K’dir?
3000 °K |
3200 °K |
5500 °K |
5600 °K |
6500 °K |
İç mekânlarda yapılan çekimlerde ışığın renk ısısı genelde 3200 °K’dir. Doğru yanıt B’dir.
10.Soru
Günümüz yaşam biçimine ve postmodern dünya görüşüne uygun düşen, hiçbir kural kabul etmeyen, tanımayan, uymayan en uygun kompozisyon türü hangisidir?
Simetrik |
Açık |
Asimetrik |
Kapalı |
Serbest |
Serbest kompozisyon ise günümüz yaşam biçimine ve postmodern dünya görüşüne uygun düşen, hiçbir kural kabul etmeyen, tanımayan, uymayan kompozisyonların tanımıdır. Doğru cevap E'dir.
11.Soru
Kuşların nasıl uçtuğunu öğrenme isteği ile bir saniyede 12 fotoğraf çeken fotoğraf tabancasıyla ilk sıralı çekimini yaparak uçan pelikanın fotoğrafını çeken Fransız bilim insanı kimdir?
Etienne-Jules Marey |
Carl Wilhelm Scheele |
Eadweard Muybridge |
Joseph Nicéphore Niépce |
Thomas Wollaston |
Fransız bilim insanı olan Etienne-Jules Marey ise kuşların nasıl uçtuğunu öğrenme isteği ile bir saniyede 12 fotoğraf çeken fotoğraf tabancasıyla ilk sıralı çekimini yaparak uçan pelikan fotoğrafını çekmiştir.
12.Soru
Aşağıda belirtilen hangi filozofa göre zaman öznel ve idealdir ?
Platon |
Aristoteles |
Kant |
Bergson |
Sokrates |
Kant’a göre zaman öznel ve idealdir. Dolayısıyla cevap C şıkkıdır.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi filmde geçen bir zaman diliminin, öznel çekimlerle ya
da kurgu yoluyla gerçek zamana göre kısaltılması veya uzatılmasına verilen addır?
İrreel zaman |
Hayali zaman |
Mevhum zaman |
Reel zaman |
Astronomik zaman |
Kurgusal zaman; filmde geçen bir zaman diliminin, öznel çekimlerle ya da kurgu yoluyla gerçek zamana göre kısaltılması veya uzatılmasıdır. Doğru cevap A'dır.
14.Soru
Günümüz fotoğraf makinelerinin atası olan camera obscura ilk kim tanımlamıştır?
Aristo |
Leonardo Da Vinci |
Danielo Barbaro |
Gemma Frisius |
Paolo Toscanelli |
Fotoğraf ve kameranın bulunmasına neden olan fotoğraf literatüründe karanlık oda ya da karanlık kutu anlamına gelen kamera obscura (pinhole) iğne deliği muhtemelen doğanın gerçek görüntüsünü yansıtabilen ilk cihazdır. Resim 3.1 ve 3.2’de görüldüğü gibi küçük bir delikten ışığın duvara yansıması ile görüntü elde edilmektedir. Doğu’da ışığın gözlenmesi ve özeliklerinin araştırılması Mo Ti ile sınırlı kalmadı. MÖ 4. yüzyılda Aristo; 10. yüzyılda ise ışık ışınlarının doğrusal yayılımı ilkesini bulan Ibn Al-Haytam; 15. yüzyılda Leonardo da Vinci ve Paolo Toscanellı; 16. yüzyılda Gemma Frisius ve 19. yüzyılda Sir David Brewster karanlık bir ortama açılan iğne deliğinden sızan ışığın giziyle ilgilendiler. 1490 yıllarında Da Vinci, doğrusal perspektifi çoğaltmak için tasarlanmış bir aygıt olarak kamera obscurayı tanımlar.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi portre fotoğraflarında kaçınılması gereken unsurlardan biridir?
Çekim dosya modu olarak RAW+JPG kullanılması |
Netlik |
Arka plânın flu veya koyu olması |
Gün ışığı |
Ters ışık |
Portre çekimlerinde ters ışıktan mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Ters ışık yüzde aydınlanma olmayacağı için kararma yaratacaktır. Model veya modellerin ifadesi kaybolacaktır. Ters ışıkta portre çekme zorunluluğunda kalmışsanız, mutlaka dolgu, flaş veya bir reflektör gibi yardımcı ekipmanlarla yüzde aydınlanma sağlayabilirsiniz.
16.Soru
Görüntü ile ilgili Narkissos ve Ekho'nun hikayesinden etkilenerek "Narcissus" adlı tabloyu yapan İtalyan ressam aşağıdakilerden hangisidir?
Picasso |
Andy Warhol |
Marcel Duchamp |
Caravaggio |
Rembrant |
İtalyan ressamı Caravaggio’nun 1594-1596 tarihleri arasında tamamladığı “Narcissus” adlı yağlı
boya tablosu da görüntü kavramıyla ilgili güzel bir çalışmadır. Eser Roma’daki “Galleria Nazionale d’Arte Antica”da bulunuyor. Doğru yanıt D'dir.
17.Soru
Sanat ortamında kullanılan bir kompozisyon yöntemidir. Fotoğraftaki kullanımında yapılması gereken, kadrajı 9 eşit dikdörtgene bölerek ilgi noktasını ortada yer alan dört kesişim noktasından birine yakın yerleştirmektir. 1/3 kuralı olarak bilinen bu prensip düzgün görüntüler oluşturulmasını mümkün kılar. Genel itibariyle bu kurala uygun kadrajlar göze çok daha iyi görünür.
Yukarıda anlatılan kompozisyon yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Perspektif |
Hareket boşluğu |
Baş boşluğu |
Bakış boşluğu |
Altın oran |
Altın oran: Sanat ortamında kullanılan bir
kompozisyon yöntemidir. Fotoğraftaki kullanımında
yapılması gereken, kadrajı 9 eşit dikdörtgene
bölerek ilgi noktasını ortada yer alan dört
kesişim noktasından birine yakın yerleştirmektir
(Resim 7.25). 1/3 kuralı olarak bilinen bu prensip
düzgün görüntüler oluşturulmasını mümkün kılar.
Genel itibariyle bu kurala uygun kadrajlar göze çok
daha iyi görünür. Doğru cevap "e"dir.
18.Soru
I. Görüş alanını derinlemesine genişletir.
II. Derinlemesine görüntü, izleyiciyi daha aktif olmaya zorlar.
III. Derinlemesine görüntüde çözümleme izleyiciye bırakılır.
Yukarıdakilerden hangisi-hangileri derinlemesine görüntünün sağladığı özelliklerdendir?
Yalnız I. |
Yalnız II. |
I. ve II. |
II. ve III. |
I. II. ve III. |
Derinlemesine görüntünün sağladığı özellikleri
belirtmek gerekirse:
• Görüş alanını derinlemesine genişletir.
• Derinlemesine görüntü, izleyiciyi daha aktif
olmaya zorlar.
• Derinlemesine görüntüde çözümleme izleyiciye
bırakılır.
Doğru cevap "e"dir.
19.Soru
Seyircilerde ezilmişliği, küçük düşmeyi, yenilgi duygusunu uyandıran çekim açısı aşağıdakilerden hangisidir?
Eğik bakış |
Öznel görüş açısı |
Nesnel görüş açısı |
Üstten bakış |
Alttan bakış |
Üstten bakış açısı ile çekilmiş görüntü çekimlerinde, objeler gerçekte küçülmediği hâlde olduğundan küçük görünür. Böyle çekim açısının kullanılması seyircilerde ezilmişliği, küçük düşmeyi, yenilgi duygusunu uyandırması içindir. Doğru yanıt D'dir.
20.Soru
“Yönetmenliğini üstlendiği Shirley: Visions of Reality, Edward Hopper’ın Office at Night, Woman in the Sun dâhil olmak üzere 13 farklı tablosunda resmettiği Shirley’in hikayesini 1920’lerde başlayıp, yıllara yayılan bir süreçte anlatarak benzersiz bir hikayeyi önümüze getiriyor.”
Yukarıda bahsedilen film yönetmeni aşağıdakilerden hangisidir?
Gustav Deutsch |
Edward Hopper |
David Wark Griffith |
Charles Chaplin |
Martin Scorsese |
Gustav Deutsch yönetmenliğini üstlendiği Shirley: Visions of Reality, Edward Hopper’ın Office at Night, Woman in the Sun dâhil olmak üzere 13 farklı tablosunda resmettiği Shirley’in hikayesini 1920’lerde başlayıp, yıllara yayılan bir süreçte anlatarak benzersiz bir hikayeyi önümüze getiriyor.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ