Hareketli Görüntünün Tarihi Final 5. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Yeni Dalga akımı içinde yer almayan yönetmen hangisidir?
François Truffaut
|
Roberto Rossellini
|
Jean Luc Godard
|
Alain Resnais
|
Claude Cabrol
|
2.Soru
Dada bakış açısı ile daha önce sanatın bünyesinde yeri olmayan “hazır nesne” kavramını sanatın içine sokan sanatçı kimdir?
Tristan Tzara |
Roy Lichtenstein |
Andy Warhol |
John Cage |
Marcel Duchamp |
Dada bakış açısı ile daha önce sanatın bünyesinde yeri olmayan “hazır nesne” kavramını sanatın içine sokan sanatçı Marcel Duchamp’tır.
3.Soru
Yeni medyanın her kullanıcıyı aynı zamanda bir kaynak konumuna sokması Alvin Toffler’ın aşağıdaki hangi kavramı ile açıklanır?
Alıcı-Verici |
Üçüncü Dalga |
Tüketen-Üretici |
Etkileşimci Medya |
Enformasyon |
Yeni medyanın her kullanıcıyı aynı zamanda bir kaynak konumuna sokması Alvin Toffler’ın tüketen üretici kavramı ile açıklanır.
4.Soru
Sinema tarihinin ilk bilim kurgu filmi hangisidir?
Tren Garı |
80 günde Devri Alem |
Yokluğa Seyahat |
Denizler Altında 20.000 Fersah |
Aya Seyahat |
Ay’a Seyahat sinema tarihinin ilk bilim kurgu filmi olarak kabul edilir. Ayrıca filmin yanılsama biçiminin en iyi bilinen örneği ve ilk dönem sinemanın en itinalı filmlerinden biridir.
5.Soru
“İngiltere’de ilk televizyon yayınları ............................’in “elektromekanik” televizyon sistemi ile Eylül 1929 da BBC tarafından yapıldı” cümlesindeki boşluğa aşağıdaki isimlerden hangisi gelmelidir?
Swinton Katot |
Alan Archibald Campbell |
Alxander Grhamm Bell |
John Logie Baird |
Thomas Edison |
İngiltere’de ilk televizyon yayınları John Logie Baird’in “elektromekanik” televizyon sistemi ile Eylül 1929 da BBC tarafından yapıldı.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi videonun televizyon kavramına karşı bir sanatsal ifade aracı olarak kullanılmasının ilk örnekleri arasında yer almaz?
Görüntülerin iç ışığıyla oynamak |
Sesi değiştirmek |
Filmleri çizmek |
Alaycı tekrarlar |
Manipüle etmek |
Videonun televizyon kavramına karşı bir sanatsal ifade aracı olarak kullanılmasının ilk örnekleri ise, daha önce üretilmiş televizyona ait görüntülerin, kimi zaman iç ışığı ile oynanarak, sesi değiştirilerek, kimi zaman ise alaycı tekrarlarla manipüle edilerek, televizyon görüntülerinin eğilip, bükülüp deformasyona maruz bırakıldığı uygulamaları içerir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi gerilla video uygulamalarından biridir?
Gizli kamera |
Video monitörlerin üç boyutlu bir form oluşturacak şekilde kullanılması |
Happening uygulaması |
Beden sanatı uygulaması |
Video yerleştirme |
Gerilla video, sokaklarda caddelerde gerçekleşen gündelik hayata ait etkinliklerin politik ya da pedagojik bir amaçla kaydedilmesini içerir. Gizli kamera, habersiz çekimler, zorla gerçekleştirilen röportajlar, ansızın ve savunmasız bırakılan video kurbanları bu tarzın belli başlı örnekleridir.
8.Soru
Video sanatının ve diğer avant-garde sanat akımlarının toplumsal olarak temelini oluşturan olay aşağıdakilerden hangisi kabul edilebilir?
I. ve II. Dünya Savaşlarının yaşanması |
Bilimsel çalışmaların öne çıkması |
Toplumun eğitim seviyesinin yükselmesi |
Kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması |
Kültürel farklılıkların önem kazanması |
Video sanatın ve diğer avant-garde sanat akımlarının temelini oluşturan toplumsal nedenlerden biri olarak, kısa aralıklara yaşanan I. ve II. Dünya Savaşı gösterilmektedir.
9.Soru
Videonun bir sanat ortamı olarak kullanılmasının sanatsal temellerinin başında hangi akımın geldiği söylenebilir?
İzlenimcilik
|
Yeni izlenimcilik
|
Gelecekçilik
|
Gerçeküstücülük
|
Yeni Gerçekçilik
|
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi video sanatının ortaya çıkışı ve gelişimi sürecinde gelecekçilik akımı çerçevesinde değerlendirilebilecek yaklaşımlardan değildir?
Klasisizm
|
Konstrüktivizm
|
Fluxus
|
Dada
|
Pop Art
|
11.Soru
Filmin tiyatro ve fotoğrafın etkisinden yavaş yavaş kurtulmasını, filmin bağımsız bir ortam olarak ayrı bir dilinin olmasını sağlayan kişi aşağıdakilerden hangisidir?
George Meliés |
Edwin S. Porter |
David Warth Griffith |
Antoine Lumiére |
Auguste Lumiére |
Meliés ve Porter’ın katkılarıyla, tiyatro ve fotoğrafın etkisinden yavaş yavaş kurtulsa da, filmin bağımsız bir ortam olarak ayrı bir dilinin olmasını sağlayan kişi Griffith’tir. Filmle uğraşmaya başladığı ilk andan itibaren bir filmin en küçük birimi olan çekim’i, teknik, görsel ve içerik bakımından kendine özgü tekniğiyle değerlendirmiştir. Yine 1908 yılına dek filmlerde yaygın bir uygulama haline dönüşen “öyküyü daha çok genel çekimlerle anlatma” ve “filmdeki tüm insanları ve dekoru izleyiciye sıklıkla gösterme” ilkesini yıkar ve orta - yakın çekimleri etkili bir biçimde kullanır. Bu sayede zamanla film dilinin en önemli parçalarından biri olan “çekim ölçeği” uygulamasının ilk örneklerini verir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi video sanatının ortaya çıkışındaki toplumsal dinamiklerden biri değildir?
Savaş karşıtı toplumsal hareketlerin yaygınlaşması |
Küresel kitle iletişim araçlarının güç kazanması |
İki büyük savaşın yaşanması |
Sanayi devrimi |
Sanatı yeniden halkla buluşturmak için yapılan gösteriler |
A, B, C ve D seçenekleri, videonun sanatının ortaya çıkışındaki toplumsal temelleri oluşturmaktadır. E seçeneğinde belirtilen ise sanatsal temellerdendir.
13.Soru
Yeni medyanın dolaysız geribildirime dayalı çift yönlü iletişim süreçlerine olanak tanımasına ne ad verilir?
Etkileşimlilik |
Eşzamansızlık |
Kitlesizleştirme |
Belirleyicilik |
Yöndeşme |
Yeni medyanın dolaysız geribildirime dayalı çift yönlü iletişim süreçlerine olanak tanımasına etkileşimlilik denir.
14.Soru
Hareketsiz film kareleri, film projektöründe saniyede kaç kare (frame) geçecek şekilde gösterildiğinde, insan gözü peş peşe gösterilen film karelerini hareket ediyormuş gibi algılamaktadır?
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
Hareketsiz film kareleri, film projektöründe saniyede 24 kare (frame) geçecek şekilde gösterildiğinde, insan gözü peş peşe gösterilen film karelerini hareket ediyormuş gibi algılamaktadır.
15.Soru
2. Dünya Savaşı sonrası film endüstrisinin en büyük rakibi hangi araç olmuştur?
Radyo |
Televizyon |
Uydu yayını |
Video |
İnternet |
2. Dünya savaşı bittikten sonra alınan yasal kararlarla tekrardan organize olmaya çalışan Amerikan film endüstrisi bu defa da kendini yeni bir rekabetçi medyumla karşı karşıya buldu: televizyon. Tarihsel dönem ve medyanın teknolojik gelişimi gereği cevap televizyondur.
16.Soru
Eisenstein sinemasıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
İki farklı olayla ilgili çekimleri art arda birleştirerek; izleyicide duygusal olarak yeni bir anlam zinciri kuran çarpıcı kurgu kavramını kullanmıştır.
|
Kurguyu yaratıcı bir dil gibi kullanır ve matematik formülü gibi kurgu ile belli bir formül yakalar.
|
Eisenstein’e göre kurgudaki art arda sıralanan çekimler a+b=ab şeklinde formüle edilir.
|
Aleksandr Nevski, yönetmenin baştan sona sesli çektiği ilk filmidir.
|
Eisenstein, kurgu ve içeriğin birbirini destekleyen iki unsur olduğunu düşünür.
|
17.Soru
Aşağıdaki kavramlardan hangisi yeni medyanın tipik özelliklerinden birisi değildir?
Etkileşimsizlik |
Sayısal dönüşüm |
Kitlesesizleştirme |
Eşzamansızlık |
Ağ erişimi |
Etkileşimsizlik, yeni medyanın karakteristiklerinden birisi değildir; aksine, etkişeşim olması için çalışılır.
18.Soru
Sonuçlar açısından karşılaştırıldığında, filmin videoya karşı, günümüzde de devam etmekte olan, en önemli üstünlüğü nedir?
Görüntünün kaydedilmesi için, farklı formatlarda manyetik bantlar ve bu bantlarla anılan kayıt sistemlerinin olması.
|
Film görüntüsünün gerek renkler, gerekse görüntü çözünürlüğü olarak video görüntüsüne göre daha iyi sonuçlar vermesidir.
|
Kameraya tümleşik olan disk ya da belleklerin olması.
|
Film görüntüsünün oluşacağı bir beyaz perdeye ihtiyaç olması.
|
Pozlanan filmlerin görülebilir hale gelebilmesi için film banyosuna ve kimi durumlarda film çeşidine göre pozitif baskı sürecine; elde edilen görüntülerin bir araya getirilebilmesi için ise mekanik montaj sürecine ihtiyacın oluşu.
|
19.Soru
Sadece sinema gösterimi için tasarlanmış ilk salonlara ne ad verilirdi?
Nickelodeon |
Panayır Barakası |
Müzikhol |
Vodvil |
Tiyatro |
Sinemanın ilk yıllarında filmler panayır barakalarında, çadır tiyatrolarında, müzikhol salonlarında ya da tiyatro ve vodvil salonlarında gösteriliyordu. Talebi karşılamaya yetmeyen bu mekanların yerine sadece film gösterimi için tasarlanmış sinema salonları yapıldı. 1900’lerin başında sinemaya olan ilgi o kadar artmıştı ki sadece Avrupa’da Pathé’nin 1910 yılına gelindiğinde yüzlerce sineması olmuştu. ABD’de ise ilki 1904 yılında Pittsburgh’da açılan nickelodeon’lar 1910 yılına gelindiğinde onbine ulaştı. 92 milyon nüfuslu ABD’de her hafta 26 milyon kişi film izlemekteydi. 1914’de Almanya’da 2446 sinema salonu varken, İngiltere’deki yaklaşık 4000 salona haftada 7 ila 8 milyon kişi film izlemeye geliyordu. 1913’de bütün dünya genelinde 60 bin salona ulaşılmıştır.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi videonun televizyon kavramına karşı bir sanatsal ifade aracı olarak kullanılmasının ilk örnekleri arasında yer almaz?
Görüntülerin iç ışığıyla oynamak |
Sesi değiştirmek |
Filmleri çizmek |
Alaycı tekrarlar |
Manipüle etmek |
Videonun televizyon kavramına karşı bir sanatsal ifade aracı olarak kullanılmasının ilk örnekleri ise, daha önce üretilmiş televizyona ait görüntülerin, kimi zaman iç ışığı ile oynanarak, sesi değiştirilerek, kimi zaman ise alaycı tekrarlarla manipüle edilerek, televizyon görüntülerinin eğilip, bükülüp deformasyona maruz bırakıldığı uygulamaları içerir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ