Marka İletişimi Tasarımı ve Uygulamaları Ara 5. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Ürün/ hizmet ve tüketici arasında kişisel ilişki kurulmasını sağlayan yakınlık duyusu aşağıdakilerden hangisidir?
Algılama |
Görme |
İşitme |
Koklama |
Tatma |
Görme ve duyma duyusu, mesafe duyusu olarak nitelendirilirken, dokunma ve tat duyuları yakınlık duyusu olarak tanımlanır. Pazarlama iletişiminde görme ve duyma daha çok ürün ya da hizmete tüketicinin dikkati çekmek için kullanılıyor. Dokunma ve tatma ile ürün, hizmet ve tüketici arasında kişisel ilişki kurulabiliyor. Doğru cevap E’dir.
2.Soru
İşletmeler etkin marka yönetimi ile ne elde etmektedir?
Pazar payı artışı |
Reklam fikri artışı |
Sermaye artışı |
Maliyet artışı |
Çalışan artışı |
Günümüzde iyi yönetilen markalar müşteriler tarafından yüksek kalitenin bir göstergesi olarak kabul edilmekte ve işletmeler etkin marka yönetimi ile pazar payı artışı elde etmektedir (O’Neill ve Mattila, 2004:156-165).
3.Soru
Estetik kavramıyla ilgili, “iletişimde aşinalık kayıtsızlık doğurur. Renksiz bir gerçek kimsenin dikkatini çekmez. Heyecanlı bir yalan ise, mutlaka dikkat çekecektir. İyi ve dürüst insanların anlaması gereken budur. Aktarmaya çalıştıkları heyecanlı ve özgün değilse, yapılan iş ölü doğar. Etkili yaratıcılığın temelinde şu vardır: İnsanın kendi doğasının dışa vurumu; hangi istekleri onu harekete geçirir, hangi içgüdüleri onu yönlendirir... Kaldı ki, insan kendisini gerçekten motive eden şeyleri çoğu zaman ifade edemiyor. Her şeyi estetik hale getirmelisiniz. Gerçekten kült olmanın yolu ise bu bakış açısından geçer.” tanımı hangi seçenekte yer alan kişiye aittir?
A. Maslow |
B.Bernbach |
H.Marcuse |
D.Holt |
S.Silver |
Tanım,efsane reklamcı Bill Barnbach'a aittir.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi markanın sunduğu işlevsel ve duygusal faydaların özü anlamına gelmektedir?
Marka Yönetimi |
Marka Vaadi |
Marka Takibi |
İşlevsellik |
Marka Sadakati |
Marka vaadi: Marka stratejisinin ikinci adımıdır. Markanın sunduğu
işlevsel ve duygusal faydaların özü.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi günümüzde birçok markanın “yeniden başlasak ne yapardık” sorusuyla var olan ürünlerini baştan yaratarak hayatımızda yeniden konumlandırmasını ifade eder?
Değer inovasyonu |
Marka farkındalığı |
Marka vaadi |
Marka yönetimi |
Ürün stratejisi |
Marka vaadi, markanın sunduğu işlevsel ve duygusal faydaların özü; marka yönetimi “ algılamalar gerçektir” ilkesiyle gerçekleştirilen etkinlikler çerçevesinde anlam veya mesaj trafiğini yönetmeye çalışmaktır. Marka farkındalığı, marka ismi, logosu, ambalajı, stili ve benzeri ögeleri kategori ihtiyacı ile bağdaştırmaktır. Ürün stratejisi sürekli yeni ürün pazara sürme telaşı ve ürün serilerini geliştirmek üzere çalışmalar yapmaktır. Günümüzde birçok markanın “yeniden başlasak ne yapardık” sorusuyla var olan ürünleri baştan yaratarak hayatımızda yeniden konumlandırmasını ifade eden kavram değer inovasyonudur. Doğru cevap A’dır.
6.Soru
“İmgeler belli bir sosyokültürel ortamda belli bir işlev görmesi amacıyla inşa edilen yapılardır” görüşü aşağıdakilerden hangisine aittir?
Bridge |
Cutler |
Javagli |
Forceville |
Leppert |
Leppert “İmgeler kazılıp çıkarılan şeyler değil; belli bir sosyokültürel ortamda belli bir işlev görmesi amacıyla inşa edilen yapılardır.” Reklam, sinema, mimari, haber ya da fotoğraf; imgeler bugün insan bilincinin ürünleridir. İnsan zihninde etkisi de kaçınılmazdır” görüşünü savunmaktadır.
7.Soru
Bonus ürün, fiyat indirimi gibi unsurların ya da dikkat çekici bir
pazarlama mesajının ürün ambalajı üzerine basıldığı paket biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Flaş ambalaj |
Ekonomik ambalaj |
Çoklu ambalaj |
Aile boyu ambalaj |
Ambalaj bağı |
Flaş ambalaj: Bonus ürün, fiyat indirimi gibi unsurların ya da dikkat çekici bir pazarlama mesajının ürün ambalajı üzerine basıldığı paket biçimidir. Doğru cevap A'dır.
8.Soru
Marka imajı ilke ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Toplamda markanın üreticide yaptığı çağrışımdır. |
Tüketicinin markaya ilişkin bilgisinin tümüdür. |
Toplamda markanın tüketicide yaptığı çağrışımdır. |
Toplamda tüketiciye ilişkin duygu ve fikirlerin tümünü içerir. |
Duygusal ve zihinsel tasarımlarla ortaya çıkar. |
Marka imajı: Marka imajı, bir ürün ya da hizmetin, toplamda ise markanın tüketicide yarattığı çağrışım, duygu ve fikirlerin
tümüdür. Tüketicinin markaya ilişkin bilgisinin tümüdür. Duygular ve zihinsel tasarımlarla ortaya çıkar. Çekicilik oluşturması,
üzerindeki renk ve yazılarla tanıtma yapması, ambalajın satış arttırıcı imaj oluşturmasını sağlar
9.Soru
“Arabanız eski ya da yeni olsun fark etmez; eğer bizim arabalarımızdan birine sahipseniz, ailenin üyesisiniz demektir.” mesajı hangi markaya aittir?
Ford |
Hyundai |
Toyota |
Honda |
Opel |
Toyota pek çok broşüründe hâlâ eski modellerini tanıtır. Markanın buradaki mesajı şudur: “Arabanız eski ya da yeni olsun fark etmez; eğer bizim arabalarımızdan birine sahipseniz, ailenin üyesisiniz demektir.”
10.Soru
Tasarımda iki şey arasındaki benzerliklere ve ortak yönlere dikkati çeken, analojiye dayandırılarak, ima edilen karşılaştırma sayesinde, mevcut nitelikleri ilgili objeden yeni bir objeye aktaran kavrama ne ad verilir?
Tasarımda iki şey arasındaki benzerliklere ve ortak yönlere dikkati çeken, analojiye dayandırılarak, ima edilen karşılaştırma sayesinde, mevcut nitelikleri ilgili objeden yeni bir objeye aktaran kavrama ne ad verilir?
Logo |
Metefor |
Slogan |
Gövde metni |
Marka |
Metaforlar, iki şey arasındaki benzerliklere ve ortak yönlere dikkati çeker. Benzerlikler analojiye dayandırılarak, ima edilen karşılaştırma sayesinde, mevcut nitelikleri ilgili objeden yeni bir objeye aktararak, anlam metaforlar sayesinde çıkartılır. Reklam ile ilgili alanyazında da metaforlar ve analoji çok sayıda araştırmacı tarafından incelenmekte ve tartışılmaktadır. Bilişsel karşılaştırma süreci görüşüne göre, yeni olan bir şeyi öğrenebilmemiz için, bizlere daha önceden öğrenmiş olduğumuz ve daha tanıdık gelen bir şeyle ilişkilendirmemiz gerekmektedir ve metaforlar bu konuda öğrenmeye yardımcı olan öğeler arasında yer almaktadırlar.
11.Soru
Pazarlama iletişimi açısından önemli olan beynimizdeki duyuyu duyguya dönüştüren sistem aşağıdakilerden hangisidir?
Limbik |
Arka lob (oksipital lob) |
Beyincik(serebellum) |
Korteks |
Ön lob (frontal lob) |
Duyunun duyguya dönüştüğü limbik sistemin pazarlama iletişimi açısından çok önemlidir. Orta beyindeki limbik sistem, bedende beş duyuya bağlı romantik arzuları tetikleyen sistemdir. Burada duyular aracılığıyla alınan verilerin işleme mekanizmaları sezgiseldir. Limbik sistemde alınan bir veriye dağınık ve ilişkisel bağla yaklaşılır. Bu nedenledir limbik sistemde önseziler, akıl ve mantıktan önde gelir. Hissetmeden başlayarak, ilişki kurma, açık ve şeffaf bir iletişim, empati, uyum, tasarım, ilham, pozitif ilişkilendirme, yaratıcılık, çözümleme vb. unsurlar, limbik sistemin katkısıyla gerçeğe dönüşür.
12.Soru
Hangisi en sık görülen markalama biçimidir?
Ürün markaları |
Ürün hattı markaları |
Kategori markaları |
Şemsiye markalar |
Marka + üretici adının kullanımı |
Soruda üretici markaları tanımlanmıştır. İlgili sayfayı gözden geçirerek diğer şıklardaki kavramların tanımına ulaşabilirsiniz.
13.Soru
Günümüzde tüketiciler tarafından samimi ve kendilerine yakın markalar ne şekilde adlandırılmaktadır?
Şeffaf markalar |
Lüks markalar |
Sempatik markalar |
Şirin markalar |
Medyatik markalar |
İnsanlar artık ticari mesaj, reklam bombardımanından bıkmış durumdadır. İnsanın ticari olandan nefret etmesi bir yana özellikle sosyal medyanın getirdiği şeffaflık ön plandadır. Markalar için hiç birşey gizli kalmamaktadır. Artık tüketiciye yakın samimi markalara şeffaf markalar adı verilmektedir. Doğru cevap A'dır.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi marka kavramı ile ilgili unsurlardan biri değildir?
Uzlaşım |
Pazar |
Promosyon |
Görsel ifade tarzı |
Konumlandırma |
Marka; bir mimarisi olan, planlanmış, stratejik bir varoluşu örnekler. Marka, pazar ve rekabet analizi, ürün ya da hizmet geliştirme, konumlandırma, tanıtım, dağıtım, promosyon, müşteri ilişkileri, müşteri bakımı, görsel ifade tarzı, hikâye yaratımı ve genişleme politikaları gibi unsurları ilgilendiren bir kavramdır.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi grafik tasarımın öğelerinden biri değildir?
Ton |
Doku |
Renk |
Ses |
Yön |
Grafik tasarımın öğelerine baktığımızda ton, doku, renk, biçim, ölçü, çizgi, yön, boşluk (beyaz alan) gibi kavramlarla karşılaşırız. Ses bu öğelerden biri değildir. Doğru cevap D’dir.
16.Soru
WPP Group, Londra’dan Stephen King “Bir ürün fabrikada yapılan bir şeydir; bir _____ müşterice satın alınan bir şey. Bir ürün, rakip tarafından kopyalanabilir; bir ____ benzersizdir. Bir ürünün modası çabucak geçebilir; başarılı bir ____ sonsuzdur.” demektedir. Açıklamasında (___) yerlerin hepsinde yer alması gereken kavram hangi seçenekte yer almaktadır?
Reklam |
Marka |
Konumlandırma |
Tasarım |
Rakip |
Soruda marka kavramı yer almaktadır. İlgili sayfayı kontrol ederek neden diğer seçeneklerdeki kavramların yer almadığını göewbilirsiniz.
17.Soru
Günümüzde sayısı giderek artan ve ‘sonsuz yenilik ve heyecan verici deneyimler’ konusunda istekli olarak tanımlanan tüketici gurubu aşağıdakilerden hangisidir?
kentli tüketici |
genç nesil tüketici |
orta yaş tüketici |
sadık tüketici |
çalışan tüketici |
Kentli tüketicilerin (citysumers) sayısı giderek artıyor ve bu kitle ‘sonsuz yenilik ve heyecan verici deneyimler’ konusunda istekli bir tüketici grubunu temsil ediyor. Kent hayatından üst seviyede faydalanmak isteyen ve gücü elinde hisseden bu tüketiciler de hizmetkâr markaları talep ve tercih ediyor.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisi başarılı şirketlerin farklı müşteri deneyimleri yaratmak için etkin olarak kullandığı “deneyim sağlayıcıları” ndan biri değildir?
Görsel kimlik |
İletişim |
Strateji |
Ürün mevcudiyeti |
Web siteleri |
Strateji; bir şirketin müşteri ve piyasa yapısında meydana gelecek olası değişimlere tepki vermek üzere planlayacağı hareketlerdir. Başarılı şirketler farklı müşteri deneyimleri yaratmak için görsel kimlik, iletişim, ürün mevcudiyeti, web siteleri ve hizmetler gibi “deneyim sağlayıcıları” etkin olarak kullanmaktadırlar. Doğru cevap C’dir.
19.Soru
Marka estetiği da^hilinde estetiğe dayalı kimlik unsurları, pazarlama diliyle 4 ana “p” tipine ayrılmaktadır; hangisi bunlardan biri değildir
Marka estetiği da^hilinde estetiğe dayalı kimlik unsurları, pazarlama diliyle 4 ana “p” tipine ayrılmaktadır; hangisi bunlardan biri değildir
Dağıtım(Place) |
Malvarlıkları (Properties) |
Ürünler (Products) |
Sunumlar (Presentations) |
Yayın faaliyetleri (Publications) |
Marka estetiği da^hilinde estetiğe dayalı kimlik unsurları, pazarlama diliyle 4 ana “p” tipine ayrılmaktadır: Bunlar; malvarlıkları (Properties), ürünler (Products), sunumlar (Presentations) ve yayın faaliyet- leri (Publications) olarak sıralanabilir.
20.Soru
'Markayı esnetme (genişletme), yeniden konumlandırma, markayı tekrar piyasaya sürme veya yenileme (gençleştirme), bir markayı büyütme ya da ömrünü uzatma gibi prosedürleri yöneten mekanizma' olarak tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
marka etkisi |
marka değeri |
marka vaadi |
marka yönetimi |
marka yönelimi |
Marka yönetimi, markayı esnetme (genişletme), yeniden konumlandırma, markayı tekrar piyasaya sürme veya yenileme (gençleştirme), bir markayı büyütme ya da ömrünü uzatma gibi prosedürleri yöneten mekanizmadır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ