Programlamada Yeni Yaklaşımlar Final 2. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Dijital oyun geliştirme aşamalarından, aşağıdakilerden hangisi oyunlardaki karakterlerin ve ortamın itici olmaması, kendini kullanıcıya sevdirerek akılda kalmasını sağlamayı da amaçlar?
Hikâye, Oynanabilirlik |
Donanım Kaynakları Tüketimi |
Hedef Kitle |
Fikir ve Senaryo Belirleme |
Rekabet Ortamı |
Dijital oyunlarda alışıldık öğelerden ilham alınması ancak monotonluktan uzak bir tasarım yapılması tercih edilmelidir. Bu durumda fikirlerin değişik bir hikayeyle süslenmemesi, oyunun benzeri oyunlar arasında
kaybolmasına neden olacaktır. Doğru cevap A'dır.
2.Soru
Nesnelere parlaklık vermek için kullanılan harita aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Işık Haritası |
Saydamlık Haritası |
Yayılma Haritası |
Dağılım Haritası |
Yansıma Haritası |
Yansıma Haritası, Nesnelere parlaklık vermek için kullanılan haritadır.
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Hizmet Olarak Platform (Platform as a Service - PaaS) ürünlerinden birisidir?
Salesforce |
Gmail |
Workday |
Google App Engine |
Netsuite |
Hizmet olarak platform ürünlerine örnek olarak ActiveState, Stackato, Apprenda, Amazon Elastic Beanstalk, Microsoft Azure, Centurylink Appfog, CloudControl dotCloud, Engine Yard, Google App Engine, IBM Bluemix, Pivotal Cloud Foundry, Red Hat OpenShift, Salesforce, Heroku platformlarını listeleyebiliriz.
Salesforce, Gmail,Workday, Netsuite, Hizmet Olarak Yazılım (Software as a Service - SaaS) örnekleridir.
4.Soru
Geliştirilen ilk açık kaynak kod yazılım (open-source software) hangi şirket tarafından geliştirilmiştir?
Amazon |
Microsoft |
IBM |
NASA |
|
2008 yılında NASA’nın OpenNebula isimli uygulaması, geliştirilen ilk açık kaynak kod yazılım (open-source software) olarak tarihteki yerini almıştır. Uygulama sayesinde kullanıcılar özel ve karma bulutları oluşturabilmektedirler.
5.Soru
Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
GPU’lar ile ondalıklı sayı işlemleri günümüzde CPU’lardan 20 kat kadar daha hızlı yapılabilmektedir. |
CUDA, DirectX ya da OpenGL’e göre paralel kullanım erişilebilirliğini kolaylaştırmıştır. |
CUDA kayıtlı OpenGL hafızasına ulaşabilirken,OpenGL CUDA hafızasına erişememektedir. |
Standart C’de derlenebilen bazı kodlar, CUDA C’de derlenememektedir |
CUDA (Compute Unified Device Architecture), GPU programlama için NVIDIA firmasının sunduğu C, C++, Fortran gibi programlama dilleriyle birlikte kullanılabilen mimari |
OpenGL kayıtlı CUDA hafızasına ulaşabilirken, CUDA OpenGL hafızasına erişememektedir.
6.Soru
"Günümüzde ............. Windows, Linux, Mac OS X ve Solaris gibi birçok işletim sisteminde ve oyun konsollarında iki ve üç boyutlu grafikleri ekrana çizmek için kullanılmaktadır."
Boşluk bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
OpenGL |
NVIDIA |
ATI |
GeForce |
RAM |
Günümüzde OpenGL Windows, Linux, Mac OS X ve Solaris gibi birçok işletim sisteminde ve oyun konsollarında iki ve üç boyutlu grafikleri ekrana çizmek için kullanılmaktadır.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi gömülü sistemlerin genel yapısı içinde yer almaz?
Yazıcı |
Sensör |
Mikro işlemci |
Bellek |
İletişim |
Bir gömülü sistem genelde analog sinyali sayısal sinyale çeviren A/D çevirici, mikro işlemci/kontrolcü, bellek, arabirimlerin protokollerini işleyen ve iletişimi sağlayan arabirim kontrolörleri (USB, WiFi, Bluetooth vb.) ve sensörlerin bağlanabileceği portlardan oluşmaktadır. Ayrıca sistem üzerinde yazılımın ve gerektiğinde alınan verilerin saklanmasını sağlayan bir bellek yongası bulunmaktadır.
8.Soru
Çevik Yazılım Geliştirme Pratikleri arasında yazılım üzerinde yapılan değişikliklerin herhangi bir bozulmaya sebep olup olmadığının önceden belirlenmesini hedefleyen bir pratik aşağıdakilerden hangisidir?
Sürekli Entegrasyon |
Test Güdümlü Programlama |
Kod Yeniden Yapılandırma |
Eşli Programlama |
Program Derleme |
Sürekli entegrasyon, yazılım üzerinde yapılan değişikliklerin herhangi bir bozulmaya sebep olup olmadığının önceden belirlenmesini hedeeyen bir pratiktir. Bu yöntemde yazılım beraberinde geliştirilen testler büyük önem taşımaktadır. Yapılan her değişiklik sonrası yazılım merkezi bir noktada derlenir ve tüm testler çalıştırılır. Eğer derlemede veya testlerde bir problem ortaya çıkarsa yazılım ekibi bilgilendirilir. Böylelikle yazılım gerçek ortama çıkmadan önce erken geri dönüş sağlanmış olur. Yazılımdaki olası hatalar erken yakalanır ve düzeltilir. Böylelikle yazılımdaki değişikliklerin maliyeti çok daha az olur. Bu durum çevik yazılım geliştirme yöntemleri için önemlidir.
Bu nedenle doğru yanıt a) seçeneğidir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi CUDA ile heterojen hesaplamada gerçekleşen eylemlerden biri değildir?
Giriş verisi CPU’nun belleğinden GPU belleğine kopyalanır. |
GPU programı yüklenir. |
Giriş verisine göre işlemler yapılır. |
İşlem sonuçları GPU belleğinden CPU belleğine kopyalanır. |
CUDA standart C kütüphanelerini tamamen destekler. |
CUDA’nın avantajları olduğu gibi bazı kısıtları da vardır. Bunlardan en önemlisi standart C kütüphanelerini tamamen desteklememesidir. Standart C’de derlenebilen bazı kodlar, CUDA C’de derlenememektedir.
10.Soru
Bulut bilişim hizmetleri göz önünde bulundurulduğunda, aşağıda verilen hizmetlerden hangisinin kullanıcı kitlesinin geliştiriciler olduğunu söylenebilir?
E-posta |
Önbellek |
Ağ altyapısı |
Yazılım çalıştırma |
Sunucu yönetimi |
Bulut bilişimde, Hizmet olarak yazılım modeli dahilinde kullanılabilen e-posta, CRM ERP gibi hizmetler son kullanıcılara; Hizmet olarak platform dahilinde yazılım çalıştırma geliştiricilere; ve Hizmet olarak altyapı dahilinde önbellek, ağ altyapısı, sunucu yönetimi gibi hizmetler IT operatörlerine yöneliktir. (Resim 8.1, s. 157)
11.Soru
- Sıklıkla kullanılan örüntüler ve veriler arasındaki ilişkiler bulunabilir.
- Büyük veri üzerinden ilişkisel bilgi çıkarımı yapılır.
Yukarıda işlevleri sıralanan veri analitiği yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Modelleme ve analiz |
Anlamlandırma |
Metin analitiği |
Birleştirme ve gösterim |
Çıkartım ve belirtim |
Büyük veri üzerinde analiz ve sorgu yapmak, küçük örnekler üzerinde istatistik analiz yapmaktan farklıdır. Çünkü büyük veri genellikle gürültülü, dinamik olarak değişen ve homojen olmayan bir yapıya sahiptir. Ayrıca büyük veri, küçük örnek setlerinden daha değerlidir. Çeşitli veri modelleme teknikleri kullanılarak sıklıkla kullanılan örüntüler ve veriler arasındaki ilişkiler bulunabilir. Bu şekilde büyük veri üzerinden ilişkisel bilgi çıkarımı yapılır. Bu ilişkiler veri sahipleri için önemli bir bilgi kaynağıdır.
12.Soru
Aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren bir elektronik devreler bütününe ne ad verilir?
Merkezi işlem birimi (CPU) |
Grafiksel işlem birimi (GPU) |
RAM |
ROM |
Bellek |
Aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren bir elektronik devreler bütününe merkezi işlem birimi (CPU) adı verilir.
13.Soru
RFID EPC Açılımında Header önbilgi kaç bittir?
36 |
24 |
28 |
8 |
4 |
8
14.Soru
GPU programlama için NVIDIA firmasının sunduğu C, C++, Fortran gibi programlama dilleriyle birlikte kullanılabilen mimari ve teknolojilere ne ad verilir?
DirectX |
OpenGL |
CUDA |
CPU |
TPU |
GPU programlama için NVIDIA firmasının sunduğu C, C++, Fortran gibi programlama dilleriyle birlikte kullanılabilen mimari ve teknolojiye CUDA adı verilir.
15.Soru
Dijital oyun geliştirilirken aşağıdakilerden hangisi göz ardı edilebilir?
Zaman yönetimi |
Hedef kitle ortamı |
Oynanabilirlik ve rekabet ortamı |
Donanım kaynakları yönetimi |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi |
Zaman yönetimi Dijital oyun geliştirilirken aşağıdakilerden göz ardı edilebilir.
16.Soru
Dağıtık mimari içerisinde bulunan dosyaları paralel bir şekilde analiz ederek, sonuçları çıkaran ve gönderen sistemlerden biri olan MapReduce sistemi ilk olarak ne zaman kullanılmıştır?
1994 |
2000 |
2004 |
2008 |
2012 |
MapReduce, dağıtık mimari içerisinde bulunan dosyaları paralel bir şekilde analiz ederek, sonuçları çıkaran ve gönderen sistemlerden biridir. İlk olarak 2004 yılında Google tarafından duyurulan ve kullanılan bu sistem, günümüzde Facebook, Yahoo ve daha birçok şirket tarafından kullanılmaktadır.
17.Soru
- Sadece tek bir organizasyon için işletilir
- Yapı üzerinde şirketin daha çok denetim imkanı olmasını sağlar
- Daha çok şirket içi ağlar üzerinde çalışır
Yukarıda verilen özellikler hangi bulut yapısını ifade etmektedir?
Genel bulut yapıları |
Topluluk bulut yapıları |
Özel bulut yapıları |
Karma bulut yapıları |
Bireysel bulut yapıları |
Özel bulut yapıları sadece tek bir organizasyon için işletilen bulut yapılarıdır. Altyapı, şirket tarafından veya dışarıdaki bir kurum tarafından yönetilebilir. Bu tür yapılar, diğer
bulut yapılarının avantajlarını içermelerinin yanı sıra, yapı üzerinde şirketin daha çok
denetim imkânı olmasını sağlar. Bu tür yapılar daha çok şirket içi ağlar üzerinde çalışır.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisi GPU'ların özelliklerinden biri değildir?
Yeni nesil grafik işlemci birimleri her bir pikseli için çeşitli bilgiler kullanarak renk hesaplaması yapmaktadır. |
Giriş renkleri ve dokular üzerindeki aritmetik işlemlerin tümü programcının kontrolünde yapılmaktadır. |
Grafik işlemci birimi geliştiren araştırmacılar, bahsedilen iyileştirmeleri tasarlarken, bu giriş değerlerinin sadece renk bilgisi değil, herhangi bir bilgi olabileceğini fark etmişlerdir. |
GPU’lar sadece grafik tabanlı işlemler için kullanılır. |
Grafik işlemci birimleri görüntü işlemenin yanı sıra, başka aritmetik işlemleri de yapabilen ve merkezi işlemci birimlerine destek olabilecek bir yapıya doğru evrilmiştir. |
GPU’lar sadece grafik tabanlı işlemler için değil, genel amaçlı hesaplamalar için de kullanılabilmektedir.
19.Soru
Modelleme aşamasında kullanılan başlıca terimlerden hangisi aşağıda yer almıştır?
Yerdeğişim |
Yayılma |
İyileştirme |
Yükselti Haritası |
Çıkartmalar |
yileştirme (Optimization): Bu terim en uygun hale getirme olarak tanımlanabilir. Oyunun daha az bellek ve işlem gücü kullanması için yapılan tüm işlemlere verilen addır. Örneğin modeller, nesne siluetlerini kaybetmeyecekleri şekilde optimize edilerek poligon sayıları olabilecek en düşük seviyeye getirilebilir.
20.Soru
IPv6 protokolü ile IPv4 protokolünde desteklenen 32 bitlik adres alanı kaç bit alan ile yer değiştirmiştir?
128 bit |
256 bit |
16 bit |
32 bit |
64 bit |
128 bit
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ