Programlamada Yeni Yaklaşımlar Final 8. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi bulut bilişimde Hizmet olarak Platform modelinin başlıca dezavantajıdır?
Geliştiricileri belli başlı geliştirme araçlarını kullanmak zorunda bırakması |
Yazılım geliştirme ve yazılım dağıtım süreçlerinin tek elden yönetilebilir olması |
Dinamik olarak ölçekli yükseltilme ve ölçekli küçültülme özelliğine sahip olması |
Yazılımın geliştirilmesi ve çalıştırılması gibi maliyetlerin artması |
Kullanıcılara altyapı hizmetlerini sunmaması |
Hizmet olarak platform, kullanıcılara altyapının yanı sıra bir yazılım platformu da sunar.
Son kullanıcı, belirli donanımlar üzerine kurulmuş olan bu yazılım platformunu kullanarak yazılım geliştirebilir ya da geliştirdiği yazılımı ölçekli olarak çalıştırabilir. Platform
hizmetinin geliştiriciler açısından en temel faydası, yazılım geliştirme ve yazılım dağıtım
süreçlerinin tek elden yönetilebilir olmasıdır. Hizmet olarak platform ortamları, ihtiyaca
göre dinamik olarak ölçekli yükseltilme (scale up) ya da ölçekli küçültülme (scale down)
özelliğine sahiptir. Bu özelliklerin yanı sıra kullanıcı verilerinin ve uygulamanın güvenliği, yine bu platform tarafından sağlanır. Sağladığı birçok avantaja karşın Hizmet olarak
Platform yapılarının başlıca dezavantajı, geliştiricileri belli başlı geliştirme araçlarını kullanmak zorunda bırakmasıdır.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dijital oyun geliştirme aşamaları arasında yer almaz?
Oynanabilirlik |
Grafik Kalitesi |
Rekabet Ortamı |
Fikir ve Senaryo Belirleme |
Donanım Kaynakları Tüketimi |
Dijital oyun geliştirme aşamaları; fikir ve senaryo belirleme, hedef kitle, hikâye, oynanabilirlik, rekabet ortamı ve donanım kaynakları tüketimi olarak ifade edilebilir. Doğru cevap B’dir.
3.Soru
İşletim sistemlerinin sanallaştırılarak son kullanıcıya iletilmesi, aşağıdakilerden hangisi içerisindedir?
hizmet olarak platform |
hizmet olarak üstyapı |
hizmet olarak işletim |
hizmet olarak altyapı |
hizmet olarak yazılım |
Son yıllarda oldukça popüler olan işletim sistemlerinin sanallaştırılarak son kullanıcıya iletilmesi de hizmet olarak altyapı kavramının içerisindedir. sf. 157. Doğru cevap D'dir.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi CPU ile GPU Programlama da doğru bilgi içerir?
CPU genellikle seri olarak işlem yapmak için tasarlanmış bir çekirdekten oluşmaktadır. |
GPU ise birden fazla görevi bir arada paralel olarak yapabilmek için tasarlanmış yüzlerce çekirdekten oluşmaktadır. |
Günümüzde CPU hesaplamanın sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. |
GPU programlama genellikle sınırlı sayıda kuyrukların çalışacağı uygulamalar için optimize edilmiştir. |
CPU’lar genel olarak görüntü işleme operasyonlarını yürütmek için tasarlanmıştır. |
CPU genellikle seri olarak işlem yapmak için tasarlanmış birkaç çekirdekten oluşmaktadır.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Programlama aşamasında kullanılan başlıca terimlerden biridir?
Kaplamalar |
Oyun Döngüsü |
Giydirme |
Soket |
Eklenebilen Animasyonlar |
Oyun Döngüsü (Game Loop): Herhangi bir etkileşimin olmadığı durumlarda bile, oyunun akıcı bir şekilde çalışmasını sağlayan yapıdır. Doğru cevap B'dir.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi veri katmanı protokolüdür?
TCP |
XMPP |
Bluetooth |
IP |
CoAP |
Bluetooth veri katmanı protokolüdür.
7.Soru
CUDA programlamasında ana fonksiyon içerisinde kuyrukların sonucunun hesaplanmasını beklemek için hangi fonksiyon kullanılır?
__global__ void cihaz(void) { } |
CudaDevice |
cudaSynchronize() |
cudaDevicesCount |
cudaDeviceSynchronize() |
Ana fonksiyon içerisinde kuyrukların sonucunun hesaplanmasını beklemek için,
cudaDeviceSynchronize()
komutu kullanılır.
8.Soru
Betik (script) programlama (genellikle JavaScript) yardımı ile grafik ve çizim alanları oluşturmak için kullanılan etiket aşağıdakilerden hangisidir?
<canvas> |
<meta > |
<body > |
<head> |
<html> |
Betik (script) programlama (genellikle JavaScript) yardımı ile grafik ve çizim alanları oluşturmak için kullanılan etikettir. <canvas> elemanının herhangi bir özelliği yoktur. Yalnızca üzerine çizilebilir bir alan oluşturmaktadır. Bu giriş tipini kullanabilmek için giriş tipini “canvas” olarak ayarlamak gerekmektedir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi modellemenin üç boyutlu ortamlarının gerçeğe yakın ve oyun türüne uygun olacak şekilde hazırlanması için bünyesinde barındırdığı bölümdür?
Bölüm Editörü |
Model Editörü |
Kod Kütüphanesi |
Kütüphane Eklentileri |
Kaplama ve Kod Editörü |
Oyun motorları ve bünyesinde barındırdığı programlar sayesinde, bir dijital oyunda yer alan mekânlar ve uygun modeller oluşturulmaktadır. Modellemenin üç boyutlu ortamlarının gerçeğe yakın ve oyun türüne uygun olacak şekilde hazırlanması için bünyesinde barındırdığı “model editör” kullanılmaktadır. Doğru cevap B’dir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Sprint içinde yapılan Scrum etkinliklerinden biri değildir?
Sprint İzleme |
Sprint Planlama |
Günlük Scrum |
Sprint Değerlendirme |
Sprint Retrospektifi |
Scrum’ın en temel yapıtaşı olan Sprint, belirli bir zaman aralığını temsil eder. Bu aralığın uzunluğu en fazla bir ay olabilir. Genellikle Sprintlerin uzunluğu bir veya iki hafta olarak tercih edilir. Sprint süresi çok uzun olursa risk ve belirsizlik artar. Çok kısa olması durumunda ise Sprint hedefinin sağlanması zorlaşır. Sprint süresi boyunca ekip, belirli bir Sprint hedefi doğrultusunda iş parçalarını geliştirir. Süre sonunda “bitti” olarak nitelendirilen iş parçaları ile yayınlanabilir ve kullanılabilir bir ürün ortaya çıkar. Her Sprint sonunda ürün yayınlanmak zorunda değildir, ancak yayınlanabilir bir değer üretilir.
Sprint süresince bir amaca uygun olarak geliştirme yapılır ve amacın başarılmasına olumsuz etki edecek değişikliklerden mümkün olduğunca kaçınılır. Ayrıca hedefi gerçekleştirirken ürün kalitesinden feragat edilmez. Ancak her ne kadar amaca olumsuz etki edecek durumlardan kaçınılsa da, elde olmayan sebeplerden dolayı Ürün Sahibi ve Geliştirme Ekibi Sprint amaç ve kapsamını revize edebilir. Bir Sprint biter bitmez hemen diğer Sprint başlar, arada boşluk yoktur. Sprintin uzunluğunun ekibe ve ürüne göre en baştan belirlenerek tüm Sprintlerin aynı uzunlukta olması, çıktıların doğru değerlendirilmesi açısından önem arz eder. Bu sebeple ekip ilk Sprint ile Sprintleri hangi uzunlukta yapacağına (1 hafta, 2 hafta, 1 ay vb.) karar verir. Sprint dışı bir zaman olmadığı için, diğer Scrum etkinlikleri Sprint içinde yapılır. Bunlar, Sprint Planlama, Günlük Scrum, Sprint Değerlendirme ve Sprint Retrospektifidir.
Bu nedenle doğru yanıt a) seçeneğidir.
11.Soru
Aşağıdaki dijital oyun türlerinden hangisi yanlış verilmiştir?
Klavye |
Simulasyon |
Strateji |
Dövüş |
Nişancı |
Klavye oyun türü değildir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi seri ve paralel hesaplama arasındaki farklardan biri değildir?
Bir problemin daha hızlı biçimde çözülmesini sağlamaktır. |
Sınırlı hesaplama kaynaklarının, |
Arka planda yatan motivasyon hala zaman kazanmak olsa da çok büyük problemlerin çözülebilmesine olanak sağlamasıdır. |
Çözümüne ulaşılması mümkün görünmeyen problemler çözülebilir olurlar. |
Dizideki eleman sayısı çok büyük olduğunda, iki işlemcili bilgisayarın çözüme dahayavaş bir şekilde ulaştığı gözlenir. |
İki işlemcili bilgisayarda hesaplama yapılırken, birinci işlemci dizinin başından toplama işlemini yaparken, ikinci işlemci aynı anda dizinin sonundan toplama işlemini yapmaktadır. Görüldüğü üzere iki işlemci olduğunda adım sayısı daha azdır. Dizideki eleman sayısı çok büyük olduğunda, iki işlemcili bilgisayarın çözüme yaklaşık iki kat daha hızlı bir şekilde ulaştığı gözlenir.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi CUDA'nın avantajlarından birisi değildir?
Hafızadan rastgele seçilen bir adresin CUDA kodu ile okunabilmesidir. |
Bit seviyesinde işlemler ile tam sayı ve ondalıklı sayı işlemler için tam destek sağlaması. |
GPU ile veri okuma işlemleri çok hızlı bir şekilde yapılabilmesi. |
Paralel hesaplamalarda kuyrukların veri paylaşımı için kullanabilecek hızlı bir ortak hafıza alanı sunulması. |
Standart C kütüphanelerinin tamamını desteklemesi. |
CUDA, DirectX ya da OpenGL’e göre paralel kullanım erişilebilirliğini kolaylaştırmıştır. CUDA’nın genel amaçlı GPU programlamada sunduğu çeşitli avantajları vardır. Bunlardan ilki, hafızadan rastgele seçilen bir adresin CUDA kodu ile okunabilmesidir. Bir diğeri ise bit seviyesinde işlemler ile tam sayı ve ondalıklı sayı işlemler için tam destek sağlamasıdır. GPU ile veri okuma işlemleri çok hızlı bir şekilde yapılabilmektedir. Ayrıca paralel hesaplamalarda kuyrukların veri paylaşımı için kullanabilecek hızlı bir ortak hafıza alanı sunulmaktadır. CUDA’nın avantajları olduğu gibi bazı kısıtları da vardır. Bunlardan en önemlisi standart C kütüphanelerini tamamen desteklememesidir. Standart C’de derlenebilen bazı kodlar, CUDA C’de derlenememektedir.
14.Soru
- Linux
- WebGL
- HTML5
- Android
Ambier CopperCube Professional editörü ile yukarıdakilerden hangilerine uyumlu dijital oyunlar tasarlamak mümkündür?
I ve II |
II ve IV |
I, II ve III |
II, III ve IV |
I, II, III ve IV |
CopperCube: Ambiera firması tarafından geliştirilen oldukça yeni grafik editörü ve oyun motorudur. Piyasadakilerden farklı olarak hiçbir teknik kodlama ve profesyonel üç boyut bilgisi gerektirmeden üç boyutlu dijital oyunlar oluşturulabilmesini sağlamaktadır. İçerisinde birçok üç boyutlu model, kamera setleri, malzemeler, yapay zekâ davranışları ve daha pek çok yapı bulunmaktadır. Editör olarak Ambier CopperCube Professional editörü sayesinde son derece kolay bir kullanım sunmaktadır. Yapay zekâ davranışlarının da bu ortamda hazırlanabildiği editörde Windows, Android, iOS, HTML5, Adobe Flash ve WebGL uyumlu dijital oyunlar tasarlamak mümkündür. Doğru cevap D’dir.
15.Soru
İlk gerçek ticarileşmiş bulut bilişim hizmeti hangi şirket tarafından geliştirilmiştir?
Amazon |
Microsoft |
IBM |
Oracle |
|
İlk gerçek ticarileşmiş bulut bilişim hizmeti olan Amazon S3, 2006 yılında hizmete girmiştir.
16.Soru
- Üçgen
- Dörtgen
- Beşgen
- Altıgen
Yukarıdakilerden hangileri modelleme aşamasında kullanılan başlıca terimlerdendir?
I ve II |
II ve IV |
I, II ve III |
II, III ve IV |
I, II, III ve IV |
Modelleme aşamasında kullanılan başlıca terimler:
- Varlık (Asset)
- Poligon Sayısı (Polygon Count)
- Üçgen (Triangle)
- Dörtgen (Quad)
- Gerçek Zamanlı Sonuçlandırma (Real Time Rendering)
- İyileştirme (Optimization)
- Detay Modelleri (LOD Models)
- Siluet (Silhoulette)
Doğru cevap A’dır.
17.Soru
Grafik işlemci birimi ile ilgili hangisi doğru değildir?
Paralel işlem yapabilir. |
Çok kuyruklu sistemlerde çalışır. |
Genelde grafiksel işlemler için kullanılır. |
Elektronik devredir. |
Sadece piksel değerleri hesaplanırken kullanılır. |
Grafik işlemci birimi,
- Paralel işlem yapabilir.
- Çok kuyruklu sistemlerde çalışır.
- Genelde grafiksel işlemler için kullanılır.
- Elektronik devredir.
Ancak sadece piksel değerleri için değil diğer hesaplamalar için de kullanılabilir.
18.Soru
Aşağıdaki bulut bilişim uygulamalarından hangisi geliştirilen ilk açık kaynak kod yazılım olarak değerlendirilmektedir?
Salesforce |
Amazon S3 |
OpenNebula |
Azure |
OpenStack |
2008 yılında NASA’nın OpenNebula isimli uygulaması, geliştirilen ilk açık kaynak
kod yazılım (open-source software) olarak tarihteki yerini almıştır. Uygulama sayesinde
kullanıcılar özel ve karma bulutları oluşturabilmektedirler.
19.Soru
Geliştirilen ilk açık kaynak kod yazılım (open-source software) aşağıdakilerden hangisidir?
Rackspace Hosting ve NASA tarafından ortak geliştirilen OpenStack isimli uygulama |
NASA tarafından geliştirilen OpenNebula isimli uygulama |
IBM şirketi tarafından geliştirilen IBM SmartCloud isimli uygulama |
Oracle şirketi tarafından geliştirilen Oracle Cloud isimli uygulama |
Microsoft şirketi tarafından geliştirilen Windows Azure isimli uygulama |
2008 yılında NASA’nın OpenNebula isimli uygulaması, geliştirilen ilk açık kaynak
kod yazılım (open-source software) olarak tarihteki yerini almıştır. Uygulama sayesinde kullanıcılar özel ve karma bulutları oluşturabilmektedirler.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Nesnelerin İnterneti bünyesinde iletim esnasında kullanılabilecek yöntem ve modellerden birisi değildir?
Nesne yönelimli model |
Nesne-Ağ Geçidi İletişim Modeli |
Arka Uç Veri Paylaşım Modeli |
Nesne Bulut İletişimi |
Nesneden Nesneye İletişim |
Nesne yönelimli model bir veritabanı modelidir, iletişim modeli değildir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ