HABER TOPLAMA TEKNİKLERİ Dersi HABER TOPLAMA SÜRECİNDE FOTOĞRAF soru cevapları:

Toplam 35 Soru & Cevap
PAYLAŞ:

#1

SORU: Foto muahabirini nasıl tanımlarsınız?


CEVAP: Fotoğraf bir olayın gerçekten yaşandığına ilişkin kuşku taşımayan kanıtlar oluşturur. Bu nedenle de foto muhabirler dünyanın her yöresinde okuyucuların gözleri olur ve onlar için, dünyadaki bütün haberlerin görüntülerini onlara taşırlar. Görgü tanıklığı, haber toplamada fotoğrafın önemini aktaran en güzel tanımlamadır.

#2

SORU: Fotoğrafın önemli işlevlerinden biri nedir?


CEVAP: Fotoğrafın önemli işlevlerinden biri, yaşanılan an ve deneyimleri görsel olarak çok hızlı bir şekilde kaydetmesidir.

#3

SORU: Fotoğrafik görüntü üretimi hangi süreçlerden oluşur.


CEVAP: Fotoğrafik görüntü üretimindeki optik, mekanik, elektronik ve kimyasal süreçler, yaşanılan deneyimlerdeki gerçeğin, aslına uygun bir şekilde yansıtılmasını sağlar.

#4

SORU: Fotoğrafın habercilik açısından en önemli özelliklerinden biri nedir?


CEVAP: Fotoğrafın habercilik açısından en önemli özelliklerinden biri, fotoğrafik görüntünün gerçekliği temsil gücünden kaynaklanan belge niteliğidir. Fotoğraflar, gerçekliği belgelemek amacıyla kullanılırlar. İlk fotoğraf yorumcuları bile, fotoğraf işleminin kimyasal doğasının, fotoğrafik görüntünün; kişisel olmayan, mekanik olarak mükemmel, bu yüzden tamamıyla gerçeğe dayalı oluşunun, belgesel bir anlatım aracı olarak değerini vurguladığını belirtmiştir.

#5

SORU: Fotoğraf tarihçisi John Szarkowski sadece fotoğrafa özgü özellikleri nasıl tanımlar?


CEVAP: Fotoğraf tarihçisi John Szarkowski sadece fotoğrafa özgü beş özellik tanımlar ki, bu özellikler bir haber hakkında bilgi toplarken ve fotoğraf çekerken oldukça önemlidir: ? Nesnenin kendisi: Fotoğraf gerçekte varolanı ele alır. ? Detay: Fotoğraf nesnelerin gerçek bilgilerine eşittir. ? Çerçeve: Fotoğraf, tasarlanmış değil, seçilmiş olandır. ? Zaman: Fotoğraflar zaman kayıtlarıdır ve zamanın belirli bölümlerini tanımlar. ? Farklı bakış açısı: Fotoğraflar dünyanın yeni görünümlerini sunar

#6

SORU: Tom Ang ve Harold Evans gazete haberlerinin sunumunda fotoğraf kullanılmasının nedenlerini Levie ve Lentz’in bulgularının nasıl eyleme geçirileceğini nasıl açıklar?


CEVAP: Tom Ang ve Harold Evans gazete haberlerinin sunumunda fotoğraf kullanılmasının nedenlerini Levie ve Lentz?in bulgularının nasıl eyleme geçirileceğini belirten yedi maddede açıklar. Bunlar: İnanılırlık, tanımlama, orada olma duygusu, başka şeyler çağrıştırma, durağanlık, biçem ve tutarlılıktır.

#7

SORU: Fotoğrafı ve fotoğrafın inanırlığı terimlerini açıklayınız.


CEVAP: Fotoğraf, objektifin önündeki görüntünün, filmin ve daha sonra da kartın üzerindeki ışıkla yaratılmış izidir. Fotoğraf, görüntüsünde bulunan nesnenin kendisi değil, ancak gerçeğine en yakın temsilidir. Bu yüzden fotoğraftaki görüntü aslının kanıtı gibi algılanır.

#8

SORU: Fotoğrafın tanımlama özelliğini açıklayınız.


CEVAP: Fotoğraflar konularının görünüşlerini tanımlar. Bu işlevi öylesine başarılı yaparlar ki, insanların görsel tanımlamaları bile kimliklerinde yer alan fotoğraflarla karşılaştırılarak yapılmaktadır. Fotoğraf „bak?, „gör?, „işte?nin karşılıklı söylenen şarkısıdır yalnızca; yüz yüzeyken parmakla gösterir, bu saf göstermedilinden bir türlü kaçamaz.

#9

SORU: Fotoğraf orda olma duygusunu nasıl verir?


CEVAP: Olayın gerçekleştiği mekândan okuyucuya ulaştırıldığına emin olunan tek şey fotoğraftır. Okuyucu, gazete sayfasında gördüğü fotoğraf sayesinde haberin gerçekleştiği mekânda bulunma duygusuna sahip olur. Kendisinin orada olduğunu duyumsar ve haberin gerçekliğine inanır.

#10

SORU: Fotoğrafın başka şeyler çağrıştırma gücünü açıklaynız.


CEVAP: Fotoğrafın başka şeyler çağrıştırma gücü, görünüşünün ve özel içeriğinin ötesinde başka anlamlara sahip olma gücünden kaynaklanır. Fotoğraf tarafsız ya da edilgen değildir, tersine; anlatım açısından ve bir kerede birden fazla anlam verebilen eş zamanlı yan anlamlar taşıması açısından zengin bir anlatım aracıdır.

#11

SORU: Fotoğrafların sunumunda durağanlık hangi aşamalarda ortaya çıkar?


CEVAP: Fotoğrafların sunumunda durağanlık iki farklı aşamada ortaya çıkar. Birincisi, fotoğrafların bir yerde durarak sunulması, yani algılanmak için okurun tercih ettiği zaman dilimini beklemesidir. Fotoğraflar haberi tek bir karede özetleyerek konsantre duruma getirir. Fotoğrafın çekildiği o çok kısa zaman diliminin seçimi büyük önem taşır. Çünkü çekim düğmesine basıldığı anda yaşamdaki bir an dondurularak fotoğraf karesinde sabitlenir.

#12

SORU: Haber toplamada fotoğrafçının rolünü, yapması gerekenleri ve ne tarz özelliklere sahip olması gerektiğini açıklayınız.


CEVAP: Bir gazetedeki fotoğrafların kalitesini arttırmak için temel öğe, fotoğrafçının başlangıcından itibaren habere dahil edilmesidir. Eğer olanaklıysa haberi toplarken fotoğrafçı, muhabire eşlik etmelidir. Haber fotoğrafçılığının konusunu insan oluşturmaktadır. Çünkü haberin de konusu insandır. İnsanlarla iyi iletişim kuramayan bir kişinin haber fotoğrafçısı olabilmesi zordur. Gazetelerdeki haberlere eşlik eden fotoğraflar insanın ilgisini çekebilecek ve okurun yaşamını etkileyecek konulara gereksinim duyar. Bu anlamda insanı ilgilendiren en önemli konu kendi ve çevresindeki yaşam deneyimleridir. Haber fotoğraflarının, haber sunumu bakımından ayrıcalıklı bir konumu bulunur. Haber fotoğrafı, bir olayın gerçekleştiğinin ve foto muhabirin olay yerinde bulunup, olayı görüntülediğinin kanıtıdır. Haber fotoğrafçısı olaylara görgü tanıklığı yapmanın yanında tarihe de tanıklık eder. Çünkü haber fotoğrafları insanlık tarihini belgeler. Gazetelerde kullanılan haber fotoğrafları, herhangi bir gerçeği çarpıtıcı müdahaleye uğramaksızın, olabildiğince dürüst ve doğrudan aktarmalıdır. Bazı durumlarda tekrarı olmayan olayların çok hızlı geliştiği düşünüldüğünde, haber fotoğrafçısının bu gibi durumlarla baş edebilmesi için içgüdülerinin gelişmiş olması gerekir. Bir olay gerçekleşmeden önce, haber fotoğrafçısı olayı sezinlemeli ve makinesini doğrultarak olayın gerçekleşme anında fotoğrafını çekebilmelidir. Doğal olarak, deneyim bu içgüdülerin gelişmesi için en önemli eğitimdir. Haber fotoğrafçılığının kısıtlı bir zaman içinde bir olayı aktarma zorunluluğuna, fotoğrafın anlık bir anlatım aracı olma özelliği, bir başka deyişle görüntü üretim hızı çözüm getirir. Bir konunun fotoğraflanması, saniyeler kadar kısa bir zaman dilimi içinde gerçekleşebilir. Fotoğraf gerçekten, bir sokak sahnesi, doğal bir ortam, doku ve anlık bir ifadenin yansıtılmasında aslına çok uygundur. Haber fotoğrafçılığının en önemli özelliği, haber fotoğraflarının, insanların bilme ve öğrenme gereksinimlerine cevap vermesidir. Haber fotoğrafçısı, kendi öznel görüş açısıyla, olayların gerçekleştiği mekânlarda doğrudan bulunarak, nesnel gerçeklikleri okuyuculara aktarır. Aslında yaptığı şey olayları okuyucuya yansıtmak amacıyla tanıklık etmektir. Ancak olayların gerçekleşme anında fotoğraf çekebilmesi için, fotoğrafın anlık kayıt mekanizması ile kendi gözlem yeteneği ve her zaman tetikte olan habercilik içgüdüsünden yararlanması gerekir.

#13

SORU: Sayfada kullanım açısından editörün fotoğraf ihtiyaçlarını Mario Garcia nasıl sıralar?


CEVAP: Mario Garcia, haber fotoğrafçılarından bir gazete sayfasında kullanılmak üzere, bir haberle ilgili olarak beş farklı fotoğraf istenmesi gerektiğini savunmaktadır: ? Sayfada büyük kullanılmak üzere olayı bütün hatlarıyla gösteren bir fotoğraf. ? Bir detay fotoğrafı (olaydan ya da sahneden öykünün tümünü temsil eden bir detay). ? Yatay bir fotoğraf (okurun ilgisini soldan sağa doğru yönlendirir) ? Dikey bir fotoğraf (okurun ilgisini yukarıdan aşağıya doğru yönlendirir). ? Değişik bir bakış açısı: Bu fotoğraf ısmarlanmaz, ancak foto muhabirin yeteneği doğrultusunda ? diğer basılı kitle iletişim araçlarına üstünlük sağlamak amacıyla öykünün farklı bir boyutta algılanmasını sağlayacak farklı bir fotoğraf.

#14

SORU: Haber fotoğrafçılığını diğer fotoğraf türlerinden ayıran nedir?


CEVAP: Haber fotoğrafçılığını diğer fotoğraf türlerinden ayıran, sınırlılıklarından doğan bazı farklılıkları bulunur. Haber fotoğrafçıları, mesleklerinin getirdiği sınırlılıkların üstesinden gelerek okuyucularına iletilerini aktarma kaygısı duyar.

#15

SORU: Foto muhabirliğin zorlukları nelerdir?


CEVAP: Öncelikle haber fotoğrafçılığının en büyük sınırlılığı, fotoğrafçının taşıması gereken sorumluluktur. Habercilerin sorumluluğu, olayları olduğu gibi, çarpıtmadan aktarmayı gerektirir. Haber fotoğrafçısı, bir kitle iletişim aracında yayınlanmak üzere fotoğraf çeker. Çekilen fotoğraflar, yüz binlerce, hatta bazı durumlarda milyonlarca insanın görüşüne sunulur. Haber fotoğrafçısının omuzlarında, fotoğrafı görecek her bir kişinin sorumluluğu yüklüdür. Habercilik mesleğinin etik kuralları fotoğrafçı için de geçerlidir. Bu etik değerler, fotoğrafçıyı hassas bir denge noktasında konumlandırır. Haber fotoğrafçılığının diğer bir sınırlılığı, fotoğrafın yapısından kaynaklanan ve fotoğrafın bütün türleri için geçerli olan zamansal ve mekânsal boyut sınırıdır. Fotoğraf yaşanan deneyimin, hem mekânsal, hem de zamansal bir parçasıdır. Bununla birlikte, fotoğrafın çekildiği zaman diliminin uzunluğunun seçimi bile üretilecek fotoğrafın görüntüsünü doğrudan etkileyecek bir tercihtir. Mekânsal açıdan da, yaşanan bir olaydaki üç boyutlu sınırsız dünyanın bir bölümü, fotoğraf karesinde kesilip, kadrajlanarak iki boyuta indirgenir. İster sanatsal kaygı sonucu, ister rastlantı sonucu üretilmiş olsun, her fotoğraf insanların geleneksel görme alışkanlıklarına yöneltilmiş bir saldırının bir bölümünü oluşturur. Haber fotoğrafçısı, aynı zamanda bağlı bulunduğu yayın kurumunun da haber mekânındaki gözleridir. Görev mekânlarında gazetelerini temsil eder. Bu da görevleri boyunca belirli sınırlılıklara bağlı olduklarının bir ifadesidir. Her yayın kurumunun; desteklediği siyasi görüş, ekonomik bağlantıları, haber/fotoğraf seçimi, fotoğraf kullanım politikaları vb. gibi belirli kuralları bulunur. Haber fotoğrafçılığının bir diğer sınırlılığı ise çoğu durumda tekrar şansının olmayışıdır. Haber fotoğrafçısı bir olayın fotoğrafını çektikten sonra, gazetesine gidip editörüne fotoğrafları gösterdiğinde, eğer sonuç başarısız ise çekimi yenileme şansı çoğu zaman yoktur. Kötü yazılmış bir haber, kısa zamanda, biraz çaba ile düzeltilebilir. Ancak kötü çekilmiş bir haber fotoğrafının çoğu zaman yeniden çekilme şansı yoktur. Önemli bir haberde, habere konu olan olayın gerçekleştiği yerde, çoğu zaman haber fotoğrafçısı yalnız çalışmaz. Birçok haber fotoğrafçısı, omuz omuza çalışırken, birbirlerine üstünlük sağlamak isterler. Kalabalık arasındaki itişmece içinde, bir an için sabit durup fotoğraf çekmek olanaklı olmayabilir. Haber, zamana bağlı bir olgudur ve çok çabuk bayatlar. Bir günün haberi, ertesi gün için bir değer taşımayabilir. Bu yüzden, haber fotoğrafçıları zamana karşı yarışır. Bu çalışmanın konusunu oluşturan, gazete haber fotoğrafları, günlük gazetelerde yayınlandıkları için, fotoğrafçılar çektikleri fotoğrafları en kısa sürede gazetelerine iletmek zorundadır. Ele alınan konular açısından bakıldığında ise haber fotoğrafçılığında konu haberlerin konusu kadar çeşitlidir. Bir başka deyişle konu alanı sınırsızdır. Haber fotoğrafçısı, çekeceği konuyu belirleme özgürlüğüne çoğu zaman sahip değildir, ancak belirlenen konu için çekeceği fotoğrafın içeriğini kendisi belirler. Fotoğraf çekilirken seçilen bakış açısı ve kadraj doğrudan içeriği belirler.

#16

SORU:

Habercilik mesleğinde olay mekânına gitme zorunluluğu olan tek haber toplama yöntemi hangisidir?


CEVAP:

Habercilik mesleğinde oturduğunuz yerden yapamayacağınız, olay mekânına gitme zorunluluğu olan tek haber toplama yöntemi, sadece fotoğraf ve video gibi görüntü kaydıdır.


#17

SORU:

Dünyadaki en hızlı görüntü aktarma yöntemi hangisidir?


CEVAP:

Fotoğrafın önemli işlevlerinden biri, yaşanılan an ve deneyimleri görsel olarak çok hızlı bir şekilde kaydetmesidir. Fotoğraf öncesi dönemlerde olaylar çizimler ve resimlerle aktarılırdı. Fotoğraf hala bu yöntemlerden kat kat hızlı, hatta dünyadaki en hızlı görüntü aktarma yöntemidir.


#18

SORU:

Fotoğrafların sahip olduğu belge niteliğinin kaynağı nedir?


CEVAP:

Fotoğrafın habercilik açısından en önemli özelliklerinden biri, fotoğrafik görüntünün gerçekliği temsil gücünden kaynaklanan belge niteliğidir. Fotoğraflar, gerçekliği belgelemek amacıyla kullanılırlar.


#19

SORU:

Fotoğraflar, olayları nasıl yansıtır?


CEVAP:

Fotoğraflar, olayları insanların algıladıkları gibi yansıtır. Fotoğrafik görüntü üretimindeki optik, mekanik, elektronik ve kimyasal süreçler, yaşanılan deneyimlerdeki gerçeğin, aslına uygun bir şekilde yansıtılmasını sağlar.


#20

SORU:

Fotoğrafta 'an'ın önemi nedir?


CEVAP:

Özellikle tek tek karelerle yaşamdaki deneyimlerin aktarıldığı fotoğraflarda, öyle bir an vurgulanmalı ki, deneyimin tamamını temsil edebilsin ve açıklasın. Özellikle habercilik mesleği bu anlamda büyük önem taşır. Çünkü tek bir anda çekilen bir haber fotoğrafı bütün olayı özetlemelidir. Daha da önemlisi bu anın tekrarı da yoktur. Fotoğrafçılıkta bu ana, Henri Cartier-Bresson tarafından “sonuca götüren an” adı verilmiştir.


#21

SORU:

John Szarkowski'tanımına göre,  sadece fotoğrafa özgü beş özellik nedir?


CEVAP:

Fotoğraf tarihçisi John Szarkowski sadece fotoğrafa özgü beş özellik tanımlar ki, bu özellikler bir haber hakkında bilgi toplarken ve fotoğraf çekerken oldukça önemlidir: 1. Nesnenin kendisi 2. Detay 3. Çerçeve 4. Zaman 5. Farklı bakış açısı.


#22

SORU:

Detayla anlatılmak istenen nedir?


CEVAP:

Detayla anlatılmak istenen teknik görsel kaliteden kaynaklanan inandırıcılıktır. Fotoğraflar o kadar detaylı ve gerçeğe yakındır ki, bu anlatım nesnelerin kendilerinden sonra gelen en somut ve gerçeğe yakın bilgileridir.


#23

SORU:

Fotoğrafa çoğaltılabilirlik özelliğini kazandıran kişi kimdir?


CEVAP:

Çoğaltılabilirlik William Henry Fox Talbot tarafından fotoğrafa kazandırılmış bir özelliktir. “Talbot’un kalotipinin en değerli özelliği, dagerrotip kadar detaylı bir görüntü olmamasına rağmen, ilk defa tek bir negatiften sınırsız sayıda pozitif baskı alınmasını sağlayan negatif/pozitif sistemidir.”


#24

SORU:

Fotoğraftaki görüntü aslının kanıtı gibi algılanmasının nedeni nedir?


CEVAP:

Fotoğraf, objektifin önündeki görüntünün, filmin ve daha sonra da kartın üzerindeki ışıkla yaratılmış izidir. Fotoğraf, görüntüsünde bulunan nesnenin kendisi değil, ancak gerçeğine en yakın temsilidir. Bu yüzden fotoğraftaki görüntü aslının kanıtı gibi algılanır.


#25

SORU:

Fotoğrafın yarattığı orada olma duygusu nasıl tanımlanır?


CEVAP:

Orada olma duygusu fotoğrafa bakan kişinin, fotoğrafın çekildiği anda kendisinin olay mekânında bulunduğunu duyumsamasıdır.


#26

SORU:

Fotoğrafların sunumunda durağanlık iki farklı aşama nelerdir?


CEVAP:

Fotoğrafların sunumunda durağanlık iki farklı aşamada ortaya çıkar. Birincisi, fotoğrafların bir yerde durarak sunulması, yani algılanmak için okurun tercih ettiği zaman dilimini beklemesidir. Haber fotoğrafındaki durağanlığın diğer aşaması ise fotoğrafın kendisindedir. Fotoğraflar durağan görüntülerdir. Fotoğrafın bu özelliği, çekim aşamasında fotoğrafçı için bir zorluk öğesi olmakla beraber, okuyucunun tek bir karelik görüntüyü aklında tutabilmesinin kolaylığı açısından da avantaj sağlar.


#27

SORU:

Fotoğrafın güzel olması onun haber fotoğrafı olması için neden yeterli değildir?


CEVAP:

Haberin içeriğini doğru anlayamayan fotoğrafçının çektiği fotoğraf yeterince başarılı olamaz. Belki ortaya güzel bir fotoğraf çıkabilir, ancak haber fotoğrafı olarak değerlendirildiğinde, mutlaka haber metnine paralel bir anlam taşıması gerekir.


#28

SORU:

İnsanı ilgilendiren en önemli konu bakımından konu çeşitliliği ne anlama gelir?


CEVAP:

Gazetelerdeki haberlere eşlik eden fotoğraflar insanın ilgisini çekebilecek ve okurun yaşamını etkileyecek konulara gereksinim duyar. Bu anlamda insanı ilgilendiren en önemli konu kendi ve çevresindeki yaşam deneyimleridir. İnsan yaşamındaki deneyimler haber fotoğrafçısına sınırsız ve ilgi çekici bir çalışma alanı sağlamaktadır.


#29

SORU:

Fotoğrafların inandırıcı olmasının önemi nedir?


CEVAP:

Gazetelerde kullanılan haber fotoğrafları, herhangi bir gerçeği çarpıtıcı müdahaleye uğramaksızın, olabildiğince dürüst ve doğrudan aktarmalıdır. Bu nedenle görüntü işleme yazılımları ile yapılacak müdahaleler en az düzeyde tutulmalı ve okuyucuyu aldatıcı müdahalelerin tümünden kaçınılmalıdır. Zararsız görünen bazı değişiklikler, zamanla haber fotoğrafçılığının inandırıcılığını zedeleyebilir ve haber fotoğrafçıları insanlığın gözleri olma sıfatını yitirebilir.


#30

SORU:

Haber fotoğrafçısının içgüdülerinin gelişmiş olması neden gereklidir?


CEVAP:

Bazı durumlarda tekrarı olmayan olayların çok hızlı geliştiği düşünüldüğünde, haber fotoğrafçısının bu gibi durumlarla baş edebilmesi için içgüdülerinin gelişmiş olması gerekir. Bir olay gerçekleşmeden önce, haber fotoğrafçısı olayı sezinlemeli ve makinesini doğrultarak olayın gerçekleşme anında fotoğrafını çekebilmelidir. Doğal olarak, deneyim bu içgüdülerin gelişmesi için en önemli eğitimdir. Böyle bir durumda, olayın gerçekleştiği anda fotoğraf çekebilmek için, fotoğraf makinesinin pozlama ve netlik ayarlarının önceden yapılmış olması gerekir. Haber fotoğrafçısı, makinesini her zaman boynunda ve ayarları yapılmış olarak taşıdığında, anlık bir olayla karşılaştığında ya da böyle bir durumu sezinlediğinde, fotoğrafı çekmesi saniyelerle ölçülebilecek kadar hızlı olabilecektir.


#31

SORU:

Haber fotoğrafçılığının en önemli özelliği nedir?


CEVAP:

Haber fotoğrafçılığının en önemli özelliği, haber fotoğraflarının, insanların bilme ve öğrenme gereksinimlerine cevap vermesidir. Haber fotoğrafçısı, kendi öznel görüş açısıyla, olayların gerçekleştiği mekânlarda doğrudan bulunarak, nesnel gerçeklikleri okuyuculara aktarır. Aslında yaptığı şey olayları okuyucuya yansıtmak amacıyla tanıklık etmektir.


#32

SORU:

Habercilikte fotoğraf ve yazı ilişkisini nasıl anlamalıyız?


CEVAP:

Haber fotoğrafçılığının belki de en önemli özelliği, sözcüklerle, bir başka deyişle yazıyla desteklenmesidir. Gazete sayfasında, fotoğraflar yazıyı, yazı da fotoğrafları destekler. Sadece yazıdan oluşan bir gazete sayfası, inandırıcılık yönünden zayıf kalır. Çünkü sözcükler, görsel olarak algılanan bir olayın yazıya çevirimidir.


#33

SORU:

Haber fotoğrafçılığının en büyük sınırlılığı nedir?


CEVAP:

Haber fotoğrafçılığının en büyük sınırlılığı, fotoğrafçının taşıması gereken sorumluluktur.


#34

SORU:

Fotoğrafta tekrar şansının olmayışı nasıl bir sınırlılık getirir?


CEVAP:

Haber fotoğrafçısı bir olayın fotoğrafını çektikten sonra, gazetesine gidip editörüne fotoğrafları gösterdiğinde, eğer sonuç başarısız ise çekimi yenileme şansı çoğu zaman yoktur. Kötü yazılmış bir haber, kısa zamanda, biraz çaba ile düzeltilebilir. Ancak kötü çekilmiş bir haber fotoğrafının çoğu zaman yeniden çekilme şansı yoktur.


#35

SORU:

Haber fotoğrafçılığı mesleğinin sınırlılıklarının yarattığı zorlukların üstesinden gelmek için sahip olunması gereken kişilik özelliklerini Howard Chapnick nasıl anlatır? 


CEVAP:

"Haber fotoğrafçıları sınırsız enerjiye, bitmez tükenmez bir çalışma isteğine, onulmaz bir iyimserliğe, macera ruhuna, zor koşullar altında yaşama becerisine ve tehlikeyi göze alma cesaretine ihtiyaç duyarlar. Haber fotoğrafçılığı tüketici bir metrestir, yalnız eşler ve ihmal edilmiş çocuklar yaratır."