Bireyler Arası İletişim Final 20. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi uyma çatışma biçiminin avantajlarındandır?


Uyum fazla kullanılırsa ilişkideki bağlılık asla test edilemez; çünkü taraflardan biri her zaman teslim olur.

Eğer taraflar birbirlerine ne kadar iyi olabileceklerinin bir örneğini gösterme eğilimindelerse bu, rekabetçiliğin alçak sesle söylenme biçimidir.

İnsanlar fazlasıyla makul olduklarını göstererek baskın çıkabilirler.

Kişi kaybedeceğine emin olduğu durumlarda bu kaybı daha az bir zararla kapatabilir.

Uyum başka bir açıdan da bir insanın gücünün olmayışını gösterebilir. Diğer tarafa çatışma ile ilgili yeterince eğilmediği, çaba göstermediği izlenimi verir.


2.Soru

Bir kişinin zenci biriyle evlenmek istememesi önyargının hangi özelliğiyle açıklanabilir?


sınıflandırma

basmakalıp yargıların oluşması

aşağılık duyguları oluşturma

sosyal uzaklık yaratma

dışlama


3.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bireyleri ve bireylerarası ilişkileri en çok etkileyen iletişim aracıdır?


Televizyon

Radyo

Sinema

İnternet

Kültür metinleri


4.Soru

İletişim kuramcısı Marshall McLuhan da teknolojik belirlenimcilik görüşündeki temel önermeler, uluslararası ilişkiler alanındaki hangi teoriyle paralellik göstermektedir?


Globalizm

Kapitalizm

Makyevelizm 

Liberalizm

Sosyalizm


5.Soru

Kültürler gelişigüzel toplanmış görenek ve inançlar değil bütünleşmiş örüntülü sistemlerdir. Adetler, değerler, kurumlar, inançlar birbirleriyle ilintilidir. Bu bilgiler kültürün hangi özelliğini tanımlamaktadır?


Kültür örüntülüdür.

Kültür toplumsaldır.

Kültür simgeseldir. 

Kültür tarihidir ve süreklidir. 

Kültür öğrenilir.


6.Soru

Aşağıdakilerden hangisi teknolojik olarak zehirlenmiş bireylerin gösterdikleri septomlardan biri değildir?


Her şeyde hızlı çözümler tercih etmektedirler.

Gerçek ve sahte açık halde anlaşılırdır.

Şiddet normalleşmiştir.

Bireyler hayatlarını mesafeli ve çılgın yaşamaktadırlar.

Teknoloji bireyler arasında oyuncak gibi sevilmektedir.


7.Soru

  1. Eş zamanlı olmayan iletişimde “aynı yerde olma” zorunluluğu (mekanda aynılık) ortadan kalkar.
  2. Her elektronik iletişim “eş zamanlı olmayan“ teknolojiyle aracılanmış iletişim değildir.
  3. Cep telefonuyla konuşmada mekân farklıdır, fakat ayrı yerde olsalar da iletişim akışında karşılıklı süreklilik vardır.
  4. Sözlü konuşma yerine, cep telefonuyla mesajlaşarak konuşmada da, iletişim eş zamanlıdır.

Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


I, II, III

I, II, IV

I, III, IV

II, IV

I, IV


8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Kaçınma (Kaybet-Kaybet) biçimi çatışmanın dezavantajlarındandır?


Eğer kişi ilişkiden bir şey elde etme şansı olmadığını düşünüyorsa ya da o olmadan
da çatışma yönetilebilecekse kaçınma doğru bir seçim olabilir.

Negatif sonuç getirecek bir ilişkide kaçınma kişiyi zarar görmekten kurtarabilir.

Kaçınma, genellikle çatışmayı muhafaza eder bir sonraki patlama ya da beklenmedik sonuçların zeminini oluşturur.

Eğer sorun önemsizse ya da diğer önemli sorunlar üzerine dikkat verilmek isteniyorsa kaçınma faydalı olabilir.

Kaçınma, çatışma için bazı diğer seçenekleri de düşünmek için zaman kazandırabilir.


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kültün özeliklerindendir?


Değerler ve normlardan oluşur

İnançlar sistemidir

Efsaneler ve kahramanları vardır

Toplumsaldır

Sembolleri vardır


10.Soru

Seçeneklerden hangisi "tam dubleks tarz" ın özelliklerinden biridir?


Walkie-Talkie telsizlerde olduğu gibi, biri konuşup bitirince, bir düğmeye basarak dinleyen geriye diğer kişiyle konuşabilir.

Cep telefonunda olduğu gibi iki taraf da aynı anda birbiriyle konuşabilir.

Bu grup, beynimizin, kulağımızın ve gözümüzün uzantısı olan araçları kullanarak yaptığımız iletişim çeşitleridir.

Teknolojinin kullanılmadığı, insanın doğal olanı kullanarak, doğalı dönüştürmeden yaptığı iletişim teknolojiyle aracılanmamış iletişimdir.

Tarafların aynı anda mesaj göndermesi ve almasıdır.


11.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir tartışmayı başarıyla yürütebilmek için gerekli olan davranıştır?


Çabuk gücenme

Bencil davranma

Başkasını düşünebilme

Eleştirilere katlanamama

Sübjektif yargılara sahip olma


12.Soru

  1. Bilgi edinmek
  2. Hoşbeş etmek
  3. Ayrıntıları öğrenmek
  4. Sürekli görüşmek
  5. Bireysel izlenimleri paylaşmak

Yukarıda verilen konuşmanın aşamalarına ilişkin hangi sıralama doğrudur?


I-II-III-IV-V

I-III-II-V-IV

III-II-I-IV-V

II-I-III-IV-V

II-I-III-V-IV


13.Soru

Büyük ölçüde kişinin kendi gereksinimlerini ve arzularını diğerinin gereksinim ve arzularına nazaran daha ön plana çıkarması hangi çatışma biçimini ifade eder?


Rekabetçi biçim

Kaçınma

İşbirliği

Uyma

Uzlaşma


14.Soru

“Ben kazanayım-kaybedeyim” ve “sen kazan–kaybet” görüşü hangi çatışma biçimidir?


Rekabet

İşbirliği

Uyma

Uzlaşma

Kaçınma


15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Tarafsız şapka olarak da tanımlanan ve net bilgiler sunan Edward deBono'nun sunduğu hangi "düşünme şapkası"dır?


Gerçek Şapkası

Duygu Şapkası

Pozitif Yararlar Şapkası

Yaratıcı Yeni Fikir Şapkası

Düşünceyi Kontrol Şapkası


16.Soru

Çatışma biçimlerinden hangisi kazan-kazan'dır?


Rekabet

İşbirliği

Uzlaşma

Uyma 

Kaçınma


17.Soru

Eğer bir yakınınız yanında oturan kişinin üzerine yemeği döktü diye onunla birlikte siz de utanırsanız hangi durumu yaşamış olursunuz?


Empati

Sempati

Önyargı

Kalıpyargı

Eleştiri


18.Soru

Bireylerarası iletişim sürecinin temel ögesi aşağıdakilerden hangisidir?


Kaynak

Alıcı

Mesaj

Kanal

Geri bildirim


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi teknolojik olarak zehirlenmiş bireylerin gösterdikleri semptomlardan biri değildir?


Teknolojiden korku yanında teknoloji bağımlılığı söz konusudur

Bireyler hayatlarını mesafeli ve çılgın yaşamaktadır

Teknoloji bireyler tarafından oyuncak gibi sevilmektedir

Şiddet normalleşmiştir

Gerçek ve sahteyi net olarak algılarlar


20.Soru

Aşağıdaki seçeneklerden hangisi bir sosyal ilişkinin analizindeki aşamalardan değildir?


İlişkinin sınırlarını doğru belirlemek,

Olağan dışı durumları incelemek,

İlişkinin amaçlarını belirlemek.

Diğer kişilerin sizin hakkınızdaki izlenimle­rinin ne olduğunu anlamaya çalışmak.

Diğer kişilerin sizin hakkınızdaki izlenimle­rinin ne olduğunu anlamaya çalışmak.