Çocuk Ve Drama Ara 13. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Drama sürecinde farklı yaşam deneyimleri olan çocuklar bir araya gelerek farklı problem durumlarında problemleri nasıl çözmeleri gerektiğini birbirlerini gözlemleyerek öğrenme olanağı bulurlar. Yukarıda belirtilen durum dramanın katkı sağladığı hangi gelişim boyutu ile doğrudan ilgilidir?


Psikomotor gelişim

Bilişsel gelişim

Sosyo-duygusal gelişim

Fiziksel gelişim

Dil gelişimi


2.Soru

Dramanın daha ileri aşamaları için çatışmaları yaratmada kullanılabilecek etkili teknik aşağıdakilerden hangisidir?


Dedikodu halkası tekniği

Duvardaki rol tekniği

Telefon görüşmeleri tekniği

Liste yapma tekniği

Fotoğraf karesi tekniği


3.Soru

Drama sürecinin planlanması ve uygulanmasında katılımcıların hangi özellikleri dikkate alınmalıdır? 


Katılımcıların yaşları ve Cinsiyetleri . 

Katılımcıların yaşları, Cinsiyetleri ve ilgileri.

Katılımcıların yaşları, gelişim dönemi özellikleri, Cinsiyetleri, ilgileri ve gereksinimleri.

Cinsiyetleri, İlgileri ve gereksinimleri. 

 Katılımcıların yaşları, Cinsiyetleri ve gereksinimleri. 


4.Soru

Türk eğitim tarihinde Baltacıoğlu tarafından hazırlanan 1915 yılında çıkan yönetmelik hangisidir?


Uluslararası Eğitimde Dramatizasyon

Okullarda Dramatizasyon

C¸ağdaş Drama

Drama Tarihi

Mekteb Temsillerinin Usul-i Tedrisi


5.Soru

Dramanın yurt dışındaki tarihsel gelişimi düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi atılan ilk adım olarak değerlendirilmektedir?


İsviçre St. Gall Manastırında çocuklarla ilahi sözlerini doğaçlama yazma ve sonrasında da hareketler ekleme yoluyla drama çalışmaları gerçekleştirmek

İngiliz eğitim sisteminde de yapılan yeniliklerle “çocuk merkezli eğitim” başlamış ve açılan ilerici okullarda drama uygulamalarının da yer aldığı çocuk merkezli eğitime geçilmiştir.

Kendine özgü bir drama yöntemi geliştiren Henry Caldwell Cambringe “Çocuk Draması” adı verilen kitabını yayınlamıştır.

Brian Way olumsuz yaşantılar edinen ve zorluklara maruz kalan çocuklara drama yolu ile yardımcı olmaya çalışmıştır.

Viola Spolin, “Tiyatro İçin Doğaçlama” adlı kitabında çocuğun içinden geldiği gibi rol oynamasının, kendini ifade etme yönünden önemini vurgulamıştır.


6.Soru

Oyun (drama) kökence eylem anlamına gelmekle birlikte, eylem, oyunla özdeş değildir… Eylem, oyunun temel yapısal bileşken koşuludur... Eylemi eylem yapan dramatik karşıtlık, çelişme ve çatışmalardır; eylem, çelişme ve çatışmaların varoluş biçimidir. Çatışma oyun kişilerinin eylemlerinin çıkış noktasıdır, oyun kişilerinin eylemleri çatışma nedeniyle önemlidir, onlar bir şeyler uğruna ya da bir şeye karşı eylerler veya eylemezler. Eylemsizlik dahi çatışmadan beslenen bir var oluştur.Yukarıda drama ile ilgili vurgulanmak istenen en önemli fikir aşağıdakilerden hangisidir?


Tiyatro sanatında hareketin temelinde karşıt güçlerin çatışması yatar.

Drama öğrencilerde empati becerisini geliştirir.

Çatışmalar seyirciyi oyuna bağlar

Çatışma oyuna etkileyicilik ve inandırıcılık katan bir unsurdur.

Drama düşünsel olanın, eylemsel olana dönüşme sürecidir.


7.Soru

Dramada donuk imge tekniği kullanılırken hangi aşamada lider tartışmayı başlatır?


Drama planlanırken

Drama başında

Drama sırasında 

Drama biterken

Drama bitişi sonrasında


8.Soru

"Problemlere ve eksikliklere karşı duyarlı olma, bunları belirleme, çözümler arama tahminler yapma ve hipotezler kurma ya da hipotezleri değiştirme, çözüm yollarından birini seçme ve deneme, yeniden deneme, daha sonra da sonuçları ortaya koyma" olarak tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?


Yaratıcılık

-Mış gibi yapmak

Psikodrama

Sosyodrama

Drama


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisinde sıcak sandalye tekniğinin özelliği doğru olarak verilmiştir?


Bu teknikte çocuklardan biri bir role girer, diğer katılımcılar ise girdikleri rol içinde bu çocuğun girmiş olduğu karakter hakkında aralarında konuşurlar. 

Bu teknik sürecin herhangi bir yerinde seyirci konumunda olan çocuklardan birinin süreci dondurup, rolde olan çocuklardan birinin yerine geçer ve oyunun gidişine müdahale eder..

Bu teknikte çocuklar, karakterlerin birbirlerine olan yakınlık derecelerini göz önüne alarak düzenleme yaparlar. Karakterlerin aralarındaki mesafe onların ilişki türleri hakkında ipuçları verir.

Bu teknikte çocuklar “nesneler, mektuplar, raporlar, kostümler, oyuncaklar, kimlik belgeleri vb. dikkatle seçilmiş kişisel eşyalar”dan yola çıkarak bir karakter yaratırlar.

Bu teknikte drama çalışmasında yer alan bir karaktere, verdiği bir karar ya da yapmış olduğu bir davranıştan dolayı sorular sorulur.


10.Soru

1989 Yılında hangi Milli Eğitim Bakanımız dramanın eğitim sistemimizde yer alması gerektiğinin altını çizmiştir?


Avni Akyol

Emin Özdemir

Selahattin Çoruh

Tamer Levent

İsmail Hakkı Baltacıoğlu


11.Soru

Bolton'un olay akışı, mekân, kişiler ve konunun belli olduğu, düşük düzey düşünme becerisi gerektiren ve basit düzey “-mış” gibi oynamalar olarak tanımladığı drama çalışması aşağıdakilerden hangisidir?


A-tipi: Egzersiz

B-tipi: Dramatik Oynama

C-tipi: Tiyatro

D-tipi: “Anlayış için Drama”

E-tipi: "İnsanlık için drama"


12.Soru

Drama sürecinde kullanılan tekniklerden hangisi diğer tekniklerden daha önemli ve olmazsa olmaz tekniklerden birisidir?


Rol oynama

Donuk imge

Doğaçlama

Dramatizasyon

Değerlendirme


13.Soru

İlk oarak Türkiye’de müzik, drama ve resmin birarada yürüttüğü atölye çalışmalarını kim yapmıştır?


Tamer Levent

Emin O¨zdemir

Emin O¨zdemir

Nevide Gökaydın

İsmail Hakkı Baltacıoğlu


14.Soru

Drama etkinlikleri sayesinde çocuk kendisi hakkında beceriler elde etme olanağı bulduğu gibi öğretmen açısından da kazanımları vardır. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi bunu vurgulamaktadır?


Yaratıcılıklarının gelişebileceği çok algılı bir çevre sağlaması

Orjinal fikirler geliştirilebilmesi

Gözlemleyerek kişiler hakkında daha çok bilgiye sahip olmayı sağlaması

Yaparak yaşayarak öğrenme sağlaması

Birlikte problem çözmeyi öğretmesi


15.Soru

Dramada; duyuları kullanma, gözlem yetisini geliştirme, bedensel ve dokunsal çalışmaların yapılması, tanışma, etkileşim kurma, güven kazanma ve uyum sağlama gibi özellikleri katılımcı bireylere kazandıran çalışmaların yapıldığı aşama aşağıdakilerden hangisidir?


Isınma aşaması

Doğaçlama aşaması

Canlandırma aşaması

Değerlendirme aşaması

Esas çalışma aşaması


16.Soru

Dramanın Türkiye'deki tarihsel gelişimi ile ilgili olarak, aşağıdakilerden hangisi diğerlerinden sonra gerçekleşmiştir?


YÖK Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği programlarında drama derslerinin zorunlu ders olmasını kararlaştırmıştır.

Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi kurulmuştur.

“UygulamalıDramatizasyon”isimli bir kitapçık EminÖzdemirtarafından yazılmıştır.

Eylül 1998 tarihli tebliğler dergisinde ilköğretim okullarında seçmeli drama dersi konulması yayımlanmıştır

Mektep Temsillerinin Usul-i Tedrisi’nde ilk defa doğaçlama oyunculuk kavramından söz edilmiştir


17.Soru

Aşağıdaki drama tekniklerinden hangisi diğer tüm tekniklerde işe koşulur?


 Rol değiştirme

Doğaçlama

Rol içinde yazma

Dramatizasyon

Donuk imge


18.Soru

İlk basımı 1943 yılında, ikinci basımı da 1950 yılında yapılan “Okullarda Dramatizasyon” isimli kitap kim tarafından yazılmıştır? 


Selahattin Çoruh

Nevide Gökaydın

Tamer Levent

İnci San

İlk basımı 1943 yılında, 


19.Soru

Aşağıdaki tekniklerden hangisi, drama sürecine katılan çocukların başka bir kimliğe, canlı ya da cansız varlığa bürünerek, onun olası duygu, düşünce ve davranışlarını anlayıp yansıtmak, oynamak anlamına gelmektedir?


Doğaçlama

Rol Değiştirme

Rol İçinde Yazma

Rol Oynama

Donuk İmge


20.Soru

Aşağıdaki ortam özelliklerinden hangisi drama çalışmalarına uygun ortam özelliklerini içermektedir?


Ayakkabıların çıkarılamayacağı ortamlar

Sabit sıraların olduğu ortamlar

Çok büyük ve geniş ortamlar

Sunum yapmaya elverişli ortamlar

Gürültülü ve loş ortamlar