Çocuk Ve Drama Ara 7. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Dramada teknik kullanımının amaçları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Teknikler canlandırmalara eğlence unsuru katmak amacıyla kullanılabilirler. |
Teknikler drama sürecine yeni bilgiler eklemek için kullanılabilir. |
Teknikler sonuca dikkat çekmek için kullanılabilir. |
Teknikler sürecin gidişatını bozmamak amacı ile kullanılabilir. |
Teknikler sorunu çözmede etkili birer amaç olarak görev yapabilirler. |
* Teknikler canlandırmalara bir sanat formu vermek amacıyla kullanılabilirler.
* Teknikler drama sürecine yeni bilgiler eklemek için kullanılabilir.
* Teknikler sürece ilgi çekmek, merakı ayakta tutmak, daha sonra ne olacak hissi uyandırmak için kullanılabilir.
* Teknikler süreç için bir odak bulmayı kolaylaştırmak amacı ile kullanılabilir.
* Teknikler sürecin gidişatını değiştirmek amacı ile kullanılabilir.
* Teknikler sorunu çözmede etkili birer araç olarak görev yapabilirler.
Doğru Cevap B'dir.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi eğitimde dramada temel kavramlar arasında yer almaz?
Yaratıcılık |
Sahneleme |
Psikodrama |
Dramatik durum |
Dram |
Eğitimde dramada temel kavramlar sahneleme yer almaz.
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Hüseyin Altınova’nın üzerinde durduğu drama teknik kullanım amaçlarından birisi değildir?
Drama sürecine doğru bilgiler eklemek |
Süreç için bir odak bulmayı kolaylaştırmak |
Merakı ayakta tutmak, daha sonra ne olacak hissi uyandırmak |
Sürecin gidişatının aynı olmasını sağlamak |
Süreci monotonluktan çıkarmak |
Teknikler canlandırmalara bir sanat formu vermek amacıyla kullanılabilirler. Teknikler drama sürecine yeni bilgiler eklemek için kullanılabilir. Teknikler sürece ilgi çekmek, merakı ayakta tutmak, daha sonra ne olacak hissi uyandırmak için kullanılabilir. Teknikler süreç için bir odak bulmayı kolaylaştırmak amacı ile kullanılabilir. Teknikler sürecin gidişatını değiştirmek amacı ile kullanılabilir.
4.Soru
Eğitimde dramanın uygulama boyutları incelendiğinde, aşağıdakilerden hangisi amaç olarak kullanılmasına bir örnektir?
Herhangi bir konunun drama yöntemiyle işlenmesi |
Dramanın konularının öğretilmesi |
Eğitimin ünitesinin drama yöntemiyle işlenmesi |
Olayın drama yöntemiyle işlenmesi |
Bir durumun drama yöntemiyle işlenmesi |
Eğitimde dramanın uygulama boyutları incelendiğinde araç ve amaç olmak üzere iki biçimde kullanıldığı görülmektedir. Araç olarak kullanılmasından, herhangi bir konunun,olayın ya da eğitimin ünitesinin drama yöntemiyle işlenmesi; amaç olarak kullanılmasından ise dramanın öğretilmesi anlaşılır. Yani araç olarak dramanın kullanılması, dramanın bir öğretim yöntemi olarak seçilmesi anlamına gelir. Öte yandan amaç olarak kullanılması ise “Drama Dersi” olarak dramanın kendi konularının öğretilmesi olarak yorumlanır.
5.Soru
Drama sürecinde katılımcılar kendi düşüncelerinin, duygularının ve bedenlerinin farkına varırlar. Kendi özelliklerinin farkına varan birey başkalarına da o gözle bakar ve onları da tanımaya başlar. Bu durum hangi öğrenme modeli içinde yer alır?
Yaşantılara dayalı öğrenme |
Sosyal öğrenme |
Keşfederek öğrenme |
Etkileşim yoluyla öğrenme |
Aktif öğrenme |
Drama sürecinde katılımcılar kendi düşüncelerinin, duygularının ve bedenlerinin farkına varırlar. Kendi özelliklerinin farkına varan birey başkalarına da o gözle bakar ve onları da tanımaya başlar. Bu durum etkileşim yoluyla öğrenme modeli içinde yer alır.
6.Soru
Çocukların hareketleri arttıkça zihinsel gelişimde de ilerleme görülür. Drama en çok çocuğun taklit yeteneğine dayanır. Dramanın değerlendirme aşamasında yer alan zihinde canlandırma bu yaş döneminin kazanımlarından birinin öğrenme amaçlı kullanılmasına örnektir. Drama ile desteklenen bu gelişim alanı aşağıdakilerden hangisidir?
Sosyal gelişim |
Bilişsel gelişim |
Kişilik gelişimi |
Ahlak gelişimi |
Psikolojik gelişim |
Çocuklar düşünmek, öğrenmek, bilgilerini göstermek, beceri ve dramayı anlamak için olanaklara ihtiyaç duyarlar. Dramayı planlarken ders boyunca kullanılacak materyaller ve yöntemler önceden planlanıp hazırlanmalıdır. Çocukların hareketleri arttıkça zihinsel gelişimde de ilerleme görülür. Drama en çok çocuğun taklit yeteneğine dayanır. Dramanın değerlendirme aşamasında yer alan zihinde canlandırma bu yaş döneminin kazanımlarından birinin öğrenme amaçlı kullanılmasına örnektir. Drama ile desteklenen bu gelişim alanı bilişsel gelişim alanıdır.
7.Soru
Bir çocuğun kendisine hediye veren kişiye teşekkür etmesi, drama eğitiminin hangi avatajıyla ilgilidir?
Duygularını ifade etme |
Kelimeleri yerinde kullanma |
Paylaşmayı öğrenme |
Aktif olma |
Bağımsız olma |
Verilen örnekte çocuk sosyal bir ortamda kendisine hediye verilen bir şey için teşekkür etmiş yani doğru kelimeleri doğru zamanda kullanmıştır.
8.Soru
"Drama; çocukların olayları herkesin değerli olduğu düşüncesiyle yorumlamasına, yeniden yapılandırmasına ve inşa etmesine yardım eder."
Yukarıda verilen bilgi, çocukların drama sayesinde hangi gelişim alanında ilerleme kaydetmesiyle ilgilidir?
Bilişsel Gelişim |
Dil Gelişimi |
Psikomotor Gelişim |
Sosyal-Duygusal Gelişim |
Fiziksel Gelişim |
Drama ayrıca çocukların olayları “herkesin değerli olduğu” düşüncesiyle yorumlamasına, yeniden yapılandırmasına ve inşa etmesine yardım eder. Drama kurgudan oluşmasının yanında çocuklara gerçek hayattaki insanları ve olayları, kendi kurgularıyla birlikte keşfetme ve deneme imkânı sunar. Bu da çocukların sosyal-duygusal gelişimleri açısından önemli bir kazanımdır.
9.Soru
Genellikle psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanılan drama türü aşağıdakilerden hangisidir?
Sosyodrama |
Psikodrama |
Eğitimde drama |
Drama |
Yaratıcı drama |
Sosyodrama genellikle psikoloKik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanılmaktadır. Sosyodramada toplumsal sorunlarla ilgili çeşitli canlandırmalar gerçekleştirilir. Sosyodramada toplumsal sorunlar işlenebildiği gibi gruba yönelik ortak sorunlar da ele alınabilir
10.Soru
Aşağıdaki tekniklerin hangisinde, drama sırasında önemli bir oluşum gerçekleştirilirken, liderin grubu durdurması ve grubun “o an” üzerine tartışması söz konusudur?
Donuk İmge. |
Söz Oyunu. |
Fotoğraf Karesi. |
Dramatizasyon. |
Düşünce Takibi. |
Donuk İmge: Donuk imge dramada sıklıkla kullanılan tekniklerden biridir. Bu teknikte, drama sırasında önemli bir oluşum gerçekleştirilirken, liderin grubu durdurması ve grubun “o an” üzerine tartışması söz konusudur.
11.Soru
Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak gelişimini kim başlatmıştır?
Tamer Levent |
Nevide Gökaydın |
Emin O¨zdemir |
İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
İnci San |
Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak ülkemizdeki gelişiminin 1908’de eğitsel programlar başkanlığını yapan, pedagog olan İsmail Hakkı Baltacıoğlu ile başlamıştır.
12.Soru
Türkiye’de eğitimde yaratıcı drama alanında ders programlarında drama derslerinin zorunlu ders olarak konulması hangi yılda kararlaştırılmıştır?
1998 |
1997 |
1999 |
1995 |
1996 |
Türkiye’de eğitimde yaratıcı drama alanında 1997 yılında YÖK’ün Egitim Fakülteleri’nin Yeniden Yapılanması programında Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği programlarında drama derslerinin zorunlu ders olarak konulması kararlaştırılmıştır.
13.Soru
“Dramada kimler yer alacak?”, “Ne oluyor?”, “Nerede ve hangi zamanda oluyor?” gibi temel soruların planlanması, aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilir?
Bağlam |
Öğrenme alanı |
Tema |
Çatışma |
Bakış açısı |
Bağlam: “Dramada kimler yer alacak?”, “Ne oluyor?”, “Nerede ve hangi zamanda oluyor?” gibi temel soruların planlanmasıdır.
14.Soru
Türkiye’de doğaçlama oyunculuk kavramının ortaya çıkmasını sağlayan ve 1908’de eğitsel programlar başkanlığını yapan pedegog kimdir?
Emin Özdemir |
Selahattin Çoruh |
İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Tamer Levent |
İnci San |
İnci San (1998), Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak gelişmesinin 1908’de eğitsel programlar baskanlığını yapan, pedagog olan İsmail Hakkı Baltacıoglu ile başladığını belirtmektedir. Türk eğitim tarihinde Baltacıoğlu tarafından hazırlanan 1915 yılında çıkan “Mekteb Temsillerinin Usul-I Tedrisi” başlığı ile eğitim bakanlığı tarafından çıkarılan bir yönetmelikle doğaçlama oyunculuk kavramından söz edilmiştir. Dramatik gösteri tanımı ilk defa 1926 yılında ilkokul programında şarkılar temsiller ve oyunlar başlığı altında kendine yer bulmuş ve ayrıca hayat bilgisi derslerinde de dramatik gösteriler bu ders için bir ifade yolu olarak kabul edilmiştir.
15.Soru
Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde dramanın uygulama aşamaları doğru bir şekilde sıralanmaktadır?
Isınma, Esas çalışma, Canlandırma |
Isınma, Esas çalışma/canlandırma, Değerlendirme |
Dans, Isınma, Esas çalışma/canlandırma |
Oyunlar, Esas çalışma/canlandırma, Değerlendirme |
Oyunlar, Isınma , Değerlendirme |
Drama çalısmalarında grubun yapısı ve katılımcıların özellikleri de dikkate alınarak bir esneklik içerisinde izlenmesi gereken bir sıralama bulunmaktadır. Drama sürecinde ısınma, esas çalışma/canlandırma ve değerlendirme aşamaları vardır. Oyun ve dans dramanın uygulama aşamalarından değil içinde kullanılan bir parçasıdır, bir teknik, yöntemdir.
16.Soru
Dramanın çocukların gelişimini pek çok yönden desteklediği alan kavramları dışında farklı olan seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
Bilişsel gelişim |
Sosyal-duygusal gelişim |
Gözden geçirme |
Fiziksel gelişim |
Dil gelişimi |
Drama çocukların gelişimini pek çok yönden destekler. Özellikle bilişsel, sosyal-duygusal, psikomotor ve fiziksel gelişim, dil gelişimi alanlarında önemli katkılar sunar. Gözden geçirme ise daha çok drama sürecinde yaşanan bir durum, bir tekniktir.
17.Soru
Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak hangi isim öncülüğünde başladığı belirtilmektedir?
Nevide Gökaydın |
İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Selahattin Çoruh |
Avni Akyol |
Tamer Levent |
Türkiye’de dramanın bir yöntem olarak ülkemizdeki gelişiminin 1908’de eğitsel programlar başkanlığını yapan, pedagog olan İsmail Hakkı Baltacıoğlu ile başladığını belirtmektedir. “Tarihî Temsiller” ekiyle okullarda tiyatro çalışmalarının yapılmasını vurgulamıştır. Türk eğitim tarihinde Baltacıoğlu tarafından hazırlanan 1915 yılında çıkan “Mekteb Temsillerinin Usul-i Tedrisi” başlığı ile eğitim bakanlığı tarafından çıkarılan bir yönetmelikle doğaçlama oyunculuk kavramından söz edilmiştir.
18.Soru
İnci San ile birlikte gerçekleştirdikleri ilk “Uluslararası Eğitimde Dramatizasyon Semineri’ni düzenleyen ve dramanın yaşamın tüm alanlarında yer alması gerektiğini savunan tiyatro oyuncusu aşağıdakilerden hangisidir?
Emin Özdemir |
Tamer Levent |
Selahattin Çoruh |
Nevide Gökaydın |
Avni Akyol |
Devlet Tiyatrosu sanatçısı olan Tamer Levent 1982 yılında İnci San ile çağdaş drama uygulamalarının başlamasına öncülük etmiş ve 1985 yılında ilk “Uluslararası Eğitimde Dramatizasyon Semineri’ni gerçekleştirmiştir. 1990 yılında kurucusu olduğu Çağdaş Drama Derneğinin çalışmalarıyla da Türk eğitim sisteminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak yer almasında önemli çalışmalarda bulunmuştur. Dramanın yaşamın tüm alanlarında yer alması gerektiğini, drama yöntemi ile öğrenme ve farkındalık eğitimi sağlanabileceğini, çocuğun kendini tanımasını ve başkalarına kendini ifade edebilme olanağı sağladığını belirtmiştir.
19.Soru
Dramada etkinliklerin konusunu gerçek hayattan alması ve çocukların gerçek hayatı canlandırması dramanın hangi öğrenme türü ile olan ilişkisini gösterir?
Yaparak yaşayarak öğrenme |
Kavram öğrenme |
Tartışarak öğrenme |
Keşfederek öğrenme |
İşbirliği kurarak öğrenme |
Drama etkinlikleri çocuklara yaparak yaşayarak öğrenme olanağı sunan, çocukların aktif oldukları ve sanal bir gerçek dünyanın yaratıldığı bir süreçtir. Dolayısıyla drama etkinlikleri konusunu gerçek hayattan alır ve çocuklar gerçek
hayatı canlandırırlar. Bu bağlamda drama etkinliği içinde aslında çocuklara yaşantılarına dayalı bir öğrenme gerçekleştirilir.
20.Soru
Hem toplumsal sorunları hem de gruba yönelik sorunları ele alan canlandırma türüne ne denir?
Psikodrama |
Sosyodrama |
Sosyometri |
Psikometri |
Rol oynama |
Sosyodrama genellikle psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanılmaktadır.
Sosyodramada toplumsal sorunlarla ilgili çeşitli canlandırmalar gerçekleştirilir. Sosyodramada toplumsal sorunlar işlenebildiği gibi gruba yönelik ortak sorunlar da ele alınabilir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ