Çocuk Ve Drama Final 12. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi mülteci çocuklarla drama yapılırken bilinmesi gereken doğru bilgilerden birisi değildir?
Mültecilerle yapılacak drama çalışmalarında dil birliğini sağlamak karşılaşılabilecek önemli bir sorundur |
Zor bir ortamdan gelmiş ve zorlu koşullarda yaşamlarını sürdüren mülteci ailelerde çalışmayla ilgili bilgilendirilmeli ve çocuklarıyla çalışmaları konusunda izinleri alınmalıdır |
İmge Tiyatrosu tekniği dil sorununu en aza indirgemek ancak var |
İltica umuda yolculuk olarak da tanımlanmaktadır |
Göç ederek farklı bir kültürde kendini ifade etmek, kendini o kültürdeki akranlarına kabul ettirmek çocuklar için zor olabilmektedir |
Mülteci, iltica eden anlamına gelmektedir ve iltica etmek sığınmak demektir. Şüphesiz ki hiç kimse evini, kimi zaman ailesini, sevdiklerini, düzenini, yaşadığı şehri, ülkesini, çoğunlukla konuştuğu dili geride bırakarak başka bir ülkeye gitmek istemez. Ancak kendi kontrolleri dışında gelişen ve can güvenliklerini tehlikeye sokan durumlar nedeniyle başka bir ülkeye, yeni ve mutlu bir hayata başlamak ümidiyle zorunlu olarak iltica ederler. Bu nedenle, iltica umuda yolculuk olarak da tanımlanmaktadır. Mültecilerle yapılacak drama çalışmalarında dil birliğini sağlamak karşılaşılabilecek
önemli bir sorundur. Bu sorunu çözmek için her iki dili de bilen birinden yardım istenebilir. Zor bir ortamdan gelmiş ve zorlu koşullarda yaşamlarını sürdüren mülteci ailelerde çalışmayla ilgili bilgilendirilmeli ve çocuklarıyla çalışmaları konusunda izinleri alınmalıdır. Önemli diğer bir unsur ise çalışmanın yürütüleceği ortamdır. Uygun bir ortam çalışma öncesinde belirlenmeli ve gerekli düzenlemeler yapılmalıdır. Yaratıcı drama uygulamalarında Boal’in İmge Tiyatrosu tekniği dil sorununu en aza indirgemek ancak var olan durumu sorgulayarak çözüm yollarını keşfetmek için; Forum Tiyatrosu tekniği ise özellikle ev sahibi konumundaki çocuklarla bir araya getirilerek farkındalık oluşturmak amacıyla kullanılabilir.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, özel gereksinimli çocuklarla drama planı hazırlayan bir lider ya da öğretmenin sorumlu olduğu etik değerlerden biri değildir?
Her bireyi ciddiye almak |
Uluslararası düzenlemeleri bilmek |
Bilimsel gelişmeleri takip etmek ve paylaşmak |
Çocuk hakları için hukuksal alanda mücadele etmek |
Kültürlerarası iletişime değer vermek |
Çocuk hakları için hukuksal alanda mücadele etmek, özel gereksinimli çocuklarla drama planı hazırlayan bir lider ya da öğretmenin sorumlu olduğu etik değerlerden biri değildir. Doğru yanıt D’dir.
3.Soru
Aşağıdaki seçeneklerden hangisi fen eğitiminde çocuklara kazandırılmak istenen temel bilimsel süreç becerilerinden birisi değildir?
Gözlem yapma |
Sınıflama |
Değerlendirme |
Sonuç çıkarma |
Ölçme |
Temel bilimsel süreç becerilerini altı başlık altında genelleyebiliriz (Ward, Roden, Hewlett ve Foreman, 2008; Martin, 2009).
• Gözlem yapma
• Sınıflandırma
• Ölçme
• İletişim becerileri kaydetme
• Tahmin Etme
• Sonuç Çıkarma
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin bütün özel gereksinimli çocuklarla drama uygulaması yaparken dikkat etmesi gereken genel ilkeler arasında yer almaz?
Basite indirgenerek uygulama yapılması |
Ortamın düzenlenmesi ve güvenli olması
|
Verilen yönergelerin açık, anlaşılır ve net olmasının sağlanması
|
Bireysel çalışılması |
Her çocuğun istediği şekilde dramaya katılabilmesi
|
Öğretmenin bütün özel gereksinimli çocuklarla drama uygulaması yaparken dikkat etmesi gereken genel ilkeler vardır. Bunlar; güvenli bir ortamın hazırlanması, drama yapılacak ortamın düzenlenmesi, planlamada gelişim düzeyi, ilgi ve ihtiyaçların göz önünde bulundurulması, özel gereksinimli çocukların diğer çocuklara oranla daha çok yardıma ihtiyaç duyduğunun bilinmesi, daha fazla ve sık tekrar yapılması, özel gereksinimli çocuğun güdülenmeye daha çok ihtiyaç duyduğunun farkında olunması, gruplar halinde çalışılması, özel gereksinimli çocuğa göre drama planının düzenlenmesi, hem planlamada hem de uygulamada günlük yaşam deneyimlerinden yararlanılması, gerçekçi ve aynı zamanda eğlenceli unsurları barındırması, cnsiyet eşitliği, kendine güven, problem çözme gibi konularla güvensizlik yaratan durumların en aza indirilmesi, basite indirgenerek uygulama yapılması, özel gereksinimli bireyin içinde bulunduğu grupla ilişki kurabilmesi ve birlikte bir şeyler yapabilmesinin sağlanması, verilen yönergelerin açık, anlaşılır ve net olmasının sağlanması, her çocuğun istediği şekilde dramaya katılabilmesidir. Doğru cevap D'dir.
5.Soru
Aşağıda verilen drama programlarından hangisi başlangıçta dil, etkileşim, sosyal ve duygusal açıdan sorun yaşayan, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocuklara kendilerini daha iyi ifade edebilme, sosyal iletişim ve etkileşim kurabilme alanlarında ilerleme fırsatı sunabilmektedir ?
Kısa drama programı |
Uzun drama programı |
Yanlızca işaret diliyle yapılan program |
Süreklilik arz eden yaratıcı program |
Kalabalık drama programı |
Süreklilik arz eden bir yaratıcı drama programı, başlangıçta dil, etkileşim, sosyal ve duygusal açıdan sorun yaşayan zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocukların, kendilerini daha iyi ifade edebilmek, sosyal iletişim ve etkileşimde bulunabilmek gibi alanlarda ilerleme açı- sından fırsat olacaktır.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, resmi eğitim ortamları ile ilgili doğru bir bilgidir?
Birey öğrenmesinden kendisi sorumludur |
Ders anlatma gösterilerek yapılır |
Geleneğin korunması söz konusudur |
Günlük yaşamdan uzaktır |
Gözlem/taklitle öğrenme vardır |
Resmi eğitim ortamlarında bilgiyi öğretmen sunar. Ders anlatma sözlü sunumla yapılır. Değişim ve süreksiz olma ve sözlü alışverişle öğrenme söz konusudur. Aynı zamanda, günlük yaşamdan uzaktır. Doğru yanıt D’dir.
7.Soru
Aşağıdaki ifadelerden hangisi Yaratıcı-Etkileyici Model’in basamaklarından değildir?
Oyunun gelişimsel basamaklarını göz önünde bulundurun. |
Farklı hareket ve ses çalışmaları yapın. |
Grup katılımcılarının deneyimlerini grupla paylaşması için imkân sağlayın. |
Küçük gruplarla çalışılmaya başlayn. |
Karışık kelime grupları yerine sade, açık ve net ifadelerle iletişim kurun. |
Küçük guruplarla çalışılmaya başlanması seçeneği etik değerleri benimseyen drama lideri/öğretmeninin öğrenenlerin kapasitesini güçlendirme ve durumunu dikkate alma sorumluluklarındandır Diğer seçeneklerin hepsi Yaratıcı-Etkileyici Model’in basamaklarıdır.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, zihinsel yetersizliği bulunan çocuklar için hazırlanan drama programlarında kazandırılması hedeflenen becerilerden biri değildir?
Öz bakım becerileri |
Sosyal beceriler |
İletişim becerileri |
Ekonomik bağımsızlık kazanmaya yönelik beceriler |
Şekil-uzay ilişkisi edinmeye yönelik becerileri |
Zihinsel yetersizliği bulunan çocuklarla çalışan bir drama lideri ya da öğretmeninin, bu çocukların soyut düşünceyi algılama ve geliştirmede problem yaşadıklarının farkında olmaları beklenmektedir. Bu kapsamda, drama uygulamalarında şekil-uzay ilişkisi becerilerinin kazandırılması hedeflenemez. Doğru yanıt E’dir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Amerika Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi'nin oluşturduğu içerik standartları dışındadır?
Sayılar ve İşlemler |
Geometri |
Cebir |
İntegral |
İstatistik |
İntegral standartlar dışındadır. Doğru cevap D'dir.
10.Soru
Ulusal Fen Eğitimi Standartları (National Science Education Standarts) tarafından çocuklara fen eğitimi kapsamında hangi konulara yer verileceği belirlenmiştir?
Matematik, Yaşam Bilimi, Dünya ve Uzay Bilimi, Bilim ve Teknoloji, Kişisel ve Sosyal Perspektifte Bilim, Bilimin Doğası ve Tarihi |
Fiziksel Bilim, Yaşam Bilimi, Dünya ve Doğa Bilmi, Bilim ve Teknoloji, Kişisel ve Sosyal Perspektifte Bilim, Bilimin Doğası ve Tarihi |
Fiziksel Bilim, Yaşam Bilimi, Dünya ve Uzay Bilimi, Bilim ve Teknoloji, Kişisel ve Sosyal Perspektifte Bilim, Bilimin Doğası ve Tarihi |
Fiziksel Bilim, Yaşam Bilimi, Dünya ve Uzay Bilimi, Bilim ve Teknoloji, Canlılar Bilimi, Bilimin Doğası ve Tarihi |
Fiziksel Bilim,, Dünya ve Uzay Bilimi, Bilim ve Teknoloji, Kişisel ve Sosyal Perspektifte Bilim, Matematik |
Ulusal Fen Eğitimi Standatları (National Science Education Standarts) tarafından çocuklara fen eğitimi kapsamında hangi konulara yer verileceği belirlenmiştir. Bu konular şu şekilde sıralanabilir.
11.Soru
Drama çalışmalarında planlama yapılırken aşağıdakilerden hangisi gerekmez
Gelişim özellikleri |
İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması |
Reji bilgisi |
Kazanım ve göstergeler |
Kavramların belirlenmesi |
Reji bilgisi tiyatro için gereklidir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama sözcüğünün eski yunandaki karşılığıdır?
Üzüntülü olma |
Bir şey yapma |
Komik olma |
Trajik olma |
Eğlence oluşturma |
Drama sözcüğünün eski yunandaki karşılığı Bir şey yapmadır.
13.Soru
Drama çalışmaları ile bireyde hedeflenen durumlar dışında kalan seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
Demokratik davranışlarda bulunan bireyler yetiştirmek |
Konular arasında bağlantı kurabilen bireyler yetiştirmek |
Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak |
Bağımsız düşünebilen bireyler yetiştirmek |
Hoşgörülü ve yaratıcı bireyler yetiştirmek |
Drama çalışmaları ile demokratik davranışlarda bulunan, konular arasında bağlantı kurabilen, bağımsız düşünebilen, hoşgörülü, yaratıcı bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak ise; drama öğretmeninin planmada dikkat edeceği bir noktadır.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi gözlem yapma becerisiyle doğrudan ilgilidir?
Duyu organları |
Nesne veya olayların benzerliği |
Standart ölçme araçları |
Verileri kaydetme |
Tahmin etme |
Duyu organları gözlem yapma becerisiyle ilgilidir.Doğru cevap A'dır.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Amerika Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi (NCTM)'nin belirlediği içerik standartlarından biridir?
Ölçme ve Veri Analizi |
Problem Çözme |
Akıl Yürütme ve İspat Etme |
Bağlantı Kurma |
Temsil Etme |
Ölçme ve veri analizi dışındaki seçenekler NCTM’nin belirlemiş olduğu 5 matematik süreç standartlarından bazılarıdır. Bu standartlar;
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme ve İspat Etme
• Bağlantı Kurma
• İletişim
• Temsil Etme
Doğru Cevap A'dır.
16.Soru
Hangisi farklı yaşam alanlarında çocuklarla yapılan drama çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenlerden biri değildir?
Çalışma grubu aynı yaş grubundaki çocuklardan oluşmalıdır. |
Çocuklara drama sırasında paylaştıkları sırların üçüncü kişilerle paylaşılmayacağı aktarılmalıdır. |
Çalışmalar, her yaşam alanının özelliğine göre planlanmalıdır. |
Çocuklara yapılması planlanan drama çalışmaları hakkında bilgi verilmelidir. |
Çalışmalar gönüllülük esasına dayanmalıdır. |
Farklı yaşam alanlarında çocuklarla yapılan drama çalışmalarında gruplar değişik yaşlardan çocuklardan oluşacaktır. Bu nedenle çalışmayı gerçekleştirecek ekibin her yaşın gelişimsel özelliklerini bilmesi önemlidir.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama sürecinin değerlendirilmesi ile elde edilen sonuçlardan biri değildir?
Kazanan ve kaybeden belirlenmiş olur. |
Dramanın bir yöntem olarak kullanılmasınının amaca ulaşmada etkili olup olmadığı belirlenmiş olur. |
Olumlu sonuçlar elde edilmiş olsa bile, yöntemin daha da iyileştirilmesi ve geliştirilmesi mümkün olur. |
Drama yöntemini kullanan diğer liderler için yapılan değerlendirmeler yol gösterici olabilir. |
Drama dışındaki diğer yöntemler arasında seçim yapmakta zorlanan ve karar verme durumunda olan liderlere yol göstermede değerlendirmeler etkili olabilir. |
Drama sürecinin değerlendirilmesi, aynı zamanda amaçlara ilişkin olarak yapılan değerlendirmedir ve bu değerlendirmeyi drama lideri yapmak durumundadır. Eğitimin amacına ulaşması için kullanılan her eğitim yöntemi ya da tekniğinin amaçlara ulaşmayı sağlaması bakımından değerlendirilmesi gerekir. Drama sürecinin değerlendirilmesi ile şu sonuçlar elde edilmiş olur:
• Dramanın bir yöntem olarak kullanılmasınının amaca ulaşmada etkili olup olmadığı belirlenmiş olur.
• Olumlu sonuçlar elde edilmiş olsa bile, yöntemin daha da iyileştirilmesi ve geliştirilmesi mümkün olur.
• Drama yöntemini kullanan diğer liderler için yapılan değerlendirmeler yol gösterici olabilir.
• Drama dışındaki diğer yöntemler arasında seçim yapmakta zorlanan ve karar verme durumunda olan liderlere yol göstermede değerlendirmeler etkili olabilir.
18.Soru
Drama sürecinde katılımcıların keşfetmesi, gelişmesi, düşüncelerini ve duygularını dramatik etkinlikler yoluyla ifade etmesi için önceden planlanmış bir sürece ve süreçte katılımcılara rehberlik edilmesi drama bileşeni olarak aşağıdakilerden hangisidir?
Lider |
Konu |
Mekan |
Teknik |
Doğaçlama |
Önceden planlanmış bir sürece ve süreçteki katılımcılara rehberlik edilmesi drama bileşeni olarak "Lider" ile anlam bulur.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi "sınıf ortamı dışında drama çalışması yaparken dikkat edilmesi gerekenler" arasında gösterilemez?
Katılımcıların güvenliği |
Katılımcıların yaratacağı veya dış mekandan gelen gürültü |
Mekandaki kişilerin dış seyirciyi oluşturması |
Dış mekanın sessizliği |
Alanın kontrolsüz genişliği |
Sınıf ortamı dışında, alternatif bir mekanda drama çalışması yaparken, dış mekanla ilgili öngörülebilir dört özelliğe dikkat etmek gerekir:
• Katılımcıların güvenliği
• Katılımcıların yaratacağı veya dış mekandan gelen gürültü
• Mekandaki kişilerin dış seyirciyi oluşturması
• Alanın kontrolsüz genişliği
20.Soru
5N1K kuralını oluşturan sorular hangileridir?
Kim? Ne? Nerede? Niçin? Nasıl? Neden? |
Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Nasıl? Neden? |
Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Niye? Neden? |
Kim? Ne? Nerede? Niçin? Nasıl? Ne Oldu? |
Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Neden? Ne Oldu? |
Fen veya matematik ile ilgili kavram veya olayı konu alan drama planı hazırlanırken gözden geçirilmesi ve cevapları bulunması gereken 5N1K kuralı: Kim? Ne? Nerede? Niçin? Nasıl? Ne Oldu? Sorularından oluşur.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ