Eğlence Pazarlaması Ara 1. Deneme Sınavı
Toplam 10 Soru1.Soru
Tüketicilerin kolayca ulaşabilmeleri, park olanakları, yayalar için alanlar gibi özellikler alışveriş merkezlerinin hangi özelliğidir?
Erişilebilirlik |
Alışveriş Çevresi |
Atmosfer |
Çalışanlar |
Temalı alışveriş |
Erişilebilirlik; Tüketicilerin kolayca ulaşabilmeleri, park olanakları, yayalar için alanlar gibi özellikleri kapsar. Cevap A'dır.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi sponsorluğun özelliklerinden biri değildir?
En az iki taraflı bir ticari iştir, |
işletmelerin pazarlama ve tutundurma amaçlarına ulaşabilmek amacıyla yaptığı bir uygulamadır |
Öncelikle sponsor olanın tanınırlığını arttıran ve fayda sağlayan bir iştir |
Sponsorluk işletmeler için bir tutundurma iletişim aracıdı |
Sponsorluk, nakit olabileceği gibi, insan ve hizmet şeklinde de olabilir |
Sponsorluk iki taraflı fayda sağlayan bir iştir. Sponsor olan işletmeye olduğu kadar, sponsor olunana da fayda sağlamaktadır.
3.Soru
- Teknoloji
- Piyasa hareketliliği
- Yoğun rekabet
- Yoğun rekabet
Yukarıdakilerden hangileri deneyim ekonomisi ile ilgili temel nedenlerdendir?
I ve IV |
II ve III |
I, II ve III |
II, III ve IV |
I, III ve IV |
Piyasa hareketliliğinin deneyim ekonomisine temel oluşturması söz konusu değildir. Doğru cevap E'dir.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi rekreasyon faaliyetleri ile ilgili söylenemez?
Rekreasyon bir faaliyeti gerektirir. |
Rekreasyon çeşitli faaliyetler içerir. |
Rekreasyon evrensel olarak uygulanmaktadır. |
Rekreasyon faaliyetleri beraberinde haz ve neşe getirmez. |
Rekreasyon faaliyetlerinde insiyatif kişinin kendisinde olmalıdır. |
Rekreasyon faaliyetleri kişinin isteyerek gittiği ve sonucunda mutlu olduğu faaliyetlerdir. Faaliyete katılmanın temel amacı tatmin sağlamak ve sonuçta mutlu olmaktır. Alışverişte hazcı tüketim ile ilişkilendirilmesinin nedeni de budur.
5.Soru
"Spora yönelik ilginin artması ve bunun sonucunda spora yönelik talebin artış göstermesi ve yüksek bir potansiyelin görülmesi, spor etkinliklerinin ve sporla ilgili işletmelerin daha etkili bir şekilde yönetilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır."
Bu ifade ile spor endüstrisinin gelişimini etkileyen hangi faktör vurgulanmıştır?
Spor, Egzersiz ve Rekreasyon Etkinliklerinin Gelişim Göstermesi |
Serbest Zaman Artışı |
Spor Endüstrisinde Pazarlamanın Önem Kazanması |
Spor Yönetimindeki Gelişmeler |
Spor Eğitiminin Artması |
Spor Yönetimindeki Gelişmeler: Spora yönelik ilginin artması ve bunun sonucunda spora yönelik talebin artış göstermesi ve yüksek bir potansiyelin görülmesi, spor etkinliklerinin ve sporla ilgili işletmelerin daha etkili bir şekilde yönetilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır. Daha iyi yönetilen işletmeler ve etkinlikler sonucunda da spora olan ilgi ve talep daha da fazla artış göstermiştir.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kendi markasının olduğu ilaçları, Londra tiyatrolarında kullanarak marka yerleştirmesini ilk olarak başlatmıştır?
Thomas Holloway |
Marcus Love |
Patricia Esgate |
William Veeck |
Bernd Schmitt |
Thomas Holloway isimli girişimcinin kendi markasının olduğu ilaçları, Londra tiyatrolarında kullanması marka yerleştirmenin ilk kullanımlarından biri olarak kabul edilir.
7.Soru
Boş zaman kavramının kökeni aşağıdaki terimlerden hangisi değildir?
Fransızca “loisir” kelimesi |
İngilizce “license” kelimesi |
İngilizce “liberty” kelimesi |
İngilizce “loser” kelimesi |
Latince “licere” kelimesi |
Boş zaman pek çok kişi pek çok şey anlamına gelmektedir. Boş zaman teriminin İngilizce karşılığı olan “leisure” kelimesi, Fransızcada boş zaman anlamına gelen “loisir” kelimesi, yine İngilizcede “izin vermek” anlamına gelen “license” ve “özgürlük” anlamına gelen “liberty” kelimeleri de, Latincedeki “licere” kelimesinden gelmektedir.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi spor pazarlamasının özelliklerinden biri değildir?
Telafi ve Tahmin Edilebilirlik |
Soyutluk ve Sübjektiflik |
Dayanıksızlık |
Duygusal Bağlılık ve Özdeşleşme |
Odak ve Kontrol Alanı |
Telafi ve Tahmin Edilemezlik: Spor etkinliğinin ne yönde gelişeceğini tahmin etmek çok zordur. Sporcuların ani hastalığı veya
sakatlanması durumunda, spor tüketicilerinin beklentilerinin değişmesi söz konusu olmaktadır. Sonucun ne olacağının bilinmemesi, izleyiciler açısından çekici bir durum yaratabilir. Çevresel faktörlerin sürekli değişime açık olması, tahmin edilememesi ile ilgilidir ve aynı zamanda telafi de edilemez.
9.Soru
I. Yaş
II. Cinsiyet
III. Kültür
IV. Meslek grupları
Yukarıda verilenlerden hangi/ hangileri eğlence anlayışında tüketicilerin farklı tepkiler vermesinde etkilidir?
I, IV |
I,III |
I, II |
I, II, III, IV |
III, IV |
Tüketici davranışlarında fark yaratan unsurlar eğlence için de fark yaratabilmektedir. Demografik faktörler tüketicilerin farklı istek ve ihtiyaçlara sahip olmaları konusunda oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Eğlencede de benzer etki görülebilmektedir. Farklı yaş, cinsiyet ve meslek grupları gibi değişkenler açısından incelediğimizde, insanların farklı tepkiler verecekleri görülebilir. Net bir ifadeyle, eğlence beklentisi farklılaşacaktır. Doğru cevap D'dir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi alışveriş atmosferi ile ilgili doğru bir ifadedir?
Mağazada alışveriş süresince geçirilen hoş zaman, tüketicilerin duygusal olarak mağazaya yakınlaşması ile sonuçlanmaktadır. |
Mağazadaki ısı, ışık, müzik gibi etkenler satın alma üzerinde etki göstermemektedir. |
Mağaza atmosferinin, tüketicilerin satın alma kararlarında etkisi yoktur. |
Eğlenceli vakit geçiren tüketiciler mağazada daha fazla zaman geçirerek daha yüksek miktarda satın alma gerçekleştirmezler. |
Araştırmalar mağaza atmosferi sonucu oluşan duyguların tüketicilerin hem harcamaları hem de tatminleri üzerinde bir ilişkisi olmadığını göstermiştir. |
Araştırmalar duyguların oluşmasının tüketicilerin hem harcamaları hem de tatminleriyle ilişkili olduğunu ifade etmektedir. Belirli duygular yaratılmasıyla tüketiciler daha yüksek miktarlarda alışveriş yapmaktadırlar. Benzer şekilde, alışveriş deneyimi olumlu olan tüketiciler aynı zamanda tatmin de sağlamaktadırlar. Bu noktada, söz konusu duyguların nasıl yaratılacağı üzerinde durulması gerekmektedir. Sonuçta, mağazaların özellikleri duygulara yönelik bir ortam yaratmaktadır. Mağazada alışveriş süresince geçirilen hoş zaman, tüketicilerin duygusal olarak mağazaya yakınlaşması ile sonuçlanmaktadır. Ayrıca, eğlenceli vakit geçiren tüketicilerin mağazada daha fazla zaman geçirdiği ve daha yüksek miktarda satın alma gerçekleştirdiği bilinmektedir.