Eğlence Pazarlaması Final 3. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Televizyonun hangi işlevi beceri, uğraş alanı, tutum ve fikir değişikliği yaratmaya yöneliktir?


Haber verme, aydınlatma işlevi

Eğitme, kültürleştirme işlevi

Eğlendirme işlevi

Mal ve hizmetlerin tanıtılması işlevi

İnandırma, harekete geçirme işlevi.


2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın müzecilik alanına girmesinin sebeplerinden birisidir?


Eğlence

Kar amacı gütme

Dinlenme

Müzelerin küçülmesi

Rekabet


3.Soru

1972 yılında satışa sunulan ve televizyona bağlanabilen ilk oyun aşağıdakilerden hangisidir?


Pac-Man

Tenis For Two

Pong

Space War

Space invaders


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi insanların sanal topluluklara katılımını etkileyen nedenlerden biri değildir?


Eğlence

Bir yere ait olma

Aynı ilgileri olan insanları tanıma

İşletmelerin hedef pazarına ulaşması

Topluluğun uzmanlardan oluşması


5.Soru

Aşağıdaki hazcı güdülerden hangisi internet tüketicilerin yeni şeyler ile karşılaşmasını/keşfetmesini içermektedir?


Sosyallik

Fikir

Değer

Otorite

Macera


6.Soru

Aşağıdakilerden hangisi rekreasyonel tüketici kimliğini doğru ifade etmiştir?


İşletmeler açısından rekreasyonel tüketiciler yüksek kar potansiyeli olan tüketiciler değildir.

Rekreasyonel tüketiciler daha az ve daha kısa alışveriş yapmakta ve daha az para harcamaktadırlar.

Rekreasyonel tüketicilerin zevk alacakları bir mağaza çevresi ve atmosferi yaratılması önemli değildir.

İşletmeler için karlılık açısından rekreasyonel tüketiciler önemlidir çünkü daha fazla para harcamaktadırlar.

Alışveriş için doğmuşum diyen bir kişi rekreasyonel tüketici özelliğini göstermez.


7.Soru

News Corp. ne tür bir dağıtım kanalıdır?


Kablolu TV

Dijital TV

Uydu TV

Direkt Yayın Uyduları

İnteraktif Televizyon


8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi tüketicilerin iznine bağlı olarak işletmelerin e-posta göndererek tüketicilere yönelik olarak tutundurma faaliyetleri sürdürmesi anlamına gelen pazarlama uygulamasıdır?


Eğlence pazarlaması

İzinli pazarlama

Viral pazarlama

İnternet pazarlama

Sosyal medya pazarlaması


9.Soru

İnsanların sahip olduğu yaratıcılığın en üst mertebesi ve az sayıda yetenekli insanın yaptığı işe ne ad verilir?


Kültür

Pazarlama

Estetik

Sanat

Estetik


10.Soru

İnternetin temel faydalarından önde geleni aşağıdakilerden hangisidir ?


Sanal alışveriş

Sanal gezinti

Sanal topluluklar

E-Posta

Sanal sohbetler


11.Soru

Spor pazarlamasının 1971 yılında hızlı bir biçimde gelişmesine hangi olay neden olmuştur?


Obezitenin artması

Olimpiyat oyunlarının daha çok izleyiciye ulaşması

Coca Cola'nın spor müsabakalarına sponsor olması

İlk spor dergisinin yayınlanması

Televizyon ve radyolarda sigara reklamlarının yasaklanması


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi insanların bilgisayar ve elektronik oyunları oynamasındaki kişisel duygu ve isteklerden biri değildir?


Kişisel Tatmin ve Motivasyon

Zaman Geçirme/Öldürme

İş yaşamından uzaklaşma

Öğrenme/Eğitim

Yarışma, Kendini İspatlama, Takdir Toplama


13.Soru

I. Bir toplumun sanatına bakarak o toplumun nasıl yaşadığına dair sonuçlara ulaşmamız mümkündür.

II. Sanatçı içinde yaşadığı toplumu eserinde ifade etmektedir.

III. Sanat eseri, içinde oluştuğu toplumun duyuş, düşünüş biçimini ve geçmişini yansıtır.

IV. Sanat yalnızca kültürden beslenmekle kalmaz, aynı zamanda kültürü de besleyen bir yapıya sahiptir.

Yukarıdaki ifadelerden sanatla ilgili olarak doğru olan hangi/ hangileridir?


I, IV

II, IV

I, II, III

I, II, III, IV

III, IV


14.Soru

I. Teknolojik olarak kendini yenilemesi

II. Oyuncu ile bütünleşip kişiselleşmesi

III. Çok kullanıcılı olması

IV. Tekrar oynanabilmesi

V. Ses ve görüntü efektlerinin gerçeğe yakın olması

Yukarıdakilerden hangi/ hangileri bilgisayar ve video oyunlarının özelliklerindendir?


I, III, V

I, II, III

I, II, III, IV

I, II, III, IV,V

III, V


15.Soru

Tüketicilerin işletme mesajını arkadaşlarına, ailesine ve meslektaşlarına iletmesinin sağlanması olarak ifade edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


İzinli pazarlama

Eğlence pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması

Viral pazarlama

İnternet pazarlama


16.Soru

Bireyin toplumun bir üyesi olarak, iletişim kurmasına, belirli davranışları ve olayları yorumlamasına ve değerlendirmesine yardımcı olan değerler, fikirler ve semboller dizisine ne ad verilir?


Sanat

Kültür

İletişim

Toplum

Çağdaşlık


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi spor endüstrisi içine dahil edilmesi gereken unsurlar arasındadır? 


Hükümete bağlı spor ve rekreasyon bölümleri

Televizyon, uydu, kablolu yayınlar, dergiler ve interneti de kapsayacak şekilde medya

Üniversiteler veya özel kuruluşlar tarafından sağlanan sporla ilgili eğitim hizmetleri

Spor pazarını, pazarlamasını ve spor tüketicisini inceleyen araştırmacılar

Hepsi


18.Soru

Pine ve Gilmore'ın önerdikleri deneyim kuramına göre aşağıdakilerden hangisi tüketim alanlarından biri değildir?


Kültür

Eğlence

Eğitim

Kaçış 

Estetik


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internetin insanlar üzerindeki olumlu etkilerinden biridir ?


Depresyona soktuğu

Yanlızlığın artması

Yalnızlık düzeyini azaltarak insanlara sosyal destek sağladığı

Eğlenmeyi engellemesi

Bilgi alamaması


20.Soru

Bilgisayar ve video oyunun üretim sürecinde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?


Öykü ve karakterlerin tasarımı

Rekabet

Oyunun yazılması

Demo üretimin hazırlanması ve denenmesi

Oyunun üretim aşamasında yerelleştirilmesi