Eğlence Pazarlaması Final 6. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kültürün özellikleri arasında değildir?


Kültürler insanın temel ihtiyaçlarını farklı şekillerde karşılar.

Aynı kültürü paylaşan bireyler hatıralarını, inançlarını, beklentilerini ve düşünme biçimlerini de paylaşırlar ve
öğrendiklerini sonraki kuşaklara aktarırlar.

Bir kültürde öğrenme, sembollerin kullanım yeteneğine dayanır. Sembol, bir şeyin yerini alan başka bir şeydir. Buna en önemli örnek bir dildeki kelimelerdir.

Kültürel özellikler, maddi ve maddi olmayan kültür şeklinde ikiye ayrılabilir.

Her birey kültürle doğar.


2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sanat bağlamında değerlendirilmemektedir?


Resim

Heykel

Müzik dinleme

Opera

Bale


3.Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyun faaliyetinin içerik açısından sahip olduğu özelliklerden biri değildir?


Düzenli gelişim aşamaları gösterir.

Duyu organlarında, sinir ve kaslarda ve zihinsel düzeyde oluşur.

Deneyimler tekrarlanır.

Zaman ve mekânı kendi sınırlar.

Oyuncular tarafından ortaya çıkarılır.


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi tiyatro seyircisinde yaşanan durgunluğun sebeplerinden biri değildir? 


İnsanların vaktinin yetersiz olması

Ev eğlence sistemlerindeki değişim

Popüler eğlence tercih edilmesi

Akşam yemeğinin tercih edilmesi

Eğitim durumu


5.Soru

Bir sinema filmi hasılatından en büyük payı alan taraf hangisidir?


Üretici

Dağıtımcı

Gösterici

Oyuncu

Yönetmen


6.Soru

İnternetin pazarlama faaliyetlerine derin bir şekilde girmiş olması, işletmelerin sadece internet üzerinden yaptıkları faaliyetleri değil, aynı zamanda geleneksel faaliyetlerini de yeniden şekillendirmektedir. Bu bilgiye göre aşağıdakilerden hangisi alışveriş merkezlerinin alışveriş dışında başka sunduğu  hizmetlerden değildir?


sinema

otopark

oyun parkı

yemek

barınma 


7.Soru

13.Dünya Atletizm Şampiyonası’nda, dünya rekortmeni Usain Bolt’un favori olduğu yarışta yanlış çıkış yaparak diskalifiye olması, spor pazarlamasının özelliklerinden hangisini açıklar?


Soyutluk ve Sübjektiflik

Telafi ve Tahmin Edilemezlik

Dayanıksızlık

Duygusal Bağlılık ve Özdeşleşme

Odak ve Kontrol Alanı


8.Soru

Salih genellikle aksiyon oyunlarını tercih etmektedir. Oynadığı birçok online oyun vardır. Oyunlara çok fazla zaman ayırmakta ve oyun içi satınalmalar gerçekleştirmektedir. Bu durumda Salih'in ne tür bir oyuncu olduğu söylenebilir?


Müptela oyuncu

Zaman öldürücü oyuncu

Sosyal oyuncu

Meraklı oyuncu

Profesyonel oyuncu


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internet sitelerinde kişiselleştirme olanağına örnektir?


internet sitesinde broşür ve katalog gösterilmesi

Facebook'un, kişilerin bilgilerini alarak,kişiselleştirilmiş internet sitelerinde reklam vermesi

Amazon.com kişinin önüne ilgi alanlarına yakın öneriler sunması

Nike.com'un, ziyaretçilere ürünlere ilişkin olarak model, stil ve renkle ilgili olarak kendi tasarımlarını yapma olanağı vermesi

İnternet sitesi üzerindeki forumların tüketicilere bilgi vermesi


10.Soru

aşağıdakilerden hangisi Kotler ve Andreasson'a göre yapılan tüketici sınıflandırmalarından birisi değildir?


destekleyiciler

paydaşlar

faydalanıcılar

aracılar

düzenleyiciler


11.Soru

Sunuşun türü, yer ve tarife; müzelerin ücretleriyle ilgili kararların alınmasını etkileyen aşağıdaki girdilerden hangisi kapsamında yer almaktadır? 


Potansiyel ziyaretçilerin satın alma davranışı

Rakiplerin ücretlendirme politikaları

Spesifik bir ürün sunuşu için potansiyel pazar büyüklüğü

Herhangi bir durumda rekabetin kapsam ve yapısı

Mevcut toplam kapasite


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kültürün özelliklerinden değildir?


Kültürler insanın temel ihtiyaçlarını farklı şekillerde karşılar.

Kültürel özellikler dörde ayrılır.

Hiç bir birey kültürle doğmaz. Kültür öğrenme yoluyla sonraki kuşaklara aktarılır.

Bir kültürde öğrenme, sembollerin kullanım yeteneğine dayanır.

Kültürel doku, bireyin ya da gurupların özelliklerinden oluşur. Bir özelliğin değişmesi kültürel dokunun da değişmesine neden olur.


13.Soru

İnternet ve hazcı tüketim söz konusu olduğunda temel hazcı güdüler hangileridir?

I. macera

II. sosyallik

III. fikir

IV. değer

V. otorite  


Yalnızca I

Yalnızca V

Hepsi

II-III-IV-V

II-IV-V


14.Soru

Kişinin oyun sayesinde zayıf yönlerini kavrayarak; yeteneklerini, gerçek kişiliğini, bilgi düzeyini daha yalın ve gerçekçi bir şekilde ortaya çıkarması, oyun yoluyla düşünmeyi ve kendi başına karar vermeyi, sorumluluk almayı, işbirliği yapmayı ve paylaşmayı öğrenmesi oyunun hangi işleviyle ilgilidir?


Sosyal Aktivite

Şiddet

Kendini Kanıtlama

Eğitim

Fiziksel Etkinlik ve Sağlık


15.Soru

Kullanıcılarına sadece spesifik içerik ve bunlara uygun çözümler bulmayan, aynı zamanda içerikleri kendi özelliklerine göre farklılaştırıp, kişiselleştirme imkanı sunan televizyon aşağıdakilerden hangisidir?


Kablolu TV

Dijital TV

Direkt Yayın Uyduları (DBS)

İnteraktif Televizyon

Web TV


16.Soru

İnternetin çıkışı ilk hangi alanda olmuştur ?


Askeri faaliyetler

Ticaret

Teknoloji

Eğlence sektörü

Alışveriş


17.Soru

Turistlerin, zaman ve mali kısıtlamalar nedeniyle gidemedikleri yerlerin fotoğraflarına ve hareketli görüntülerine internet sitesi üzerinden ulaşması aşağıdakilerden hangisine örnektir?


Sanal alışveriş

Sanal gezintiler

Sanal topluluklar

Sanal sohbetler

Pasif eğlence


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir sanat dalı değildir?


Resim

Heykel

Sosyal medya uzmanlığı

Kostüm tasarım

Yaratıcı Yazarlık


19.Soru

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre internet kullanıcıları interneti en çok aşağıdakilerden hangisi için kullanmaktadır?


Haber okuma

Sağlıkla ilgili okuma

Sosyal paylaşımda bulunma

Hizmetler hakkında bilgi arama

E-posta göndermek


20.Soru

Markalı bir ürünün, ambalajın, işaretin veya diğer ticari ürünün sinema filmine, televizyon şovuna veya müzik videosuna yerleştirilmesi olarak tanımlanan olgu aşağıdakilerden hangisidir?

 


Film pazarlaması

Reklam

Dağıtım

Tüketim

Ürün yerleştirme