Eğlence Pazarlaması Final 7. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde oyun faaliyetinin içerik açısından bir özelliği yanlıştır?


Deneyimler tekrarlanır.

Kendiliğinden ortaya çıkar.

Zaman ve mekanı kendi sınırlar.

Gelişim aşamaları düzensizdir

Duyu organlarında, sinir ve kaslarda ve zihinsel düzeyde oluşur.


2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internet sitesinin niteliğine göre yapılan ayrımda statik internet sitesinin özelliğidir?


Benzer ilgi alanlarına sahip ve iletişim kurabilen kullanıcıların bir araya getirilmesi

İşletmelerin tüketicilerine etkileşim sunmayıp, mesajların ve bilgilerin sadece metin ve fotoğraflarla verilmesi

Bireylere özel bir takım unsurların internet sitelerine taşınmış olması

İnternet sitesine bir kez girmiş ve beklentilerini belirlemiş olan kişilere özel bir şekilde içerik hazırlanması

İnternet sitesi üzerinden bir araya gelebilen bir yapının kurulması


3.Soru

Tüketicilerin istedikleri zaman satın alma eylemini gerçekleştirmesi, internetin pazarlamada kullanılmasının nedenlerinden hangisi içinde yer alır?


Bilgi Edinilme

Bağlantı

Topluluklar

İşlemler

Maliyet


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyun-reklamın özellikleri olarak sayılamaz?


Duygusal uyarım

Etkileşimli iletişim

Marka-hikaye eşleştirmesi

Viral dağıtıma uygunluk

Oyuncu olarak reklama maruz kalmama


5.Soru

Türkiye’de gerçekleştirilen bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde kaçı interneti boş zaman değerlendirme aracı olarak görmektedir?


%24

%25

%30

%40

%45


6.Soru

Aşağıdakilerden hangisi film pazarlamasında kullanılan araçlardan biri değildir?

 


Test film gösterimi

Tiyatro salonları

Poster ve afişler

Basın materyalleri

Fragmanlar


7.Soru

Türkiye’de gerçekleştirilen bir araştırma, tüketicilerin %24,1’inin interneti boş zaman değerlendirme aracı olarak gördüğünü ve bu nedenle internet kafelere gittiğini ifade etmektedir. Bu da tüketicilerin interneti hangi amaçla kullandığını göstermektedir ?


Blog yazarlığı amaçlı

Müzik indirme amaçlı

Eğitim amaçlı

Bilgi edinme amaçlı

Rekreasyonel


8.Soru

Devlet İstatistik Enstitüsü (2005) verilerine göre, hane gelirinin kaçta kaçı kitaba harcanmaktadır?


% 8

% 10

% 2.5

% 4

% 5


9.Soru

Oyunlar kendi içlerinde beş türe ayrılmaktadır. Merve ve Ela sessiz sinema oynuyorlarsa hangi tür oyun oynadıkları söylenebilir?


Düşsel oyun

Motor- Fiziksel oyun

Kurallı oyun

Yapısal oyun

Sosyal oyun


10.Soru

Hangisi eğlence endüstrisini gelişimin etkileyen faktörlerden biri değildir?


Boş Zaman Artışı

Kitle İletişim Araçlarındaki Artış

Teknolojik Gelişmeler

Eğlence Olgusunun Yaşamın Ayrılmaz Bir Parçası Haline Gelmesi

Sinema filmlerinin ortaya çıkışı


11.Soru

İlk video oyunu hangi yılda piyasaya sürülmüştür?


1970

1960

1980

1975

1985


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internet ve hazcı tüketim söz konusu olduğunda temel hazcı güdülerden biri değildir ?


Macera

Sosyallik

Fikir

Eğitim

Otorite


13.Soru

Bireyin oyun ile puan veya ödül toplamaya çalışması tüketiciyi güdüleyen hangi etmeni açıklar?


Üzüntü

Başarı

Liderlik

Tutulma

İlişki


14.Soru

aşağıdakilerden hangisi popüler kültürün genel özelliklerinden birisi değildir?


mikro siyaset yapar

ürün tüketiciye dönüktür

aktarımı yada iletimi, ortam ve teknoloji olarak doğrudandır

günceldir ve sürekli değişime uğrar

çatışma kültürüdür


15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kitap pazarlamasıyla ilgili önemli unsurlardan biridir?


Yeni fırsatları ortaya çıkarmak ve riski maksimuma çıkarmak için pazarlama araştırması yapılması

Gelecekte ortaya çıkma potansiyeli yüksek olan elektronik yayın projeksiyonlarının yapılmasıdır.

Yaratıcı pazarlama plan ve stratejilerinin bu alanda nasıl bir etki yaratacağının önemsi olması

Katalog ve e-postalardan, sergileme materyallerine kadar tutundurma karma elemanlarının satışları zorlaştıracağının farkedilmesi

Alanla ilgili etkili satış tekniği oluşturulmaması


16.Soru

Aşağıdakilerden hangisi değişimin gerçekleşebilmesi ve değişimin pazarlama olarak ifade edilebilmesi için gerekli koşullardan biri değildir?


Taraflar karşı tarafın önerisini reddetme hakkına sahip değildir

En azından iki taraf olmalıdır

Tarafların birbirlerine önerebileceği bir takım değerler olmalıdır

Taraflar arasında iletişimin söz konusu olmalıdır

Taraflar değişimin fayda getireceğine inanmalı ve bunun için istekli olmalıdır


17.Soru

Tüketicilerin alışverişe yeni trendleri öğrenmek için gitmeleri, temel hazcı güdülerden hangisini ifade eder?


Keşif

Fikir

Sosyallik

Statü

Değer


18.Soru

Karşılıklı alışveriş, işbirliği ve paylaşma kavramlarının öğrenilmesini sağlayan oyu türü aşağıdakilerden hangisidir?


Sosyal oyunlar

Yapısal oyular

Düşsel-hayali oyunlar

Motor- fiziksel oyunlar

Kurallı oyunlar


19.Soru

Bir ürünün filmde hem görülüp hem de sözlü olarak dile getirilmesi hangi tür ürün yerleştirmedir?


Görsel ürün yerleştirme

Sözel ürün yerleştirme

Örtülü ürün yerleştirme

Bütünleştirilmiş açık ürün yerleştirme

Yaratıcı yerleştirme


20.Soru

Pazarlama bakış açısından bakıldığında tiyatrodaki oyun tiyatro pazarlamasının neyini oluşturmaktadır?


Dağıtımını

Tutundurmasını

Fiyatını

Reklamını

Ürününü