Hareketli Görüntünün Tarihi Final 9. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
1910’lu yılların sinema sektörü ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Filmciler arasında rekabet hızlanmıştır |
Sinemada farklı anlatın dilleri oluşturmaya başlamıştır |
New York ve Paris film sektörünün merkezi olmuştur |
Hollywood filmleri, tanımlaması sanat sineması meraklıları için yüceltilen bir sinema tanımlaması olmuştur |
Bağımsız sinema şirketleri tarafından “Stüdyo Sistemi” oluşturulmuştur |
1910’lu yılların sinema sektörü ile ilgili olarak, “Hollywood filmleri, tanımlaması sanat sineması meraklıları için yüceltilen bir sinema tanımlaması olmuştur.” Yargısı yanlıştır.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kişiselleştirmenin tanımıdır?
Etkileşimsizlik sonucu farklı kullanımların ve taleplerin ortaya çıkmasıdır |
Kültürel değerlerin sahip oldukları yapıların yeni medya ile kişilerin taleplerine uygun biçimde dönüştürülmesidir |
Medyanın, farklı kişilere özgü, bireyci bir araç olmasıdır |
Toplumların yapılarının ve kültürel değerlerinin sahip oldukları teknolojiler tarafından belirlenmesidir |
Medyanın, farklı kullanım taleplerine göre farklı fonksiyonlar ekleyip çıkarabilecekleri kişiye özgü, bireyci bir araç olmasıdır |
Medyanın, farklı kullanım taleplerine göre farklı fonksiyonlar ekleyip çıkarabilecekleri kişiye özgü, bireyci bir araç olmasına kişiselleştirme adı verilir.
3.Soru
Çarlık Rusyasının güçlü geleneğinin yerine, Marksizmi temel alarak ülke rejiminde yaşanan köklü değişimle başa geçen Lenin'in Rusya'da Devlet Sinema Okulu'nu kurması hangi yıl gerçekleşmiştir ?
1918
|
1919
|
1920
|
1923
|
1930
|
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi farklı video uygulamaları arasında yer almaz?
Gerilla Video |
Feminist Video |
Video Heykel- Video Yerleştirme |
Romantik Video |
Canlı Video Uygulamaları, Video Performanslar |
Gerilla Video: Gerilla video, sokaklarda caddelerde gerçekleşen gündelik hayata ait etkinliklerin politik ya da pedagojik bir amaçla kaydedilmesini içerir.
Feminist Video: Video hangi açıdan bakılırsa bakılsın, narsis bir araçtır. Bu kuramsal söylem ise video-ayna
Benzetmesi ile temellenir. Video, teknik olarak diğer görüntü üretme sistemlerinin aksine anında ve baflka hiçbir kullanıcının yardımına ihtiyaç duymadan görüntü üretir. Bu temelden hareketle video tıpkı bir ayna gibi işlev görebilir ve tıpkı bir ayna gibi nesnesi ve imgesini aynı zaman-mekan düzleminde buluşturur.
Video Heykel- Video Yerleştirme:
Video görüntüsünün oluştuğu yüzey monitör olarak adlandırılır. Bu tanım uzunca bir süre bu şekilde kullanılmış ve video monitörleri de bir süre sonra sanatın ortamında kullanılagelmiştir. Video görüntüsünün halkın kullanım alanındaki karşılığı, bir kitle iletişim aracı olarak evlerin salonlarındaki televizyon alıcılarıdır. Bu alıcılar önceleri televizyon yayınlarını evlerin başköşesine getirmek için sadece birer monitör olarak değil, sanki bir ev mobilyasıymış gibi tasarlanmıştır. Bu nedenle bir televizyon alıcısı çoğunlukla bir ev mobilyası gibi işlev görür. Video sanatçıları ise, televizyona karşı mücadelelerinde televizyon alıcılarını birer sanat nesnesine dönüştürerek, televizyonun oluşturduğu kitle kültürüne karşı geliştirdikleri eleştirel tavırda video monitörlerini üçboyutlu bir heykelin parçası olarak kullanmışlardır.
Canlı Video Uygulamaları, Video Performanslar:
Video görüntüsünü diğer görüntü üretme sistemlerinden ayıran temel farklılığın, video görüntüsünün anında oluşturulduğunu daha önce belirtmiştik. Bu özellik “canlı” görüntü olarak tanımlanır ve nesne ile imgenin eşzamanlı olabilmesi ancak video teknolojisi ile mümkündür.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dışavurumcu sinemanın özellikleri arasında yer almaz?
Hayatın gerçekliğini olduğu gibi yansıtır |
Soyut ve metafizik temaları işler |
Büyük ihtişamlı dekor ve ışıklar kullanır |
Ruhsal karmaşa ve kaos ortamı yaratılır |
Akımın önde gelen ilk yönetmeni Wiene’dir |
Dışavurumculuk akımının temel özelliği, iç dünyaların dışa yansıtılması ve nesnel gerçekliğin değiştirilerek yeni bir gerçekliğin yaratılmasıdır.
6.Soru
Avrupa HDTV sistemi ne zaman geliştirilmiştir?
1990, EU-95 projesi |
1986, EU-95 projesi |
1981, EU-95 projesi |
1985, EU-95 projesi
|
1988, EU-95 projesi |
1960’lı yıllardan bu güne kadar Avrupa’nın değişik ülkelerinde PAL ve SECAM sistemleri kullanılmaktadır. Japonya’nın 1125/60Hz’lik HDTV sistemi ile yarışabilmek için Avrupa ülkeleri bir araya gelerek EUREKA-95 veya EU-95 projesini başlattılar. Amaç Avrupa’nın kendisine ait olan bir HDTV sistemini geliştirmekti. 1986 yılında EU-95 Projesi çerçevesinde başlatılan çalışmalar sonucunda, Avrupa’da yayın yapan ve yayın cihazı üreten firmaların işbirliği ile bir Avrupa HDTV sistemi geliştirilmiş oldu.
7.Soru
625 satır, 50Hz özelliğine sahip bir televizyon sistemidir hangisidir?
PAL |
NTSC |
SECAM |
HDTV |
Hi-Vision |
Analog görüntü tekniği ile bu iki sorunun çözülmesi olanaksızdır. NTSC 525 Satır, 60Hz ve PAL 625 Satır, 50Hz özelliğine sahip sistemlerdir.
8.Soru
Hangi sistemde yayınlarda en-boy oranı 16:9 değildir?
D2-MAC
|
HD-MAC
|
PALplus
|
Super Hi-Vison (SHV)
|
PAL
|
9.Soru
HDTV yayın sisteminin Çözünürlüğü ne kadardır?
7680X4320 |
720X576 |
1920X1080 |
1280X720 |
640X480 |
HDTV sisteminin özellikleri C¸özünürlük 1920 benek X 1080 aktif satır = 2.073.600 benek ( 2.1 Megapixel).
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kinetografı, fotoğraf kamerasından ayıran özelliklerden biri değildir?
Filmin ilerlemesini sağlayan bir mekanizmanın olması |
Elektrik motorunun olması |
Filmin ilerlemesini sağlayan tırnak sisteminin olması |
Filmin dikey olarak pozlanabilmesi |
Filmin pozlanması için pencerenin olması |
Filmin pozlanması için pencerenin olması kinetografı, fotoğraf kamresından ayıran özellikler arasında yer almaz.
11.Soru
Satır Sayısı 1250
En Boy Oranı 16:9
Resim Frekansı 50Hz
Resim Taraması Ardışık (Progressive)
Avrupa HDTV sisteminin özelliklerini yukarıdakilerden hangisi ifade eder ?
Yalnız I |
I ve II |
I, II ve III |
I ve IV |
I, II, III,IV |
Avrupa HDTV sisteminin özellikleri:
Satır Sayısı 1250
En Boy Oranı 16:9
Resim Frekansı 50Hz
Resim Taraması Ardışık (Progressive)
1986 yılında EU-95 Projesi çerçevesinde başlatılan çalışmalar sonucunda, Avru- pa’da yayın yapan ve yayın cihazı üreten firmaların işbirliği ile bir Avrupa HDTV sistemi geliştirilmiş oldu.
12.Soru
1967 yılında Almanya’da var olan siyah beyaz televizyon sistemi ile uyumlu olarak geliştirilen renkli televizyon sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
PAL |
SECAM |
NTSC |
HD |
Blueray |
1967 yılında Almanya’da var olan siyah beyaz televizyon sistemi ile uyumlu olarak geliştirilen sistemin adı PAL’dir.
13.Soru
İngiliz fizikçi Dr. John Ayrton Paris tarafından 1825’de bulunan ilk optic oyuncağın adı nedir?
Gamerope |
Ropegame |
Thropy |
Motorop |
Thomotrop |
İngiliz fizikçi Dr. John Ayrton Paris tarafından 1825’de bulunan ilk optic oyuncağın adı thomotrop’tur.
14.Soru
"İzleyiciyle etkileşime olanak veren uygulamaları da içerir. Böylece izleyiciler de veri iletiminde bulunabilir." cümlesinde geçen yayın türü aşağıdakilerden hangisidir?
Sayısal yayınlar
|
Ulusal yayınlar
|
Radyo Yayınları
|
Televizyon yayınları
|
Kitap yayınları
|
15.Soru
Film yoluyla belli bir öykü anlatma dönemi, aşağıdaki hangi sinemacı tarafından ilk defa yapılmıştır?
Melies |
Lumiere Kardeşler |
Brown |
Goodwin |
Eastman |
Film yoluyla belirli bir öykü anlatma dönemi Melie´s ile başlar. Diğer bir deyişle öykülü filmin ilk örneklerinin yapımcısı Melie´s’dir.
16.Soru
1975 yılında Martha Rosler’in çektiği Bir Mutfağın Semiyotiği adlı video çalışması aşağıdaki seçeneklerde verilen hangi video sanatı türünde bir örnektir?
Gerilla Video |
Feminist Video |
Video Heykel |
Video Performans |
Canlı Video |
Martha Rosler’in 1975 yapımı Bir Mutfağın Semiyotiği adlı çalışması feminist video çalışmalarına örnek oluşturmaktadır.
17.Soru
Hangisi uluslararası anlamda etkili olmuş ilk uzun metrajlı Avrupalı filmler arasında gösterilemez?
Charles Tait tarafından çekilen Kelly Gang'ın Hikayesi (The Story of Kelly Gang) (1906)adlı film.
|
Sarah Bernhardt'ın oynadığı bir saatlik Fransız filmi Kraliçe Elizabeth (1912).
|
Mario Caserini’nin "Pompei’nin Son Günleri" (1913) adlı filmi.
|
Enrico Guazzoni’nin "Quo Vadis?" (1912) adlı filmi.
|
Giovanni Pastrone’nin Cabiria (1914) adlı filmi.
|
18.Soru
Televizyon tekniğinde görüntüyü oluşturan ana renkler aşağıdakilerden hangileridir?
Yellow-Macenta-Cyan |
Siyah-Beya-Gri |
Kırmızı-Yeşil-Mavi |
Kırmızı-Sarı-Beyaz |
Kırmızı-Sarı-Siyah |
Televizyon tekniğinde görüntüyü oluşturan ana renkler kırmız-yeşil-mavi’dir.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Melies tarafından geliştirilen ve uğun bile kullanılan sinema tekniklerinden biridir?
Motion |
Black Hall |
Pandomim |
Stop Motion |
Greenbox |
Meiles’in başına gelen tesadüfî bir kaza onun sinemasının dönüm noktası olur. Bir gün Paris’te dış çekim yaptığı sırada aygıt tutukluk yapar. Bu kaza Meliés’in filmde ilk özel efekti yaratmasını sağlayan görsel illüzyona neden olur ve alıcının durdurularak, önündeki nesne ve insanların değişimi hilesini keşfetmiş olur. Meliés bunun ardından stop motion ve superempoze yöntemlerini de keşfeder.
20.Soru
Aşağıdaki hangisi Dada akımının temel amacını oluşturmaktadır?
Sanatı geleneklerinden bütünüyle koparmak |
Sanata ait değerleri altüst etmek |
Kitle kültürüne ait ürünleri değerlendirmek |
Popüler ikonları sanatın ortamında yeniden işlemek |
Yüksek kültür öğeleri ile popüler kültür öğeleri arasındaki ayrımı yıkmak |
C, D ve E seçeneklerinde belirtilenler Pop Art akımına aittir. A seçeneğindeki ise Fütürizm akımının öğretilerindendir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ