Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları Final 37. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdaki ifadelerden hangisi; taslak ve tasarım aşamaları arasındaki farkın en doğru ifadesidir?


Taslak aşamasında, yalnızca programda aktarılacak tüm ana başlıklar belirlenirken tasarım aşamasında bu düşüncelerin hangi alt başlıklarda aktarılacağı belirlenir.
Taslak aşamasında, yalnızca programda aktarılacak düşünceler düzenlenirken, tasarım aşamasında bu düşüncelerin nasıl, hangi sırayla aktarılacağı, programın yapısı belirlenir.
Taslak aşamasında, programda aktarılacak düşünceler araştırılırken, tasarım aşamasında bu düşünceler düzenlenir.
Taslak aşamasında, programda aktarılacak düşünceler düzenlenir ve sıralanır, tasarım aşamasında programın ana fikri belirlenir.
Taslak aşamasında, yalnızca programda yer alacak konu ve kişilere karar verilirken, tasarım aşamasında ana fikir ve alt başlıklar belirlenir.

2.Soru

Radyo program yapımında bir olayla ilgili kamuoyunun düşüncelerini yansıtmak için yapılan röportajlara ne ad verilir?


Açıklayıcı röportaj

Portre röportajı

Tanık röportajı

Açıklama röportajı

Sokak röportajı


3.Soru

I-Frekans büyüdükçe dalga boyu büyür.

II-Uzun dalga düşük frekanslıdır.

III-Kısa dalga, yüksek frekanslıdır.

IV-FM çok düşük frekanslıdır.

Radyo frekansları ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangisi veya hangileri doğrudur?


Yalnız I

Yalnız IV

I ve II

II ve III

III ve IV


4.Soru

Aşağıdaki ifadeler hangisi radyo programcısının özelliklerinden biri değildir?


Ana dilini yetkinlikle kullanılması
Subjektif yorumlama
Araştırma ve gözlem yapabilen
Yayın kurumunun ilkelerinden haberdar olma
Ekip dinamiğine uyumlu olma

5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’de televizyon programlarının sınıflandırılmasını yapmaktadır?


RTÜK

FCC

BTK

TRT

BİMER


6.Soru

Aşağıdaki radyo gruplarından hangisinin tamamı, gelir kaynağına göre sınıflandırılmış radyolardır?


Hükümet radyoları – Devlet radyoları – Kurumsal radyolar

Ticari radyolar – Topluluk radyoları – Yerel radyolar

Bölge radyoları – Topluluk radyoları – Kurumsal radyolar

Devlet radyoları – Bölge radyoları – Yerel radyolar

Hükümet radyoları – Ulusal radyolar – Uluslararası radyolar


7.Soru

Görüşülen kişiyi daha iyi tanımayı amaçlayan röportaj türü aşağıdakilerden hangisidir?


açıklayıcı röportaj
portre röportajı
tanık röportajı
sokak röportajı
açıklama röportajı

8.Soru

Ana mesajın söz ile iletildiği programlarda, söze vurgu yapmak, güçlendirmek ve program içerisinde geçişleri sağlamak için müzik kullanımına ne ad verilir ?


Doğrudan müzik iletisi

Dolaylı müzik iletisi

Geçiş müziği

Fon müziği

Ses efekti 


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kurmaca olmayan bir televizyon programının tasarım aşamalarından biri olan araştırmada yararlanılan kaynaklar arasında bulunmamaktadır?


Yazılı kaynaklar

Konuyla ilgili kişiler

Konuyla ilgili mekânlar

Sözlü kaynaklar

Uzmanlar


10.Soru

Radyo yayıncılığı yapan bir kurumun, hedeflerini ve amaçlarını şekillendiren, kimliğini ortaya koyan unsur aşağıdakilerden hangisidir?


Taahhütnameler 

Yayın ilkeleri

Kurum sahibinin dünya görüşü

Ticari beklentiler

Programcıların geçmişi


11.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir radyo programının konusu belirlenirken dikkate alınan temel ilkedir?


Yayıncılık anlayışı

Yayın saati

Bütçe

Hedef kitle

Mesaj


12.Soru

Radyo programcısının dünya ve toplum hakkında bilgi sahibi olması, kendini sürekli geliştirmesi, siyaset bilimi, sosyoloji, felsefe ve sanatın farklı dalları hakkında bilgi birikimine sahip olması, programcıda bulunması gereken hangi özellikle ilişkilidir?


Yaratıcılık

Araştırma ve gözlem

Kültür

Nesnellik

Disiplin


13.Soru

Program konusunun oyunlaştırarak, bir kurgu içerisinde verildiği program türü hangisidir?


Düz programlar

Çok sesli programlar

Dramatik programlar

Müzik formatı

Karma programlar


14.Soru

Radyoda program yapım sürecinde kurgu aşamasının özellikleri ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Sadece bant yayını yöntemi ile hazırlanan programlar için geçerli bir aşamadır.

Kurgu aşaması, ulusal ya da büyük radyo istasyonlarında teknisyenler tarafından yapılırken çok az kişi ile yayınlarını sürdüren özel radyolarda programcı tarafından yapılmaktadır.

Bu aşamada programı oluşturan müzik, röportaj, efekt gibi unsurlar bir araya getirilir.

Kurgu aşamasında sorumluluk ve karar verme yetkisi programcıya aittir.

Bu aşamada programcı programın süresini belirler, müzik kullanılacaksa müziği bulunup dinler, efektlerin amaca uygun olup olmadığını kontrol eder.


15.Soru

I. Dekorun basitçe görünümü II. Kamera önündeki kişilerin konumları III. Kamera arkasındaki kişilerin konumları IV. Işık kaynaklarının konumları V. Mikrofon konumları Yukarıdakilerden hangileri bir stüdyo planında yer alması gereken yapım öğeleridir?


I, II ve III
I, II, III ve V
I, II, IV ve V
II, III ve V
III, IV ve V

16.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir televizyon programında konunun hangi düşünce dizisiyle anlatacağına ilişkin yaklaşımlardan biri değildir?


Özelden genele yaklaşımı

Genelden özele yaklaşımı  

Öyküsel anlatım yaklaşımı

Neden-sonuç yaklaşımı

 Zamandizinsel yaklaşım


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir programın süresini belirleyen etmenlerden biri değildir?


Programın hedef kitlesi

Konunun özellikleri

İzleyicinin dikkat süresi

Programın amacı

Konunun nasıl anlatılacağı


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi "durgun ses organlarından" birisidir?


Ses teli
Akciğer
Diş eti
Dudak
Küçük dil

19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi program tasarımı için araştırma yaparken yararlanılan başlıca kaynaklardan biri değildir?


Yazılı kaynaklar

Konuyla ilgili kişiler

Konuyla ilgili mekanlar

Uzmanlardır

Radyo Televizyon Üst Kurulu


20.Soru

Yapım için uygun bir fikir bulunurken aşağıdakilerden hangisi, yapım fikri oluşturulurken göz önünde bulundurulması gereken televizyonun işlevlerinden biri değildir?


Eğlendirme

Oyalama

Eğitme

Mal ve hizmet tanıtımı

Haber verme