İkna Edici İletişim Final 3. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Birçok reklamın görsellerinde kullanılan sevimli, küçük hayvanlar, reklamlarda oynayan ya da reklamları seslendiren çocuklar ve bebekler bireylerin hangi gereksinimlerinden yararlanmaya dönüktür?


Rehberlik gereksinimi

Sivrilme gereksinimi

İlgi gösterme gereksinimi

Özerklik gereksinimi

Kendini güvende hissetme gereksinimi


2.Soru

Korku araçlarını içeren mesajlar kaç temel sonuç ile ifade edilebilir?


2

3

4

5

6


3.Soru

  1. Kaynak güvenirliğinin ve sevilirliğinin sağlanması
  2. Reklamın dikkat çekiciliğinin arttırılması
  3. Mesaj anlaşılırlığının ve akılda kalıcılığının sağlanması
  4. Satışların arttırılması

Yukarıdakilerden hangileri reklamlarda mizahi çekicilikleri kullanımın işlevlerindendir?


I ve II

I ve III

II ve IV

II ve III

I, II, III ve IV


4.Soru

Kimi reklamlarda karşılaşılan “Eğer sen de sınıf atlamak istiyorsan bu otomobili satın almalısın.” tarzında mesajlar hangi gereksinimi hedef alır?


Sivrilme gereksinimi

Özerklik gereksinimi

Fiziksel gereksinimler

Başarma gereksinimi

Dikkat çekme gereksinimi


5.Soru

Aristo’ya göre iknanın gerçekleşebilmesi için konuyla ilgili inandırıcı, mantıklı gerekçelerin ortaya konulabilmesi hangi kavramı açıklar?


Ethos

Pathos

Retorik inandırma

Logos

Rasyonellik


6.Soru

I. Tebessüm eden bir yüz ifadesi taşınması

II. Alıcı ya da hedef kitle ile göz teması kurulması

III. Sesin tonu ve yüksekliğinde ölçülü olunması

IV. Kaynak, ayaktaysa duruyorsa konumunda değişiklik yapmayıp hareketsiz durması

Yukarıdakilerden hangileri beden dilini iyi kullanarak bir kişiyi ikna etmek amacı ile kaynağın yapabileceği hareketler arasında yer alır?


Yalnız I

I ve II

II ve III

I, II ve III

II, III ve IV


7.Soru

Aşağıdakilerden hangisi iletişim kanallarından biri değildir? 


Bilgi

İkna

Bilişsel boyut

Uygulama 

Doğrulama


8.Soru

 Aşağıdakilerden hangisi anlam vermeyi taşıyan araçlar arasında yer alanlardan biri değildir?


Dil dahil semboller

Kültürel mitler

Teknolojik araçlar

Kurumların yapıları ve pratikleri

Eylem kuralları


9.Soru

Mesajın kaç etmeni vardır?


2

3

4

5

6


10.Soru

Bazı toplumlarda kadının erkekler meclisinde susması hangi susma türü içerisinde değerlendirilmelidir?


Etkileşimsel susma

Karar verme ile ilgili susma

Akıl yürütme ile ilgili susma

Sosyo Kültürel susma

Denetim kurma amacıyla susma


11.Soru

Kişilerin bir siyasi adaya, yöneticiye, sanatçıya ya da markaya karşı olan tutumunuzu, onların pozisyonuna dayanmadan size nasıl hissettirdiklerine dayanarak biçimlendirebilen bilgi aşağıdakilerden hangisidir?


Kavramsal bilgi

Duyuşsal bilgi

Geçmiş yaşantılar

Otorite baskısı

Alışkanlıklar


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi korku araçlarını içeren mesajlardan biri değildir? 


Daha yoğun içerikli mesajlar genellikle daha büyük korkuyu doğurur

Daha güçlü korku aracı içerikli mesajlar aynı zamanda (tutumları değiştirmede, eğilimler ve eylemlerde) daha zayıf içerikli olanlardan daha ikna edicidir

Başarılı biçimde daha büyük korku doğuran mesajlar korkunun farklı miktarlarını doğurur

Daha büyük korku doğuran mesajlar daha az korku doğuran mesajlar kadar ikna edici değildir

İlişkilerde çoğunlukla doğrusal bir yapı, değişme görülür


13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi aday ya da kişi odaklı iletişim kampanyasına katılımın göstergeleri arasındadır?


Her hangi bir amaç için belirlenmiş yürüyüşlerde yer almak ve yürümek

Mum yakma, oturma, imza toplama gibi eylemlerde yer almak ve eylemin gereklerini yerine getirmek

Adayı sembolize eden düğme, rozet gibi işaret ve sembolleri taşımak

Bağışta bulunmak

Yeni destekçiler ve taraftarların katılmasını sağlamak.


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi hedef kitle açısından ikna ve direnç ile ilgili doğru değildir?


Direnç bireyin eylem ya da düşünce özgürlüğünü kullanmasıyla ilişkilidir

iknada mantıksal yapıdan çok insanların inanabilmesini belirleyen etkenlerin sonucunda onların ortaya çıkan durumu kabul ettiğini bulmuşlardır

Bireylerin geçmişte yaşadıkları veya bir bakıma alışkanlık haline getirdikleri şeyler iknaya karşı gelişte ya da başka deyişle iknaya direnmede önemli rol oynar

kna amacıyla insanlar tarafından kabul gören bir inanışın üzerinde yumuşak bir
saldırıya yol açan düşünce, daha sonraki büyük saldırı için bir savunma, bir ön hazırlık oluşturur.

iknaya karşı koymak için mesaj verilirken dikkati dağılmayan insanların kabul etmeye daha eğilimli oldukları bulunmuştur


15.Soru

Aristo’ya göre kaynağın kendisini inandırıcı kılacak bir kişisel karakteri açığa vurabilmesi kavramı aşağıdakilerden hangisidir?


Logos

İkna

Ethos

Retorik

Pathos


16.Soru

İkna eden kaynak kişinin ciddi, saygıdeğer, otoriter, entelektüel ve güvenilir bir etki yaratması için kıyafetinde hangi renk ön planda olmalıdır?


Mavi

Yeşil

Kırmızı

Sarı

Siyah


17.Soru

Bizi bir ölçümü doğrudan doğruya yapmaktan kurtaran, bizim ölçme eylemimizin yerine geçen bir araç olarak tanımlanan kavram hangisidir?


Takip

Zeka

İnanç

Gösterge

Mantık


18.Soru

İkna çalışanlarının ve uygulamacıların dikkatlerini en çok yoğunlaştırdıkları konu aşağıdakilerden hangisidir?


Korku Çekicilikleri

Mizah Çekicilikleri

Acıma Çekicilikleri

Romantik Çekicilikleri

Rasyonel Çekicilikleri


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi meşruluğu elde etmek için kullandıkları yöntemlerden biri değildir? 


Kitleler tarafından tanınan yazar, şarkıcı, oyuncu gibi ünlü destekçileriyle fotoğraflanmak ya da görüntülenmek

Meşruluğu, yasallığı ve otoriteyi sembolize eden TBMM binası, Çankaya Köşkü, Anıtkabir gibi binaların önünde fotoğraflanmak ya da görüntülenmek

Kendisinin başrolde olmadığı tv reklamlarında oynamak 

Düğme, rozet, araba çıkartmaları gibi görsel işaret ve sembollere sahip olmak ve bunları görünür kılmak

Yerel ve ulusal medya, politikacılar, kitleler tarafından tanınmış ve saygı duyulan üniversite rektörleri ya da köy muhtarı gibi siviller tarafından onaylandığını kitlelerin bilmesini sağlamak


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sözel olmayan iletişim açısından insanların kullandığı kanallar arasında yer almaz?


Yazı

Ses

Fiziksel davranışlar ve hareketler

Dokunma

Yüz ifadeleri