Okulöncesinde Drama Final 1. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Yetişkinlerin özellikle öğretmediği; ama çocukların kendi kişisel deneyimlerinden çıkarsadığı çok sayıda bilgiye sahip olduğunu ifade eden kişi aşağıdakilerden hangisidir?
Vygotsky |
Gardner |
Piaget |
Elkind |
Frobel |
David Elkind, yetişkinlerin özellikle öğretmediği; ama çocukların kendi kişisel deneyimlerinden çıkarsadığı çok sayıda bilgiye sahip olduğunu ifade eder. Doğru cevap D'dir.
2.Soru
I. SihirII. Leke çıkarmaIII. PaketlemeIV. Görgü kurallarıYukarıda verilenlerden hangisi okulöncesi fen ve matematik eğitiminde çalışılabilecek temalardandır?
I ve III |
II ve IV |
I, II ve III |
I, III ve IV |
II, III ve IV |
Yukarıda verilen temalardan 'görgü kuralları' hariç diğerleri okulöncesi fen ve matematik eğitimde çalışılabilecek konulardandır. Doğru cevap C'dir.
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatizasyonun özelliklerinden değildir?
Uygulayan için streslidir. |
Birlikte üretme sağlar. |
Paylaşma olanağı verir. |
Tüm duyu organlarının kullanılmasını sağlar. |
Duyguları sözle anlatma olanağı verir. |
Dramatizasyon, her şeyden önce uygulayana neşe veren, onun katılımını gerektiren, birlikte üretme ve paylaşma olanağını sağlayan bir çalışmadır. Çocukların küçük yaşlardan başlayarak oyunlaştırma, canlandırma sürecini yaşaması onun daha sağlıklı gelişmesinde, çeşitli duygu ya da düşüncelerini, devinim, mimik, jest ve sözle anlat›m olanağı bulabilecekleri bir yoldur. Bu etkinliklerde de eğitimde dramada olduğu gibi tüm duyu organlarının birlikte kullanılması söz konusudur.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı drama ve dramatizasyon arasındaki temel farklardan biridir?
Dramatizasyonda lider etkin ve belirleyici bir role sahiptir. |
Dramatizasyonda kostümleri lider hazırlar. |
Dramatizasyonda lider metni bir öğrenciye okutur. |
Dramatizasyonda rol dağıtımını öğrenciler yapar. |
Dramatizasyonda mutlaka müzik olur. |
Eğitimde yaratıcı drama çalışmalarındaki rol oynama ve do¤açlama tekniklerinin aksine lider, dramatizasyonda çok daha etkin, yönlendirici ve belirleyicidir. Burada bir oyun metninin aynısının ya da bir öykünün, masalın hiçbir biçimde akışını değiştirmeden canlandırması söz konusudur. Sözgelimi öğretmen metni okur ya da anlatır, rolleri dağıtır, bu kez çocukların okudukları öyküyü canlandırmaları beklenir. Bu tür canlandırmalarda tiyatroya benzer bir çalışma süreci izlenir. Öğretmen ya da lider bu süreçte etkindir.
5.Soru
Aşağıda verilenlerden hangisi matematik ile ilgili temel süreçlerden biri değildir?
Gösterim |
Gözlem |
Örüntü |
Grafik |
İletişim kurma |
Gösterim, örüntü, grafik ve iletişim kurma matematik ile ilgili temel süreçlerden iken gözlem fen bilimine ait bir temel süreçtir. Doğru cevap B'dir.
6.Soru
I. Drama biçimine sokulmuş, oyunlaştırılmış ya da oyun biçiminde olan terimdir.
II. Roman, öykü, şiir gibi bir yazın yapıtını radyo TV ya da sahne oyunu biçimine sokmak, oyunlaştırmaktır.
Yukarıda verilen ifadeler, aşağıdaki kavramlardan hangilerini sırayla karşılamaktadır?
Yaratıcı Drama- Tiyatro |
Tiyatro-Dramatize |
Dramatize- Dramatize etmek |
Tiyatro- Tiyatrolaştırmak |
Tiyatro-Yaratıcı Drama |
Dramatize, sözcük olarak, drama biçimine sokulmuş, oyunlaştırılmış ya da oyun biçiminde olan; dramatize etmek ise, roman, öykü, şiir gibi bir yazın yapıtını radyo TV ya da sahne oyunu biçimine sokmak, oyunlaştırmaktır
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatizasyonun özelliklerinden değildir?
Sadece çocuklar içindir. |
Bir öğrenme yoludur. |
Çocukların hayatında geniş ölçüde yer alır. |
Kişilerin dille ifade gücüne dayanır. |
İmgelerin yoğun olduğu bir ortam gerektirir. |
Dramatizasyon başta çocuklar olmak üzere bireylerin öykünme, devinim, dille ifade gibi güçlerine dayanan, doğal, kültürel ve toplumsal tüm olayların, imgelerin daha yo¤un olduğu bir ortamda canlandırıldığı bir öğrenme yoludur ve çocukların yaşamında geniş ölçüde yer alır. Çocukların oynadıkları oyunların hemen hepsi kendi kendine bir gelişimi olan ve öykünmeye özgü özelliği nedeniyle dramatizasyonu destekler.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, drama etkinliği sonrası destekleyici-tamamlayıcı eğitim etkinliklerinin niteliklerinden biri değildir?
Bütünsel eğitim sağlanması |
Belirli bir amacı olması |
Değerlendirilebilir olması |
Olumsuz olması |
Çocuğun etkin katılımını sağlaması |
Eğitim etkinliği, olumlu sonuçların dışında istenmeyen olumsuz sonuçlara yol açmamalıdır. Olumlu sonuçların yanısıra olumsuz sonuçlar ortaya çıkıyorsa, etkinlik yeterince eğitici sayılamaz.
9.Soru
I. Nitelikli zaman planı II.Oturma Düzeni III. Düzeylerin ardışık olması Tartışma düzeyleri ile ilgili dikkat edilmesi gereken önemli noktalar aşağıdakilerin hangisinde sırayla verilmiştir?
III, I, II |
I, III, II |
II,III,I |
I,II,III |
III,II,I |
Tartışma düzeyleriyle ilgili önemli ilk nokta, bu düzeylerin ardışık olmalarıdır. Yani beklenen yararların sağlanması için düzeyler birbirini izleyerek işlenmelidir. Tartışma düzeyleriyle ilgili ikinci nokta, tüm düzeylerin gereği gibi ele alınabilmesi için yeterli zamanın sağlanması konusunda öğretmenin iyi planlama yapmasını gerektirmesidir. Tartışma bölümü ile ilgili üçüncü nokta, tartışma sırasında çocukların oturma düzenidir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatize edilebilir yazın yapıtlarından değildir?
Hikaye |
Roman |
Şiir |
Masal |
Film |
Dramatize, sözcük olarak, drama biçimine sokulmuş, oyunlaştırılmış ya da oyun biçiminde olan, dramatize etmek ise, roman, öykü, şiir gibi bir yazın yapıtını radyo TV ya da sahne oyunu biçimine sokmak, oyunlaştırmaktır.
11.Soru
Eğitimde dramayı tiyatrodan ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Daha kaliteli oluşu |
Tiyatroyla gerçeklerin, dramayla hayalin oynanması |
Dramanın ücretsiz oluşu |
Ortaya çıkan oyunun başarı açısından değerlendirilmesi |
Ortaya çıkan oyunun kalite açısından değerlendirilmemesi |
Drama etkinliği sonrası yapılan tartışma ya da değerlendirme sayesinde çocukların geçirdikleri yaşantılardan sonuçlar çıkarmaları sağlanmaya çalışılır. Değerlendirme ya da tartışmanın amacı kesinlikle çocuğun veriminin değerlendirilmesi değildir. Eğitimde dramada verimi değerlendirilen çocuğun, sonraki oyunlara daha rahat katılması ve kendini özgür bırakması engellenmiş olur. Diğer yandan, ortaya çıkan oyunun başarı ya da kalite açısından değerlendirilmesi de söz konusu değildir. Bilindiği gibi eğitimde dramayı tiyatrodan ayıran en önemli özelliklerden biri budur. Diğer yandan, ortaya çıkan oyunun başarı ya da kalite açısından değerlendirilmesi de söz konusu değildir.
12.Soru
Fen bilimine ilişkin olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Fen, fiziksel ve biyolojik dünyayı tanımlamaya ve açıklamaya çalışan bir bilimdir. |
Fen, deneysel ölçütleri, mantıksal düşünmeyi ve sürekli sorgulamayı temel almaktadır. |
Fenin, doğal dünyayı sistematik bir şekilde araştırarak elde edilen organize bir bilgi bütünüdür. |
Fen, gözlem yapma ve hipotez kurma gibi bilimsel metotları kullanmaktadır. |
Fen, kesin ve sabit bilgiler bütünüdür. |
Fen biliminin özellikleri şu şekildedir:
Fen, fiziksel ve biyolojik dünyayı tanımlamaya ve açıklamaya çalışan bir bilimdir. Fen sadece dünya hakkındaki gerçeklerin bir toplamı değil, aynı zamanda deneysel ölçütleri, mantıksal düşünmeyi ve sürekli sorgulamayı temel alan bir araştırma ve düşünme yoludur. Bilimsel metotlar; gözlem yapma, hipotez kurma, test etme, bilgi toplama, verileri yorumlama ve bulguları sunma süreçlerini içerir. Fen sabit ve kesin bilgiler bütünü değildir. Bilimsel bilgiler, yeni deliller elde edildikçe fiziksel ve biyolojik dünyayı daha iyi açıklamak için sürekli gözden geçirilerek düzeltilir ve geliştirilir. Buna göre fenin, doğal dünyayı sistematik bir şekilde araştırarak elde edilen organize bir bilgi bütünü olduğu ve sürekli değişim gösterdiği söylenebilir. Bu bilgiler ışığında doğru cevap E'dir.
13.Soru
Dramatizasyonda metnin seçimini kim yapar?
Öğrenciler |
Tiyatrocular |
Seyirciler |
Öğretmen |
Yönetmen |
Dramatizasyonda konunun, metnin seçimi, rollerin dağıtımı daha çok drama e¤itmeni/lideri ya da öğretmen tarafından yapılır.
14.Soru
I. Dramatizasyonda metinlerin canlandırılması sırasında cümlelerin aynısı okunması şarttır.
II. Dramatizasyonda eğitimde yaratıcı drama gibi bir eylem söz konusudur.
III. Dramatizasyonda yaşanır hale getirme söz konusudur.
Yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
I,II,III |
I, II |
II,III |
I,III |
Yalnız II |
Dramatizasyonda metinlerin canlandırılması sırasında tümcelerin aynen söylenmesi gibi bir zorunluluk yoktur. Eğer öğretmen isterse öyküyü okurken kesip, çocuklarla birlikte canlandırmaya yeniden devam edebilir. Öğretmen, dramatizasyon etkinliklerinde daha çok süreci kenardan yönetir, ancak çok gerekli durumlarda role girerek, rol içerisinde yönergeler de verebilir. Dramatizasyon da tıpkı eğitimde yaratıcı drama uygulamaları gibi bir eylemin içindedir. Bu süreçte de bir oyunlaştırma, yaşanır hale getirme söz konusudur.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatizasyonun özelliklerindendir?
Yaratıcı dramayı içine alan bir tekniktir. |
Deneme yanılma yöntemine yakındır. |
Çocukların deneyimlerini zenginleştirir. |
Yazılı anlatımın gelişmesinde etikili rol oynar. |
Çocukların gerçek dünyadan uzaklaşmasına yardımcı olur. |
Dramatizasyon, Türk eğitim sisteminde daha çok okulöncesinde bir eğitim “yöntemi” olarak ya da yaratıcı drama etkinliklerinde bir alt “teknik” olarak uygulanır. Dewey’in ‘yaparak yaşayarak öğrenme’ yöntemine çok yakındır. Dramatizasyon, canlandırdığı kişilerin duygularıyla, onların çeşitli sorumluluklarıyla özdeşleşerek çocukların deneyimlerini zenginleştirir. Sözlü anlatımın gelişmesinde önemli rol oynar.
16.Soru
Dramatizasyon Tük Eğitim Sistemi'nde daha çok hangi okul döneminde kullanılmaktadır?
Üniversite |
Lise |
Ortaokul |
İlkokul |
Okul Öncesi |
Dramatizasyon, Türk eğitim sisteminde daha çok okulöncesinde bir eğitim “yöntemi” olarak ya da yaratıcı drama etkinliklerinde bir alt “teknik” olarak uygulanır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramatizasyonun özelliklerinden biridir?
Bir oyun metninde değişiklikler yapılabilir. |
Konuşmaların ezberlenmesine gerek yoktur. |
Ön hazırlığa ihtiyaç yoktur. |
Uygulama gruptaki bir kişiye yönelik yaptırılır. |
Çocukla yetişkin arasında önemli bir etkileşim sağlar. |
Dramatizasyonda bir oyun metninin aynısının ya da bir öykünün, masalın hiçbir biçimde akışını değiştirmeden canlandırması söz konusudur. Konuşmaların ezberlenmesi ve eylemlerin belli kalıplara dönüştürülmesi bu tür için bir gerekliliktir. Dramatizasyon tekniği (dramada bir alt teknik olarak) çocukla yetişkin (lider, öğretmen) arasında önemli bir etkileşimi sağlar, uygulama tüm gruba yönelik olarak yaptırılır.
18.Soru
Dramatizasyonda kullanılacak öykü seçiminde aşağıdakilerden hangisi önemlidir?
Sahnede oyuncak kullanılması |
Kostümlerin gösterişsiz olması |
Karakterlerin ilginç olması |
Gerçek olaydan esinlenmiş olması |
Kısa zaman alması |
Dramatizasyonda bir oyun metninin aynısının ya da bir öykünün, masalın hiçbir biçimde akışını değiştirmeden canlandırması söz konusudur. Bu canlandırmalarda öykünün ya da metnin seçimi son derece önemlidir. Sözgelimi seçilen öykünün çocuklara yönelik olması, sahne ve giysilerin öyküde anlatılan gerçek havayı yansıtıcı, karakterlerin ise ilginç olmasına özen gösterilmelidir.
19.Soru
Dramatizasyon tekniğinde liderin görevleri aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Sürece müdahale etmez. |
Rehberdir. Oynayanlar daha aktiftir. |
Rol paylaşımı oynayanlar tarafından seçilir. |
Canlandırma esnasında aktif rol alır ve canlandırma içindedir. |
Etkin, yönlendirici, belirleyici ve süreci kenardan yönetmeyi tercih eder. |
Eğitimde yaratıcı drama çalışmalarındaki rol oynama ve doğaçlama tekniklerinin aksine lider, dramatizasyonda çok daha etkin, yönlendirici ve belirleyicidir. Burada bir oyun metninin aynısının ya da bir öykünün, masalın hiçbir biçimde akışını değiştirmeden canlandırması söz konusudur. Sözgelimi öğretmen metni okur ya da anlatır, rolleri dağıtır, bu kez çocukların okudukları öyküyü canlandırmaları beklenir. Bu tür canlandırmalarda tiyatroya benzer bir çalışma süreci izlenir. Öğretmen ya da lider bu süreçte etkindir, sık sık araya girerek akışa yardım edebilir.
20.Soru
I. Eğitimde drama alanında kullanılan tekniklerden biridir.
II. Daha çok doğaçlama yöntemine dayalıdır.
III. Daha çok oyunlaştırma anlamında kullanılır.
IV. Öykü, masal gibi metne dayalı olarak yapılır.
V. Kişinin yaratıcılığı ön plandadır. Metinler grup tarafından oluşturulur.
Verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri dramatizasyonun özellikleri kapsamındadır?
I,II,V |
I,III,IV |
II,III,V |
I,II,IV |
III,V |
Dramatizasyon, eğitimde drama alanında bir teknik olduğunu, daha çok oyunlaştırma anlamında kullanılır ve daha çok öykü, masal gibi bir metne bağlı çalışmaları kapsar.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ