Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Final 6. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Birbirini andıran objeleri aynı grupta toplamak şeklinde ifade edilen Gesalt ilkesine ne ad verilir?
Yakınlık |
Benzerlik |
Simetri |
Şekil Zemin ilişkisi |
Tamalama ilkeleri |
Birbirini andıran objeleri aynı grupta toplamak şeklinde ifade edilen Gestalt ilkesine benzerlik adı verilir.
2.Soru
Aşağıdaki özelliklerden hangisi etkileşimli tasarım için söz konusudur?
Teknoloji ve kullanıcı arasında diyalog kurma, iletişim engellerini teknoloji ile en aza indirgeme |
İnsanın bilişsel bilgi işleme yetenek ve sınırlılıklarına dayalı etkileşim sağlama |
Bir ürün tasarımı kaynaşması, bilgisayar bilimi, iletişim tasarımı |
Verimli ve sezgisel donanımlar üzerinde durma, cihazları kullanışlı, faydalı ve eğlenceli hâle getirme |
Belirli bağlamsal koşullar altında belirli problemlerin çözümünde kullanılan süreç |
İnsanın bilişsel bilgi işleme yetenek ve sınırlılıklarına dayalı etkileşim sağlama etkileşimli tasarımın bir özelliğidir.
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı arayüzü, teknoloji ve tasarım alanlarının hızla gelişen bir parçası olmuştur. Bilgisayar grafikleri ve oyunlarla başlamış olup İlk deneyler hangi yıllarda başlamıştır?
1950'lı |
1960'lı |
1970'li |
1980'li |
1990'lı |
Kullanıcı arayüzü, teknoloji ve tasarım alanlarının hızla gelişen bir parçası olmuştur. Bilgisayar grafikleri ve oyunlarla başlamış olup İlk deneyler 1960'lı yıllarda başlamıştır.Doğru cevap B şıkkı.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi etkileşimli tasarım gerçekleştirirken dikkat edilmesi gereken temel unsurlardan biri değildir?
Tutarlı olun |
Dürüst olun |
Aşırı yükü azaltın |
İki saniye kuralı |
Sık kullanılanlar için kısayol kullanın |
Etkileşimli tasarım gerçekleştirirken dikkat edilmesi gereken temel unsurlar: Tutarlı olun, Sık kullanımlar için kısayol kullanın, Bilgilendirici geribildirimler tasarlayın, Sonuçlanan diyalog ve gezinme tasarımı, Bilgilendirici hatalar tasarlayın, Geri alma seçeneğini tasarlayın, Bireysellik için tasarım, Aşırı yükü azaltın, İki saniye kuralı.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi hem daha çok içeriğin kullanıcıya ulaşmasını sağlar hem de bu içeriklerin iyi anlaşılır bir halde sunumuna imkân tanır?
Sayfa düzeni |
Renk kullanımı |
Tipografi |
Bilgilendirme tasarımı |
İkon kullanımı |
Tipografi hem daha çok içeriğin kullanıcıya ulaşmasını sağlar hem de bu içeriklerin iyi anlaşılır bir halde sunumuna imkân tanır.
6.Soru
Kullanıcıların bilgisayarla daha kolay etkileşime geçebilmesi için grafiksel kullanıcı arayüzü kapsamında kullanılan bir konsepttir. Bu konsept aşağıdakilerden hangisidir?
Fare |
Klavye |
Monitör |
Masaüstü Metaforu |
Klasör Metaforu |
Masaüstü metaforu, kullanıcıların bilgisayarla daha kolay etkileşime geçebilmesi için grafiksel kullanıcı arayüzü kapsamında kullanılan bir konsepttir. Bu metaforda bilgisayar monitörü, üzerine belge ve klasör gibi objelerin yerleştirilebileceği fiziksel bir masaüstü görünümüne sahiptir.
7.Soru
İki boyutlu düzlem üzerinde genellikle çizgilerin kullanılmasıyla, şekil almasıyla oluşan grafik tasarım kavramı aşağıdakilerden hangisidir?
Çizgi |
Biçim |
Ton |
Renk |
Doku |
Biçim iki boyutlu düzlem üzerinde genellikle çizgilerin kullanılmasıyla, şekil almasıyla oluşur. Biçimleri geometrik ve organik olarak ikiye ayırabiliriz.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı arayüz tasarımı sürecinde var olan uzmanlık alanlarından birisi değildir?
Yazılım |
Bilgi mimarisi |
Anatomi |
Kullanıcı deneyimi tasarımı |
Görsel iletişim tasarımı |
Kullanıcı arayüzü tasarımı gelişen teknoloji ile sürekli kendini yenileyen disiplinler arası bir alandır. Bu nedenle iyi bir kullanıcı deneyimi ancak yazılım, sistem analizi, içerik yönetimi ve grafik tasarım gibi pek çok farklı disiplinden gelen bir ekip tarafından ortaya çıkarılabilir. Bu çok yönlü süreç içerisinde etkili bir arayüz oluşturabilmek için grafik tasarımın hemen her aşamada büyük önemi bulunmaktadır.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi grafik tasarımcısının renk seçiminde dikkate alması gereken unsurlardan biri değildir?
Rengin kültürel çağrışımı |
Tasarımcının duyguları |
Hedef kitlenin renk tercihi |
Tasarımdaki yaklaşım biçimi |
Firma ya da ürünün karakteri |
Grafik tasarımcı renk seçiminde şu dört unsuru dikkate almalıdır; Rengin kültürel çağrışımı, Hedef kitlenin renk tercihi, Firma ya da ürünün karakteri ve Tasarımdaki yaklaşım biçimi. Grafik tasarımcının renk seçiminde anlık ruh halini dikkate alması doğru bir yaklaşım değildir.
10.Soru
“Proje hedeflerini somut tasarım çözümlerine dönüştürme ve tasarım ekipleri için kavramsal ve biçimsel yönü sağlamadan sorumludur. Bu kişiler ayrıca kaynakların ve personelin doğru yerde olması için çabalayan danışman ve denetçilerdir.” Bu ifade etkileşimli tasarım stüdyo rollerinden hangisini tanımlamaktadır?
Sanat Yönetmeni |
Öncü Tasarımcı/Lider |
Teknik Öncü |
Teknik Direktör |
Yaratıcı Yönetmen |
Soruda yer alan ifade etkileşimli tasarım stüdyo rollerinden Yaratıcı Yönetmeni tanımlamaktadır.
11.Soru
Etkileşimli tasarım özelliği ile ilgili kullanılan ifadelerden hangisi yanlıştır?
Bilgide sürekli değişim vardır |
Gerçek zaman etkileşimleri barındırır |
Kullanıcı deneyimine odaklanır |
Donanım ve sistemlerin tasarımı ile ilgilidir |
Anlamlı deneyimler önemlidir |
Bilgide sürekli değişim vardır, Gerçek zaman etkileşimleri barındırır, Kullanıcı deneyimine odaklanır, Anlamlı deneyimler önemlidir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi tasarımcı Chip ve Dan Heath kullanıcının zihninde deneyimi, sayfa ya da uygulamaya bağlı kılacak altı “bağlılık” ilkesinden biri değildir?
Umulmadık Durumlar
|
Komplike
|
Güvenilirlik
|
Somutluk |
Hikâyeler |
Tasarımcı Chip ve Dan Heath kullanıcının zihninde deneyimi, sayfa ya da uygulamaya bağlı kılacak altı “bağlılık” ilkesi geliştirdiler. Bunlar; Sadelik, Umulmadık Durumlar, Somutluk, Güvenilirlik, Duygular ve Hikâyeler’dir. Bu açdından bakıldığında ilkelerden biri Komplike’nin zıttı olan Sadelik’tir.
13.Soru
Duyarlı web tasarımın faydalarından olan, her çözünürlük için ayrı bir site yapmak yerine tek bir tasarım altında tüm cihaz çözünürlüklerine hizmet verme imkanı sunan özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Kolay kullanım |
Kolay bakım |
Arama motoru optimizasyonu |
Düşük maliyet |
Kullanışlı menu |
Duyarlı web tasarımın faydalarından olan, her çözünürlük için ayrı bir site yapmak yerine tek bir tasarım altında tüm cihaz çözünürlüklerine hizmet verme imkanı sunan özelliğe kolay bakım denir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi HTML ifadesinin açılımı ve Türkçe karşılığıdır?
Web Tarayıcı |
Dünya Çapında Ağ |
Zengin Metin İşaretleme Dili |
Grafik Tasarım |
Yapay Zekâ |
HTML: Hypertext Markup Language (Zengin Metin İşaretleme Dili) anlamına gelir.
15.Soru
Stanford Araştırma Enstitüsü’nde çalışan 1968’de ekibi ile birlikte, içerisinde üç butonlu fare, çoklu pencere arayüzü, hiperlink ve ekran üzerinden video konferans gibi pek çok ilki barındıran bir sunum yapmış olan bilim insanı Aşağıdakilerden hangisidir?
Vannevar Bush |
Douglas Engelbart |
Stephen W. Hawking |
Richard Feynman |
Jean B. Lamarck |
Stanford Araştırma Enstitüsü’nde çalışan Douglas Engelbart’tır. Engelbart’ 1968’de ekibi ile birlikte, içerisinde üç butonlu fare (Engelbat’ın kendi buluşudur), çoklu pencere arayüzü, hiperlink ve ekran üzerinden video konferans gibi pek çok ilki barındıran bir sunum yapmıştır. Ekranda farenin hareketlerini yansıtan bir de imleç kullanılmıştır. Bu gösteri 1991’de İnternetin icadına kadar bilgisayar biliminin en çok heyecan uyandıran olayı olmuştur. Doğru Cevap B şıkkı.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi duyarlı web tasarımının faydalarından biri olmayıp duyarlı web tasarım yaklaşımlarından biridir?
Uyarlanabilir tasarım |
Kolay kullanım |
Kolay bakım |
Arama motoru optimizasyonu |
Düşük maliyet |
Esnek ya da duyarlı web tasarımı, arayüzün, siteye girilen cihazların ekran tanımlarına göre otomatik olarak uyarlandığı tasarım anlayışıdır. Bu tasarım yaklaşımının tanımlamaları iki farklı yaklaşımla oluşturulabilir:
Uyarlanabilir tasarım: Sınırlı sayıda ekran ölçüsüne göre uyarlanmış düzenlemeler;
Akışkan tasarım: Her türlü olası ekran genişliğine göre sürekli kendini uyarlayabilen düzenlemeler.
Duyarlı web tasarımın faydaları şu şekilde sıralanabilir;
Kolay kullanım: Kullanıcısına ekranı büyütmeden sadece aşağı ve yukarı parmak hareketleriyle gezinme olanağı sağlar.
Kolay bakım: Her çözünürlük için ayrı bir site tasarımı yaptırmak yerine, oluşturulmuş olan tek bir duyarlı web tasarım sayesinde, tek bir tasarım altında tüm cihaz çözünürlüklerine hizmet verilebilir. Bu sayede web sitenin bakımı da daha kolay olacaktır.
Arama Motoru Optimizasyonu: Arama motorları optimizasyonu için önemli olan duyarlı web tasarım ile siteye değer katıp arama motorlarının istediği yapıya kavuşturulmasıdır. Site URL yapısı aynı kalacağından arama motorları tarafından bulunması daha hızlı gerçekleşecektir.
Düşük Maliyet: Birden fazla site oluşturmak yerine duyarlı web tasarımı sayesinde daha az maliyetle bir web tasarımına sahip olunabilir 1960’lara dayanan infografik kelimesi bilgi (information) ve grafik (graphic) kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır.
17.Soru
I. Memex sistemi
II. Delikli kartlar
III. Mikrofilmler
IV. Xerox Alto
V. Mors alfabesi
Yukarıdakilerden hangilerinin 1940 – 1960 yılları arasında ortaya çıktığı söylenebilir?
II-III |
II-IV |
I-II-III |
IV-V |
III-IV-V |
Grafiksel kullanıcı arayüzü kullanan ilk bilgisayar olan Xerox Alto 1973 yılında, Mors alfabesi 1835 yılında ortaya çıkmıştır. Memex sistemi, delikli kartlar ve mikrofilmler ilk bilgisayarın ortaya çıktığı 1940-1960 arası döneme denk gelmektedir.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangileri yapı oluşturma sürecinin aşamalarıdır?
İletişim Tasarımı – Bilgi Mimarisi |
İletişim Tasarımı – Arayüz Tasarımı |
Arayüz Tasarımı – Bilgi Mimarisi |
Etkileşim Tasarımı – Bilgi Mimarisi |
İletişim Tasarımı – Etkileşim Tasarımı |
Yapıyı oluşturma süreci, etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi olmak üzere iki baslık asamadan oluşmaktadır. Etkileşim tasarımı, kullanıcıların sunulan işlevler ve sitenin fonksiyonelliği ile nasıl etkileşime geçileceğini belirlemektedir. Bilgi mimarisi ise internet sitesinde sunulacak içeriklerin hangi yapıda oluşturulacağına karar vermektedir. İçeriklerin organizasyonu, gruplanması, sıralanması ve sunumu bu katmanda belirlenmektedir.
19.Soru
Kullanıcıyı, tüketici ve müşteriden ayıran temel özellik aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
Ürün veya hizmetten faydalanmış olması |
Ürün veya hizmetten faydalanma olasılığının bulunması |
Ürün veya hizmetten faydalanamaması |
Ürün veya hizmetin geliştiricisi olması |
Ürün veya hizmeti beğenmesi |
Tüketici ya da müşteri bir ürünü satın almış ya da hizmetten faydalanmış kişileri tanımlarken kullanıcı ürün veya hizmetten faydalanma olasılığı bulunan kişileri tanımlamaktadır.
20.Soru
Etkileşimli web siteleri ve dijital animasyonlar oluşturmak için gelişmiş bir ortam sunmak üzere oluşturulan ve videolar, grafikler, animasyonlarla desteklenen ilgi çekici uygulamalar oluşturmak için kullanılan program aşağıdakilerden hangisidir?
Dreamweaver |
Photoshop |
Bitmap |
Flash |
Fireworks |
Flash etkileşimli web siteleri ve dijital animasyonlar oluşturmak için gelişmiş bir ortam sunmaktadır. Flash; videolar, grafikler ve animasyonlarla desteklenen ilgi çekici uygulamalar oluşturmak için yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ