Toplum ve İletişim Final 10. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Halka açık ilk film gösterisi kaç yılında gerçekleştirilmiştir?
1888 |
1895 |
1901 |
1912 |
1927 |
Halka açık ilk film gösterisi Paris’te 1895 yılında gerçekleştirilmiştir. Doğru cevap B'dir.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi ikna edici değişkenlerden biri değildir?
Kaynağın tanınmış ve güvenilir biri olması |
Mesajlarda çekicilik unsurlarının kullanılması |
Görsel ve işitsel medyanın etkisi |
Mesajın doğru alıcıya ulaşması |
İletişimin tüm ögelerini içinde barındırması |
İletişimin tüm ögelerini içinde barındırması. Doğru cevap E'dir.
3.Soru
Geleneksel medyanın analog yapısından sayısal olana geçişine ne ad verilir?
Yeni medya
|
Çağdaş medya
|
Çoğul medya
|
Sayısal medya
|
Modern medya
|
4.Soru
Bir kaynaktan, kitleye yönelik olarak yapılan iletişim biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Toplumsal iletişim |
Sözlü iletişim |
Paylaşımsal iletişim |
Bireylararası iletişim |
Kitle iletişimi |
Kitle iletişimi; bir kaynaktan, kitleye yönelik olarak yapılan iletişim biçimidir. Doğru cevap E’dir.
5.Soru
Seyirci kavramıyla ilgili seçeneklerden hangisi doğrudur?
Ekonomik düzeyi yüksek insanlardan oluşur. |
Etkin bir sinema bilgisine sahip bir izleyici kitlesine denir. |
Oldukça farklı gruplardan insanların oluşturduğu heterojen bir kalabalıktır. |
Dünyanın her yerinde ortak özellikleri olan bir topluluktur. |
Genellikle 18-25 yaş arası gençlerden oluşan bir kitledir. |
Seyirci, oldukça farklı gruplardan insanların oluşturduğu heterojen bir kalabalıktır. Sinemaya giden birey hem kendi ekonomik, kültürel grubunun hem de seyirci kitlenin bir üyesidir; toplumsal konumu ve rolleri sinema salonunda da sürer. Hauser (1984)’e göre; seyirci kitlesini oluşturan bireylerin aralarındaki tek bağ sinema salonlarını doldurmaları ve film bitince yeniden topluma karışmaları, tek ortak yanları ise bir tek sınıfsal ya da kültürel çevreye ait olmamalarıdır. Bir araya gelmeleri de ayrılmaları kadar kolaydır. New York’taki insanla Eskişehir, Rio de Jeneiro, Hong Kong ya da Londra’daki insan aynı filmi seyretmek için sinemaya gitmektedir. Her biri farklı kültürlere, yaşam koşullarına sahiptir. Film başladığında farklılıklar ikinci plana düşer, benzerlikler öne çıkar. Örneğin, bilinmeyenden korkmak, âşık olmak, onaylanma, beğenilme arzusu duymak evrensel boyutta paylaşılan duygulardır. Seyirci topluluğu içinde yer almanın belli bir filmi seyreden grubun içinde bulunma, bir ritüelin parçası olma duygusu verdiği söylenebilir. Sinemaya gitmek, boş zaman etkinliği olarak genellikle aile ve arkadaşlarla birlikte yapılan bir eylemdir.
6.Soru
Netiquette (internet etiği) nedir?
Herhangi bir internet grubunda, üyelerin iletişim kurarken kendilerine uyguladıkları özdenetim mekanizması |
Sosyal paylaşım sitelerinde kurulan arkadaşlık ilişkilerinde uyulması gereken yazılı kurallar |
Arkadaşlık sitelerinde bireylerin gerçek kimliklerini saklamaması gerekliliğine ilişkin kural |
Toplumsal kontrol mekanizmalarının internet ortamına aktarılması |
Sanal cemaatlerde uyulması gereken genel kurallar |
İnternette ilgi alanlarınızın ortak olduğu in- sanlarla ilişki kurmak ve görüş alış-verişinde bulunmak için katılabileceğiniz çok çeşitli sosyal medya ortamları, sosyal paylaşım ağları vardır. Bu gruplarda her grubun kendi moderatörünün denetimi söz konusudur. Bunun dışında, grup üyelerinin bir çeşit özdenetim ilkeleri çerçevesinde iletişim kurmaları beklenir ki buna internet etiği (Netiquette) adı verilir.
7.Soru
“Analog” teriminin kökeni nedir?
Yunanca |
Romence |
Sırpça |
Arapça |
İngilizce |
Yunanca kökenli olan analog (Analogos) terimi matematikte oran orantı eşitliğini tanımlar.
8.Soru
Kaynağın amaçladığı iletiyi bozan, alıcının kaynaktan gelen iletiyi istenilen şekilde almasını engelleyen şeye ne ad verilir?
Kodlama |
Geri bildirim |
Gürültü |
Tepki |
Haberleşme |
Kaynağın amaçladığı iletiyi bozan, alıcının kaynaktan gelen iletiyi istenilen şekilde almasını engelleyen şeye “Gürültü” denir.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi geleneksel medya ile yeni medya arasındaki farkı doğru bir şekilde ifade etmektedir?
Yeni medyada alıcı ve verici arasında doğrudan bir etkileşim söz konusudur. |
Medya araçlarının farklı şekilde seçilmesi mümkün değildir. |
İzlenen içerik üzerinde doğrudan izleyici kontrolü söz konu değildir |
Çoklu ortam özellikleri kullanılamamaktadır |
Alıcı isteklerinin karşılanması ikinci planda kalmaktadır. |
Diğer taraftan geleneksel medyadan farklı olarak yeni medyanın iletişim araçlarından olan Etkileşimli TV, istediğini izle, Öde ve izle, Mobil TV gibi sistemlerde de aracı farklı şekillerde kontrol etmek mümkün olabilmektedir. Örneğin, istenilen içeriğin seçilmesi, istenildiği anda izlenmeye başlanması, istenildiği anda durdurulup sonra tekrar devam edilebilmesi, içeriklerin çoklu ortam özelliklerinin kullanılması, ticari işlemlerin yapılması, geri bildirimlerin anında araç üzerinden gönderilmesi mümkün olabilmektedir. Böylece, geleneksel medyanın gazete, radyo, televizyon gibi iletişim araçlarından farklı olarak alıcı ile verici arasında doğrudan etkileşime sahip olan bir iletişim gerçekleşmektedir. Yeni medya sistemi bu etkileşimlilik üzerine kuruludur ve doğrudan, alıcının isteklerini karşılayan bir mantık üzerinde işlemektedir.
10.Soru
1. Televizyonun teknolojik gelişimi savaş sonrasında yol katetmiştir. 2. Savaşla ilgili propagandalar televizyon aracılığıyla yayılmıştır. 3. Gelişmekte olan televizyon yayıncılığı savaş sırasında radyonun gelişimine paralel olarak sürdürülmüştür. II. Dünya Savaşı sırasında televizyon yayınları ile ilgili gelişmelerden hangileri doğrusur?
1 ve 3
|
sadece 1
|
1 ve 2
|
2 ve 3
|
Hepsi
|
11.Soru
PAL, SECAM ve NTSC nedir?
Televizyon yayınlarındaki görüntünün oluşturulmasındaki farklılıklar |
Televizyon markalarıdır |
Televizyon yayın şifreleridir |
Televizyon yayınlarında virüs bulma şifreleridir |
Televizyon yayınlarının ilk başladığı ülke isimlerinin kısaltılmış halidir |
Televizyonun teknolojik evriminin farklı ülkelerde ve farklı bilim adamlarınca sürdürülmesi, modern televizyon sistemlerindeki farklılıkları da beraberinde getirmiştir. PAL, SECAM ve NTSC olarak adlandırılan bu ayrımın temelinde ise görüntünün oluşturulmasındaki farklılıklar yatmaktadır. Örneğin, Fransa dışında birçok Avrupa ülkesinde 625 satır sayısı ile yayın yapan PAL standardı kullanılırken, Fransız sistemi olarak bilinen ve daha az tercih edilen SECAM standardı ise yine 625 satır sayısında görüntü üretmesine rağmen renklerin oluşturulmasında diğerlerinden farklı bir sistem kullanır. Amerika, Japonya ve bazı Asya ülkelerinde kullanılan NTCS sisteminde ise satır sayısı 525’dir. 2000’li yıllara gelindiğinde ise hâlâ tüm dünya ülkelerini bir araya getirecek bir yayın standardı hayata geçirilememiştir.
12.Soru
Frankfurt Okulu düşünürlerinin televizyon hakkındaki savunuları aşağıdakilerden hangisidir?
Televizyon kültür endüstrisinin bir parçasıdır |
Televizyon kültür üreten bir araçtır |
Televizyon aile bireylerini bir araya toplar |
Televizyon çocukları eğitmekte kullanılan çok önemli bir araçtır |
Televizyon reklamlar sayesinde gençleri eğitir |
Bir kitle iletişim aracı olarak televizyon, tüketim kültürüne yönelik eleştirilerin hedeşerinden biridir. Bu eleştiriler genelde, Frankfurt Okulu olarak anılan, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Erich Fromm, Max Horkheimer gibi kuramcıların temsil ettiği bakış açısına dayanır. Frankfurt Okulu’na göre; Sanayi Devrimi ile ortaya çıkan tüketim kültürü, yaşamın tüm katmanlarında etkin olarak rol oynamakta, çoğaltım teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, sadece mal ve hizmetler değil, müzik, sanat, haberleşme ve eğlence gibi kültürel etkinlikler de birer tüketim nesnesine dönüşmektedir. Frankfurt Okulu temsilcileri bu olguyu kültür endüstrisi olarak adlandırır ve kitle iletişim araçlarını da bu kültür endüstrisinin bir parçası olarak görür.
13.Soru
Bir kurumun ürettiği ürün ya da hizmet tanıtımını ya da satışını içermeyen aynı zamanda bir projenin gerçekleştirilmesi için yapılan yardım ve bağışla sadece kurumun toplum yararına bir faaliyette bulunduğunu göstererek farkındalık sağlayan halkla ilişkiler kapsamındaki uygulama aşağıdakilerden hangisidir?
Reklam |
Kurumsal İtibar |
Sponsorluk |
Kurumsal Kimlik |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Sponsorluk kavramı, bir kurum ya da şahsın bir projenin gerçekleştirilmesi için yaptığı yardım ve verdiği bağış anlamına gelmektedir. Sponsorluklar kurumun ürettiği ürün ya da hizmet tanıtımını ya da satışını içermez. Sadece kurumun toplum yararına bir faaliyette bulunduğunu göstererek farkındalık sağlar.
14.Soru
Postman, bilgi kirliliğini.............................. olarak adlandırır. Yine Postman’a göre; “yanıltıcı (yersiz, ilgisiz, parçalı veya yüzeysel) , yani insanda bir şey hakkında bilgi sahibi olma illüzyonu yaratan, oysa aslında insanı bilgilenmekten uzaklaştıran demektir.
enformasyon
|
informasyon
|
dezenformasyon
|
dizenformasyon
|
dezinformasyon
|
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kurumsal reklamların amaçlarından değildir?
Kuruma yönelik farkındalık sağlama
|
Yatırımcılar üzerinde olumlu etki sağlama ve finansal gücü, sağlamlığı gösterme
|
Kurumu iyi bir işveren olarak tanıtma
|
Çalışanları motive etme
|
Ürünlerini daha yüksek fiyata satabilme
|
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi pazarlama iletişimi ile ilgili bir kavram değildir?
Marka Yönetimi |
Hedef Kitle |
Ürün |
Hizmet |
Sanal Cemaat |
Pazarlama iletişimi, kurumun marka yönetimi için bir araçtır ve hedef kitleye kurumun markası, ürünü ve/veya hizmetini tutundurma çalışmalarını içermektedir. Bu tanımdan yola çıkıldığında marka yönetimi, hedef kitle, ürün ve hizmet kavramlarının pazarlama iletişiminin birer parçası olduğu görülüyor. Sanal cemaat ise direk olarak pazarlama iletişimi ile ilgili bir kavram değildir.
17.Soru
Kişinin kendi kendine yönettiği ve kontrol ettiği kitle iletişim sistemini açıklayan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Geri bildirim sistemi
|
Bireyselleşen kitle iletişimi
|
Otokontrol yöntemi
|
Bağımsız iletişim sistemi
|
Ödemesiz iletişim sistemi
|
18.Soru
Drive time kavramı aşağıdaki ifadelerden hangisini tanımlamaktadır?
Bant yayın zamanını
|
Canlı yayın zamanını
|
Radyo yayın akışını
|
Zaman dilimini
|
Yolda radyo dinleme zamanını
|
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, Kurumları reklam vermeye yönelten hedeflerden biri değildir?
Bilgilendirme
|
Marka imajı oluşturma
|
Marka bilinirliğini arttırma
|
Ürün ya da hizmeti satın alma
|
Çalışanları motive etme
|
20.Soru
Dijital nedir?
Sayısal, her türlü bilginin soyut sembollere, yani nümerik değerlere dönüştürülmüş halidir. |
Orijinalinden fiziksel ve kimyasal yollarla yeniden yaratılan bir kopyayı ve orijinalle kopya ya da kopyalar arasındaki mukayeseyi ifade eder. |
Televizyon ve/veya görüntü sinyallerinin genişbant (kablo internet/DSL) kullanıcısı aboneler veya izleyicilere internet protokolü üzerinden dağıtıldığı sistemdir. |
Yunanca kökenli olan analog (Analogos) terimi matematikte oran orantı eşitliğini tanımlar. |
Metal bir paranın yüzeyine kağıt koyup üzerinden kurşun kalem ile taradığınızda yaptığınız işlemdir. |
Sayısal, her türlü bilginin (metin, ses, fotoğraf, görüntü vb.) analogdaki fiziksel nesneler yerine soyut sembollere, yani nümerik değerlere dönüştürülmüş halidir. Sayısal teknolojide bu bilgiler, mikro işlemciler aracılığıyla, bugün bilgisayar dili olarak tanımlanan 0 ve 1’lere dönüştürülmüştür.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ