Eğlence Pazarlaması Final 2. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakjilerden hangisi popüler kültürün genel özellikleri arasında değildir?


Biçim olarak orta karmaşıklıktadır.

Aktarımı ya da iletimi, ortam ve teknoloji olarak dolaylıdır.

Bilinen bir kaynağı ya da yaratıcısı, üreticisi yoktur, anonimdir.

Oldukça ucuza fakat parayla elde edilir.

Kendi var oluş koşullarını üretmez, elindekilerle yetinme sanatıdır.


2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin e-posta iletişimi ile elde etmek istediği avantajlardan biri değildir?


İletişim faaliyetlerini güçlendirmek

Tutundurma faaliyetlerinin etkinliğinin arttırmak

Yeni müşteriler kazanmak

Üretim süreçlerini geliştirmek

Müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmak


3.Soru

Tüketici davranışının, kişinin ürün deneyimlerinin çoklu duyular, düşler ve duygu ile ilgili olan taraflarını gösteren kavrama ne ad verilmektedir?


Popüler kültür

Geleneksel pazarlama

Hedonik tüketim

Kültürel pazarlama

Bilinçli tüketim


4.Soru

özümseme ve aktif katılımı kapsayan deneyim alanı aşağıdakilerden hangisidir?


eğlence

eğitim

kaçış

estetik

hedonizm


5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi televizyonun insanlarda davranış değişikliğine yol açmak olan ve dolayısıyla diğer tüm işlevleri kapsayan işlevidir?


Haber verme, aydınlatma işlevi

Eğitme, kültürleştirme işlevi

Eğlendirme işlevi

Mal ve hizmetlerin tanıtılması işlevi

İnandırma, harekete geçirme işlevi


6.Soru

Tercihli ödeme/rezervasyon prosedürü, müzelerin ücretleriyle ilgili kararların alınmasını etkileyen aşağıdaki girdilerden hangisi kapsamında yer almaktadır? 


Spesifik bir ürün sunuşu için potansiyel pazar büyüklüğü

Potansiyel ziyaretçilerin satın alma davranışı 

Rakiplerin ücretlendirme politikaları

Herhangi bir durumda rekabetin kapsam ve yapısı

Mevcut toplam kapasite


7.Soru

Sinema ve bunun aracı olan filmlerin pazarlaması sürecinde literatürde pazarlama karmasına karşılık gelen bir film pazarlama karması geliştirilmiştir. Film pazarlama karması dört elemandan oluşmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir?

 


Ürün yerleştirme

Yıldızlar ve yaratıcı ekip

Senaryo ve tür

Yaş

Vizyon


8.Soru

E-posta reklamlarında markaya ilişkin logonun kullanılması aşağıdaki etkenlerden hangisi içerisinde yer alır?


Konu satırı

İnteraktif unsurlar

Kişiselleştirme

E-Posta zamanlaması

Görsel unsurlar


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi hafta içi gerçekleşen televizyon izleme türlerinden eve gelme sonrası izlemenin özellikleri arasında yer almaktadır?                     


İzleyicinin ilgisi açısından, televizyon ile görece daha yüksek bir meşguliyet söz konusudur.

Programların seçimi açısından bakıldığında düzenli olarak izlenen programların tercih edildiği görülür.

Genellikle kullanılan yöntem, zap yapmaktır.

İzleyicinin ilgisi görece olarak en yoğun seviyededir. İzleyici, izleyeceği içeriği seçmek için özen göstermekte ve mümkün olduğunca seçici davranmaktadır.

İçeriğin seçimi için program rehberlerinin ağırlıklı olarak kullanılması söz konusudur.


10.Soru

Aşağıdakilerden hangisi elektronik alışveriş yapan tüketiciler için yapılan sınıflandırmada yer alan bir grup değildir?


Kişiselleştirilmiş alışverişçiler

Rekreasyonel alışverişçiler

Ekonomik alışverişçiler

İlgilenimi yüksek alışverişçiler

Beklentisiz alışverişçiler


11.Soru

Bir bankanın kredi kartlarının müze kart olarak da kullandırılması müzelerin hangi tutundurma faaliyetlerinin bir sonucudur?


Satış tutundurma

Reklam

Kişisel satış

Halkla ilişkiler

Doğrudan pazarlama


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyun faaliyetinin içerik açısından taşıdığı özelliklerden biri değildir?


Çeşitlilik göstermesi.

Duyu organlarında, sinir ve kaslarda ve zihinsel düzeyde oluşması.

Kendiliğinden ortaya çıkması.

Zamanı ve mekanı kendinin sınırlaması.

Deneyimlerin tekrarlanması.


13.Soru

Bir oyuncu eğer oyunu günlük yaşamın yoğunluğundan ve baskısından kaçmak için ara sıra oynuyorsa hangi oyuncu olarak sınıflandırılır?


Yeni başlayanlar

Zaman öldürücüler

Stres atıcılar

Sosyal oyuncular

Müptelalar


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi spor tüketiminin kullanıldığı mecralardan biri değildir?


Stadyum

Televizyon

İnternet

Dergi

Sinema


15.Soru

İnternet ve rekreasyon ilişkisi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Eğlence amaçlı alışveriş satın alma eylemi olmasa da gerçekleştirilebilir.

Fırsat siteleri tüketicilerin iş yerindeyken internette vakit geçirmesinin bir nedenidir.  

Sürekli e-postaların takip etmek eğlence amaçlı bir faaliyet olarak değerlendirilebilir.

İnternet üzerinden alışveriş faydacı alışveriş ile ilgilidir.

İş sürecinde molaların internette gezinme ile değerlendirilmesi bir boş zaman faaliyetidir.


16.Soru

I. Teknoloji

II. Yoğun rekabet

III. Deneyim ile elde edilen ekonomik değerin kavramı

IV. Refah artışı

Yukarıdakilerden hangi/ hangileri deneyim ekonomisi ile ilgili nedenlerdendir?

 


I, III

II, III

II, IV

I, II, III

I, II, III, IV


17.Soru

Tüketicilerin mesafe sınırını ortadan kaldırarak istedikleri bir faaliyete katılabildiği faaliyet nedir?


Sanal alışveriş

Sanal topluluklar

Sanal sohbet

E-posta

Sanal gezintiler


18.Soru

İşletmeler tarafından marka bağlılığı sağlanması amacıyla, stratejik olarak kullanılan yöntem hangisidir?


Sanal gezintiler

Sanal sohbet

Sanal topluluklar

Sanal alışveriş

e-posta


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi internetin eğlence satın alınması için aracı olarak kullanılmasına örnektir?


Müzik ve video gibi ürünlerin internet üzerinden satın alınması

Sanal sohbetlerin yapılacağı ortamların hazırlanması

E-posta kullanımı

Sanal topluluklara girmek

Oyun oynamak


20.Soru

İnternet üzerinden gerçekleşen, tüketiciler arasında mesaj transferiyle daha çok kişinin mesajı görmesine dayanan pazarlama aşağıdakilerden hangisidir?


İzinli pazarlama

E-posta pazarlaması

Viral pazarlama

Geleneksel pazarlama

Deneyimsel pazarlama